Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

21 C°

Zadarska nadbiskupija najavila tribine “Spolni (pre)odgoj u škole”

Autor: Anamarija Bilan

08.01.2013. 23:00
Zadarska nadbiskupija najavila tribine “Spolni (pre)odgoj u škole”

Foto: Fabio ŠIMIĆEV



Prva tribina održat će se 15. siječnja u Bibinjama u 16 sati u crkvi Velike Gospe, dok će se 16. siječnja u Zadru održati tri tribine i to u 17.30 sati u crkvi Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije na Puntamici, u 20 sati u crkvi svetog Ante na Smiljevcu te u 21 sat u crkvi svetog Dimitrija, gdje će se don Damir Stojić obratiti mladima Zadra, najavio je don Emil Bilaver


Zadarska nadbiskupija organizira 15., 16. i 17. siječnja pet velikih tribina “Spolni (pre)odgoj u škole” na kojim će roditeljima dati informacije o uvođenju zdravstvenog odgoja u škole, a posebno o uvođenju 4. modula, oko čega se posljednjih mjeseci lome koplja i žučljivo raspravlja u medijima. Toliko da je ta tema pretekla i one gospodarske.
Peticija protiv 4. modula
 – Moram reći da kao čovjek i svećenik, ali i kao pročelnik obiteljskog pastorala Zadarske nadbiskupije podupirem uvođenje zdravstvenog odgoja u nastavne programe škola i smatramo da je to pozitivno, ali se protivimo uvođenju četvrtog modula, oko čega se i pokrenula velika rasprava, rekao je don Emil Bilaver, pročelnik Obiteljskog pastorala Zadarske nadbiskupije. Istaknuo je da se protive uvođenju četvrtog modula jer ne mogu prihvatiti da se učenike podučava da bez obzira na spol mogu odabrati da su drugog roda – homoseksualnog, biseksualnog ili transseksualnog… Osim toga smatraju da se ministar Željko Jovanović konzultirao samo s manjim brojem ljudi te da se o ovom pitanju trebala povesti šira javna rasprava.
 – Zbog svega ovoga odlučili smo organizirati pet velikih tribina koje će se održati u crkvama Zadra i okolice. Prva tribina održat će se 15. siječnja u Bibinjama u 16 sati u crkvi Velike Gospe, dok će se 16. siječnja u Zadru održati tri tribine i to u 17.30 sati u crkvi Bezgrešnog začeća Blažene Djevice Marije na Puntamici, u 20 sati u crkvi svetog Ante na Smiljevcu te u 21 sat u crkvi svetog Dimitrija, gdje će se don Damir Stojić obratiti mladima Zadra. Zadnji dan, 17. siječnja u 17.30 sati održat će se tribina u crkvi u Ninu, te u 20 sati u crkvi u Benkovcu, najavio je don Emil Bilaver dodajući kako će na tribini govoriti don Damir Stojić, studentski kapelan grada Zagreba, Krešimir Miletić, predsjednik udruge Vigilare i mr. Vice Batarelo.
Na tribinama će roditelji pored dobivanja informacija o četvrtom modulu moći potpisati i peticiju protiv uvođenja ovog modula u škole koja će se potom predati tajništvu škole.
 – Roditelji su zbunjeni i pokušava ih se uplašiti, te nemaju izbora i ovim ih tribinama želimo informirati, zaključio je Bilaver.
Prenapuhana situacija
Dario Vučenović, ravnatelj Obiteljskog centra Zadarske županije iznio je osobne stavove kao stručnjak odnosno dr. sc. iz područja roditeljskog odgoja i emocionalnog razvoja djece i adolescenata.
– Smatram da je situacija oko uvođenja zdravstvenog odgoja u školski program previše napuhana. Čini mi se da su ljudi nedovoljno informirani o kurikulumu zdravstvenog odgoja tako da bi svima preporučio da detaljno prouče teme i sadržaje koje on obuhvaća, a koje su jednim dijelom i do sada bile zastupljene u školskim sadržajima bilo kroz nastavne predmete, bilo kroz različite preventivne aktivnosti. Ti sadržaji su nadopunjeni, prošireni i sistematizirani te na osnovi znanstvenih istraživanja prilagođeni za određenu dob kojima su namijenjeni, objasnio je Vučenović.
Smatra da su teme i sadržaji izuzetno korisni i što je još važnije, primjenjivi u životu djece i mladih koji su danas izloženi različitim iskušenjima (ovisnost, nasilje, pritisak vršnjaka, medija…). Također će uvelike olakšati i podržati roditeljsku ulogu u pravilnoj i stručnoj pripremi djece za odrastanje i suočavanje s određenim problemima i nedaćama u životu kao i važnosti tjelesne aktivnosti, osobne higijene, pravilne prehrane i očuvanja mentalnog zdravlja.
Ističe kako nažalost većinu sadržaja zdravstvenog odgoja djeca su do danas nedovoljno, nepotpuno i često nestručno dobivala od roditelja, starije braće i sestara, vršnjaka ili nekritičkim surfanjem Internetom.
– Ako se detaljno prouči kurikulum može se uočiti da je naglasak stavljen upravo na razvijanje svijesti, samopoštovanja, emocija, empatije, odgovornosti, prihvaćanja različitosti i kritičkog razmišljanja. Moglo bi se reći da upravo ovaj predmet najbolje priprema djecu i mlade na pravilno odrastanje i suočavanje s problemima svakodnevnog života, zaključuje Vučenović.