Snijeg prekrio cessnu?

Slika korisnika admin
cessna_papiri3
Pronađeni papiri jedini su trag zrakoplova

Unatoč poboljšanju vremenskih prilika, peti dan potrage za nestalom Cesnom 303 i posadom koju su činili: Gerd Govejšek (63), Aleksandar Saša Walter (49), Miljenko Bartolić (61) i Zvonko Kelek (58), još nije donijela rezultate. Već ujutro, zbog jake bure u akciju nije mogao stupiti policijski helikopter Augusta Bell 212, ali su kasnije u potražnu akciju bila uključena dva vojna helikoptera Mi8 MTV -1 i novi Mi 171 Š. Oni su tijekom cijelog dana prevozili  svježe snage Hrvatske gorske službe spašavanja, Specijalne policije i Planinske satnije Bojne za specijalna djelovanja Hrvatske vojske.

U međuvremenu helikopteri su iz zraka snimali teren od Vagana do Vaganskog vrha, „isšpartali" cijelo područje, ali zrakoplovu ni traga iako je vrijeme omogućavalo pregled iz zraka. Helikopteri su snimali teren po simuliranoj  putanji zrakoplova, svodeći zone na nekih 500 tinjak metara, ali bez rezultata. Doduše, u jednom trenutku u stožer potrage u Starigradu stigla je vijest da se na jednoj slici vide obrisi koji bi mogli naslućivati da se radi o zrakoplovu kojeg je prekrio snijeg, ali je ubrzo ta mogućnost odbačena. Kako je sjeverna strana, inače minski sumnjiva pregledana iz zraka i s kopnenim snagama, težište potrage vraća se ponovno sutra u južniji dio zone u koju se pretpostavlja da je pao avion.

Spašavatelji na terenu i dalje govore o vrlo slaboj vidljivosti, ali i činjenici da je na tom području palo dodatnih 15 cm snijega, što može dovesti do toga da je snijeg prekrio i sam zrakoplov. No stručnjake prilično i nadalje zabrinjava da ELT, uređaj koji odašilje signale za pomoć, nije odradio niti u ovom slučaju, ako niti u ljetošnjem padu Pipera Seminolea u akvatoriju Dugog Otoka. Glavni inspektor Dinko Vodanović odagnao je bilo kakve spekulacije da je zatvaranje zone za letenje od strane MORH-a bilo kobno za pilota Cessne.

- Godišnje se se 50, ma i više puta neka zona zabrani za letenje, ali se nikad nije dogodilo da se zbog toga dogodi nesreća, bio je odlučan glavni inspektor za zrakoplovne nesreće Dinko Vodanović.

Nestala cesna letjela je na visini od 5.500 stopa, no Vodanović nije htio odgovarati na upite o razlozima zbog čega je ta zabrana bila na snazi između 6.500 i 16.000 stopa. Na drugu stranu, postavlja se pitanje zašto iskusni pilot Govejšek (za kojeg još nije sigurno da je pilotirao samim avionom) nije uzeo rezervu od nekih 200 m za prelet preko grebena na kojem se nalazi najveći vrh na Velebitu Vaganski vrh. Nakon upozorenja kontrole leta, naglo je smanjio visinu na 5.500 stopa upao u zračna strujanja i udario u velebitski vrhunac. Prema Vodanovićevoj pretpostavki, pilot Cessne je na visini od 8.500 stopa minutu i 30 sekundi prije prelaska Vaganskog vrha bio upozoren na zabranu letenja na toj visini.

Međutim, stručnjaci se slažu da je najvjerojatnije, zbog složenih meteo-uvjeta koji su vladali nad Velebitom, taj dan došlo do tzv. smicanja zrakoplova, njegove neupravljivosti i u konačnici njegovog pada. No potvrđeno je i da je zrakoplov letio u VFR uvjetima, ili u vizualnom režimu ,tako da je pilot sigurno vidio obronke Velebita i da njegov preletu nije bio vođen, kao u IFR režimu, uz pomoć kontrole letenja.

Također doznajemo da je u zoni zabrane letenja letio vojni helikopter Bell 206 B Jetranger izvodeći trenažne letove, što je navodno bio razlog zabrane letenja. Prema dostupnim podacima, kontrola leta je čak upitala vojnog pilota čuje li se s Cessnom, ali tom helikopteru, koji je puno bolji za osmatranja terena, nije dat nalog da krene na pretpostavljeno mjesto nesreće, nego je poslan vojni Pilatus PC-9 koji baš, kažu stručnjaci, nije pogodan za takve potražene akcije.

Danas je cijeli teren snimao i zrakoplov tvrtke „Geofoto" iz Zagreba koja ima mogućnosti preciznijeg snimanja, a  kopnene snage očekuje još jedna noć po bivacima na obroncima Velebita.

 

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno