Zadranima ugovori za trajno korištenje vezova

Slika korisnika admin
lucice
Adam VIDAS
U sedam graskih lučica ukupno 1.501 vez

U skladu s novim Zakonom o pomorskom dobru i morskim lukama, koji je u lučku djelatnost donio nove propise jedinstvene za cijeli Jadran, na nedavnoj su sjednici Županijskog poglavarstva donesene izmjene i dopune Odluke o osnivanju Lučke uprave za luke županijskog i lokalnog značaja iz 1998. godine.

Poznato je, naime, kako su prema novom zakonu koji je na snagu stupio još krajem 2007. godine sve dosadašnje sportske lučice dobile status luka otvorenih za javni promet, a na osnovi tog zakona donesen je i pravilnik koji bi se trebao početi primjenjivati do lipnja ove godine, prema kojem bi lučicama u Zadarskoj županiji trebala upravljati Županijska lučka uprava.

S obzirom da je prošle godine zadarskoj tvrtki Obala i lučice d.o.o. istekla desetogodišnja koncesija nad svim nekadašnjim sportskim lučicama u Zadru, u skladu s navedenim promjenama, ova tvrtka više neće upravljati gradskim lučicama.

Obala i lučice gube gradske lučice

- Više neće biti sportskih lučica, sada će postojati luke otvorene za javni promet koje mogu imati operativnu obalu, komunalne vezove, a onaj dio prostora koji ostane nakon što se osigura komunalni vez rezervirat će se za nautički turizam, pojasnio je Marinko Slavić, istaknuvši da s obzirom da u gradskim lučicama nad kojima je do sada koncesiju imala Obala i lučice, odnosno na Vitrenjaku, u Diklu, Draženici, Jazinama, Maestralu, Foši i uvali Bregdetti, neće biti dovoljno mjesta niti za komunalni vez, nautički dio biti gotovo nemoguće osigurati.

Kako pojašnjava Slavić, upravo zbog toga će sve gradske lučice imati status komunalnih luka što je zakonom eksplicitno utvrđeno i to je zapravo prvi put da je resorno ministarstvo odlučilo prioritet pružiti isključivo domicilnom stanovništvu.

Naime, s obzirom da će na komunalni vez isključivo pravo imati građani grada Zadra, svoj status će dokazivati potvrdom o mjestu prebivališta te brojem registarskih oznaka svog broda.

- Novim su zakonom također određene i cijene koje su jedinstvene za cijeli Jadran, a ovisno o lokaciji na kojoj je brod usidren, ona iznosi od 2 do maksimalnih 200 kuna po metru dužnom brodica, i ta se cijena ne smije prekoračiti, pojasnio je Slavić.

Financijski gubici?

Poznato je, također kako je prijašnji koncesionar, tvrtka Obala i lučice, većinu svojih lučica dala u podkoncesiju različitim sportskim društvima, no Slavić također navodi kako podkoncesija više neće postojati, a svim lučicama na području Zadarske županije upravljat će Županijska lučka uprava, dok će se koncesija davati tek za pojedine lučke djelatnosti.

- Nakon što je donesena odluka na Županijskom poglavarstvu slijedi suglasnost od strane Vlade RH. Stoga trenutačno čekamo odobrenje iz Ministarstva nakon čega ćemo preuzeti upravljanje, a korisnici će biti pozvani na potpisivanje ugovora o trajnom korištenju veza, pojašnjava Slavić, napomenuvši kako obzirom da su ispunjeni svi potrebni uvjeti propisani zakonom, a vezani za prostorno-plansku dokumentaciju, nema razloga da odobrenje izostane.

Imajući u vidu postojeću situaciju nameće se zaključak kako će u svemu ovom gubitak snositi jedino tvrtka Obala i lučice koja nakon deset godina u potpunosti gubi pravo nad upravljanjem gradskim lučicama. No, kako pojašnjava Eduard Duka, zamjenik direkora ove zadarske tvrtke, nema govora o nekim velikim financijskim gubicima.

- U sedam gradskih lučica nad kojima smo imali koncesiju ima ukupno 1.501 vez. No, nekoliko lučica, odnosno Diklo, Vitrenjak i dio lučice Jazine bio je u podkoncesiji nekih sportskih klubova, dok smo mi izravno gospodarili Maestralom, Fošom, Draženicom i drugim dijelom luke Jazine. Stoga su prihod od vezova koji su u podkoncesiji ubirali sportski klubovi, a mi smo osim naplate vezova preuzeli i obvezu održavanja reda i čistoće u luci te obale koja bi se oštetila, pojasnio je Duka, istaknuvši kako s obzirom da nije bilo riječi o velikim financijskim dobicima od lučica, nema straha ni od financijskog gubitka.

 Ostaju isti korisnici

Najavio je kako će sa Županijskom lučkom upravom i Marinkom Slavićem ipak pokušati pronaći zajednički jezik te nastojati postići dogovor o nastavku obavljanja barem onog administrativnog, logističkog dijela posla, jer kako kaže Duka, bilo bi šteta da nakon deset godina rada ovako jednostavno prestane potpuna suradnja.

Marinko Slavić, ali i zadarski župan Stipe Zrilić, ovom su se prilikom osvrnuli i na navode koji su izneseni na nedavnoj SDP-ovoj konferenciji za novinare, a koja je nosila naziv "Nova otimačina nacionalnog bogatstva - posljedice Zakona o pomorskom dobru". Podsjetimo, naime, kako je ovom prilikom Ingrid Antičević Marinović naglasila da vlast na državnoj razini zajedno s lokalnim sredinama kompatibilne vladajuće strukture najnovijim izmjenama Zakona o pomorskom dobru i morskim lukama građanima preuzima preostali dio resursa i prenamjenjuje ga sebičnim privatnim interesima.

- Ovdje se radi o potpuno pogrešnom tumačenju, ustvari suprotnom onome što zapravo jest. Jer, ovo je prvi put da Vlada propisuje zakon koji ide u prilog isključivo domicilnom stanovništvu, odnosno Zakon o komunalnim lukama, što podrazumijeva luke namijenjene isključivo građanima. Dosadašnji korisnici se neće mijenjati, svi oni će dobiti trajne ugovore na svoje vezove, zaključio je Slavić, ističući kako u ovom dijelu zakona nema dileme te da ono jednostavno ne ostavlja mogućnost dvojakog tumačenja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno