Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

6 C°

Obavljena i primopredaja Ugljana

Autor: Damir Maričić

08.02.2010. 23:00
Obavljena i primopredaja Ugljana


Tankerska plovidba sad broji 18 brodova s 1,4 milijuna dwt-a – Kratak četverodnevni “đir” do Koreje i Kine označava 54 milijuna dolara posla!


I “Ugljan” je preuzet u flotu Tankerske plovidbe obogaćenu za 37.500 dwt-a. Dok se članovi uprave i poslovodstva vraćaju put Zadra posada i brod plove ka Zapadnoj obali SAD-a po teret s kojim ostaju na trenutno najkurentnijem tržištu na relaciji Istočna Azija – Zapadna Amerika.
Dijana Jerolimov imala je nakon Ksenije Mirković čast da kumuje novom brodu, pa je sve obavljeno “u familiji”. Naime kume brodova menadžerice su u Tankerskoj plovidbi – sektoru financija odnosno pravnom sektoru i same su se naradile u ovom postignuću.
Tankerska plovidba nije pokazala pompoznost niti vukla put Dalekog Istoka političke i ine predstavnike. Otišli su u skromnom sastavu i u tišini, koju je eto poremetila naša znatiželja, odradili posao od 54 milijuna dolara?! A to je tek prva “tranša” ovogodišnjeg investicijskog zamaha od gotovo 110 milijuna dolara jer i Ravni Kotari i Ugljan dobit će po broda blizanca istih osobina za istu cijenu. Tankerska će tada brojiti 20 brodova, što nije najviše u njenoj povijesti, ali je tonažom od 1,5 milijuna dwt-a nikad dosegnuto.
Zvonko Brzić i ekipa obavili su svoj posao “inspekture” i brodovi su sasvim u redu.
Događa se sve ovo u kriznoj godini za tankerskog brodara kada cijene vozarina u naftnom prijevozu ne pokrivaju troškove. Dakle voze se gubici. Na sreću iako je u Tankerskoj plovidbi uvijek dvije trećine pa i 70 posto snage u tankerima, ovdje je riječ o bulk carrierima odnosno brodovima za suhe terete, handysize tipa, što je najrašireniji nespecijalizirani model ovih plovila pogodan za najveći broj tereta, a veličnom prihvatljiv najvećem broju luka. Takvi brodovi ovog trenutka plove s dobiti.
Veličina tankerske flote našeg brodara, i njihovi troškovi, takvi su da bez bitnog oporavka na tom polju, čemu se ove godine nitko ne nada, poslovanje tvrtke ne može biti pozitivno. No predanost tvrtke opstanku i razvoju i korištenje prethodnih dobrih godina za učvršćenje flote i osiguranje za “teška vremena”, razlog je da će Tankerska plovidba najvjerojatnije izdržati i tekuće poslovanje i zamah investicija.
Sljedeća primopredaja odigrat će se sredinom ožujka u Koreji, te u lipnju ili srpnju u Kini.
Potom su u projekciji još dva broda u Koreji prvotno dogovarana kao tankeri – product carrieri a što će se nastojati izmjeniti u brodove za suhe terete. I na kraju su i dva broda u 3. maju u Rijeci a riječ je o product carrierima koje se obvezala financirati Vlada, u spašavanju riječkog škvera, a Tankerska bi ih po isporuci preuzela po komercijalnim uvjetima.