Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Miliša: Djeca su danas informatički pismenija od roditelja

08.02.2012. 23:00
Miliša: Djeca su danas informatički pismenija od roditelja


Već smo godinama svjedoci kako djeca izuzetno brzo savladavaju nove tehnologije, no mi odrasli trebamo ih naučiti da stvaraju kritički stav prema medijskim sadržajima, pogotovo prema internetu, kaže Miliša


Ministar obrazovanja Željko Jovanović nedavno je najavio da će analiza stanja u prosvjeti biti napravljena u roku od šest mjeseci te da će na temelju rezultata analize krenuti u reformu školstva.
Prema ministrovim najavama, najprije će se izraditi nacionalni kurikulum u koji ulaze i novi predmeti i to spolni odgoj, etika (kao alternativa vjeronauku) te informatika od prvog do osmog razreda osnovne škole. Iako većina, uglavnom struka, pozdravlja uvođenje ovih predmeta, neki pak smatraju kako će uvođenje informatike dodatno opteretiti državni proračun.
Primjerice, predsjednik Školskog sindikata Preporod Željko Stipić tvrdi kako ministar Jovanović nije svjestan koliko će nas koštati uvođenje novih predmeta, a poglavito informatike te navodi brojku od čak 100 milijuna kuna.
Koliko će uvođenje informatike opteretiti roditelje, jer nemaju sve obitelji mogućnosti kupiti djetetu računalo, za sada je teško govoriti. Naime, još nije poznato hoće li osnovci trebati posjedovati računalo za obavljanje domaćih zadaća za ovaj predmet ili će se nastava odvijati isključivo u sklopu škole.
Dr. sc. Zlatko Miliša, koji je prije nekoliko godina s Udrugom Cinaz pokrenuo projekt “Deset dana bez ekrana”, smatra da je uvođenje informatike u osnovne škole pozitivno, ali kaže kako bi se taj predmet trebao preimenovati.
– Djeca su danas, u velikoj većini, informatički pismenija nego njihovi roditelji. Ona su i medijski pismenija od roditelja i nastavnika. Zbog toga, treba uvesti odgoj za medije, kaže Miliša, dodajući da se s njim slažu i mnogi stručnjaci, psiholozi, pedagozi i komunikolozi, poput Danijela Labaša, Božidara Skoke i drugih.
– Već smo godinama svjedoci kako djeca izuzetno brzo savladavaju nove tehnologije, no mi odrasli trebamo ih naučiti da stvaraju kritički stav prema medijskim sadržajima, pogotovo prema internetu, kaže Miliša.