OTOK OKRENUT BUDUĆNOSTI Pašmanci ne žele biti samo ukorak s vremenom, žele biti i korak ispred

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika mkvanja
Na Pašmanu u fokusu ulaganje u infrastrukturu i pronatalitetnu politiku
Pokrenuli smo brojne infrastrukturno-komunalne projekte za bolji život svih općinskih stanovnika, ali i kako bi ovo područje postalo što poželjnija turistička destinacija. Prvi se rezultati itekako vide, protekle godine smo ostvarili preko 90 posto dolaska i noćenja, a između ostalog povećanjem naknade za novorođenu djecu, od 12.000 kuna za prvo rođeno ili posvojeno dijete do 100.000 kuna za peto dijete, pokrenuli smo trend nataliteta, kazao je načelnik Krešimir Ćosić
Velimir BRKIĆ
Ždrelac će dobiti ribarski muzej

Općina Pašman: Kraj, Pašman (Pašman, Mali Pašman, Barotul), Mrljane, Neviđane, Dobropoljana, Banj i Ždrelac, ostvarila je sjajne prošlogodišnje turističke rezultate s obzirom na cjelokupnu situaciju, preko 90 posto dolaska i noćenja u odnosnu na prethodnu godinu.
Rezultat je to svakako zajedničkih napora Općine Pašman, TZO-a Pašman i samih iznajmljivača na podizanju razine kvalitete destinacije.

Zbog struja najčišće more na Jadranu

- Tome pridonosi i to što struja u Pašmanskom kanalu mijenja smjer svakih 6 sati čineći more tamo najčistije na Jadranu, kazao je pašmanski načelnik Krešimir Ćosić.
- U ovoj 2021. godini budućnost turizma u našoj otočnoj destinaciji može se gledati optimistično. Idu nam u prilog analize i istraživanja trendova uslijed krize. U dosegu smo s autovožnjom, blizu smo kopna, a naša struktura smještajnih i rekreacijskih kapaciteta odgovara na pitanje izolacije i higijene, kazao je Ćosić koji je pohvalno govorio o novom općinskom timu koji svojim radom, tvrdi on, omogućuje uspješno apliciranje na EU i nacionalne fondove.
Razvoj turizma i razvoj prometa oduvijek su bili povezani. Pitanje zadovoljenja turističkih potreba uvelike je određeno veličinom i stanjem prometne infrastrukture i prometnih kapaciteta.
- U suradnji sa Županijskom upravom za ceste Općina ulaže preko 2,5 milijuna kuna za asfaltiranje i sanaciju cesta. Također, Hrvatske ceste će u ovoj godini obnoviti državnu cestu DC110 na dionici od naselja Barotul do trajektnog pristaništa u Tkonu, s rekonstrukcijom raskrižja na ulazu u Pašman, najavio je Ćosić.

Obnova polustoljetne ceste

Naime, Hrvatske ceste su početkom 2008. krenule u obnovu 12,5 kilometara državne ceste DC110 koja je na otoku Pašmanu sagrađena prije više od pola stoljeća. Vrijednost prve faze rekonstrukcije i proširenja otočne ceste od mosta Ždrelac do Malog Pašmana iznosila je 25 milijuna kuna.
- Vrijednost druge faze obnove od Barotula do trajekta u Tkonu s rekonstrukcijom ulaza u Pašman također je 25 milijuna kuna, dok je nadzor radova 1,25 milijuna kuna, naveo je Ćosić, koji je najavio i ovogodišnje ulaganje u iznosu od 950.000 kuna za javnu rasvjetu, odnosno nabavu rasvjetnih tijela radi obnove i instalacije nove LED javne rasvjete.
Zbog brojnih prirodnih potencijala kojima Hrvatska raspolaže, poput razvedene obale i reljefnih obilježja, nautički turizam jedan je od najperspektivnijih oblika hrvatskog turizma.

Od Porta na zmorac

- U tijeku je javna nabava koju je Zadarska županija raspisala za davanje koncesije za gospodarsko korištenje pomorskog dobra u svrhu izgradnje i gospodarsko korištenje luke nautičkog turizma Marina Pašman, kapaciteta 199 vezova na moru i 34 suha veza. Nova marina bi otvorila brojna radna mjesta a gradit će se u zapadnom dijelu općinskog središta Pašman, prema uvali Lučina, »od Porta na zmorac«, pojasnio je Ćosić.
Površina obuhvata marine iznosi ukupno 65.001 m2, od čega je 114 m2 kopneni dio, a 64.887 m2 morski.
- Procijenjena vrijednost koncesije je veća od 186 milijuna kuna, a rok je na 20 godina. Početna visina stalnog dijela naknade utvrđena je u godišnjem iznosu od 130.002 kuna, istaknuo je Ćosić.
U Općini Pašman, kaže on, mnogo se ulaže u gradnju komunalne infrastrukture i poboljšanje kvalitete života općinskih stanovnika.

Djeca, mladež, obitelji

- Stalna briga za djecu i mladež kao i briga za obitelj zapravo je poticaj opstanka na otoku. Želimo biti ukorak s vremenom, ali želimo biti i korak ispred. Pokrenuli smo brojne infrastrukturno-komunalne projekte, a između ostalog povećali smo i naknade za novorođenu djecu, od 12.000 kuna za prvo rođeno ili posvojeno dijete do 100.000 kuna za peto dijete te smo pokrenuli trend nataliteta, naglasio je Ćosić.
Zbog prebukiranosti DV-a Otok Pašman u Dobropoljani, u zgradi stare škole u Banju uredit će se dječji vrtić s jaslicama.
- Projektom vrijednim 1,5 milijuna kuna, od čega će ministarstva sufinancirati sa 450.000 kuna, u svih osam općinskih naselja gradi se ili će se izgraditi novi dječji vrtići, istaknuo je Ćosić dodavši još kako je u tijeku javna nabava za uređenje rekreacijskih staza i pet odmorišta/vidikovca u iznosu od oko 750.000 kuna.
Na mjesnom groblju u Kraju su započeli radovi na mrtvačnici, radove izvodi građevinski obrt Dom iz Mrljana. Vrijednost izgradnje iznosi 688.000 kuna, Općina će sufinancirati s 124.000 kuna, a iz EU fondova pomoću lokalne akcijske grupe LAG Laura osigurano je 564.000 kuna.

Poštovanje prema pokojnicima

- Poštovanje prema pokojnicima, posjećivanje mjesta gdje su tijela sahranjena, održavanje živim spomena na njih, dostojno obilježavanje njihovih grobova i dostojanstveno uređenje prostora groblja, spada u kršćansku, pučku tradiciju, naglasio je Ćosić, dodavši kako će se ove godine 2,4 milijuna kuna uložiti u groblja odnosno kupnju zemljišta za groblje Mrljane, izgradnju mrtvačnice u Kraju i gradnju groblja u Pašmanu i Banju.
- Proširit će se i sva mjesna groblja. U Pašmanu su u tijeku radovi, za groblja u Banju i Dobropoljani ishođena je sva potrebna dokumentacija, kazao je Ćosić.

 

Za bager s opremom 500.000 kuna

Javna komunalna ustanova Otok Pašman u suradnji s Općinom je kupila novi mini bager Yanmar VIO 38-6 s pripadajućom opremom.
- Cijena mini bagera s pripadajućom opremom iznosi preko pola milijuna kuna, a kupnju u potpunosti financira Općina Pašman kao kapitalnu pomoć JKU Otok Pašman, kazao je Dinko Malnar, ravnatelj JKU Otok Pašman.
Oprema uključuje, kaže on, nagibnu planiranu košaru, košaru sa zubima širine 300 milimetara, košaru sa zubima širine 600 milimetara i hidraulični čekić.
- Zbog kvalitetnijeg i lakšeg rada kupljen je i malčer (mlatilica) koji će uvelike pomoći u obavljanju poslova u komunalnoj ustanovi. Najvažniji poslovi koji će se obavljati s malčerom na području općine su čišćenje zaraslih javnih putova, čišćenje vodovodnih kanala kao i uređenje ostalih površina, rekao je Malnar.

 

Muzej ribara i ribarstva u Ždrelcu

Ždrelac je najveće mjesto na otoku Pašmanu i smješten je tik uz most koji spaja Pašman s Ugljanom. Pored fascinantnog pogleda s mosta krase ga četiri prekrasne plaže, crkva sv. Luke koja se spominje 1289. godine i autohtona kamena gradnja, a uskoro će i muzej posvećen ribarima i ribarstvu. Za muzej će se obnoviti stara zgrada, a investicija je oko jedan milijun kuna.
- Ponosni smo što ćemo imati muzej ribarstva i ribara jer je to prilika da način života i preživljavanja naših djedova prenesemo mlađim naraštajima, da otrgnemo od zaborava. Bit će to podsjetnik na vremena u kojima se teško radilo, živjelo od ulova, dane i dane provodilo na moru. Muzej je posvećen ljudima koji su živjeli u dosluhu s prirodom te će posjetiteljima predstaviti bogato nasljeđe vezano uz more i ribarenje. Bit će to i turistička atrakcija, uvjeren je Ćosić.

 

Most Pašman - kopno čeka svibanj i Studiju isplativosti

Pašman je najbliži otok do kopna, a nema most bez kojeg nema razvoja i opstanka. Most je ucrtan u Prostorni plan Zadarske županije te je i dio državnog prometnog masterplana. Štoviše, pet otočnih općina s otoka Pašmana i Ugljana traže da se 50-ak godina stara ideja o gradnji mosta Pašman - kopno uvrsti u prioritetne državne prometne projekte.
U Ministarstvu pomorstva, prometa i infrastrukture su sastanak imali čelnici priobalnih općina i Grada Biograda na Moru u svezi gradnje obilaznice od Zadra do Pakoštana, dok su otočani na njemu dogovarali spajanje mosta Pašman - kopno s Jadranske magistrale na navedenu obilaznicu.
U tijeku je izrada Studije isplativosti ulaganja, koju izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young i koja bi trebala biti dovršena do kraja travnja 2021. godine. Studija će pokazati koja je najbolja opcija povezivanja otoka i kopna te će to biti temelj za pokretanje ostale projektne dokumentacije. Osim toga, doznat ćemo i kakve su sve mogućnosti financiranja povezivanja otoka s kopnom iz EU fondova, naglasio je Ćosić.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno