Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Kako na otoke prevesti gorivo?!

08.03.2012. 23:00
Kako na otoke prevesti gorivo?!


Neki anonimni dušebrižnik je, da bi zaštitio sigurnost putnika, vatrogasnom zapovjedniku Željku Šoši dojavio da se Jadrolinijinim trajektima prevozi nafta i benzin i sad nam je odjednom zabranjeno nešto što je bilo uobičajeno. Pa kako bi oni da prevozimo gorivo?! – revoltiran je predsjednik MO Premuda Milivoj Deroko


Otočani koji su u zadnje vrijeme, kupivši u Zadru nekoliko litara benzina ili nafte za potrebe svojih freza, pumpi, motornih pila, brodskih penti ili motora, gorivo u kanticama pokušali unijeti u Jadrolinijine trajekte, nemalo su se iznenadili kada su nakon toliko godina prevoženja goriva javnim prijevozom od članova posade odjednom dobili zabranu za nešto što je oduvijek bilo dopušteno.
Jer, kako bi drugačije žitelji manjih otoka na kojima nema benzinskih crpki nabavljali gorivo?
– Neki anonimni dušebrižnik je, da bi zaštitio sigurnost putnika, zapovjedniku Javne vatrogasne postrojbe Zadarske županije Željku Šoši dojavio da se Jadrolinijinim trajektima prevozi nafta i benzin i sad nam je odjednom zabranjeno nešto što je bilo uobičajeno. Mislim da je ovo tolika glupost da samo možeš sanjati kolika! Pa kako bi oni da prevozimo gorivo?! Nećemo valjda helikopterom, revoltiran je predsjednik Mjesnog odbora Premuda Milivoj Deroko koji svjedoči da je i sam gorivo uvijek dosad prevozio redovnim trajektnim linijama.
Složena problematika
– Sve ovisi o tomu koji bi zapovjednik bio na brodu, ali obično nas se upućivalo da gorivo ostavimo u jednoj posebnoj prostoriji kako ne bi bilo direktno u garaži, rekao je Deroko koji je zajedno sa svojim kolegama predsjednicima mjesnih odbora na ostalim malim zadarskim otocima sastavio dopis koji ovih dana šalju gradonačelniku Zadra Zvonimiru Vrančiću.
– Tražimo da se zaštiti naše pravo na gorivo. Ako se ono ne može prevoziti javnim prijevozom, neka nam onda nađu neko drugo rješenje, poručuje Deroko.
Zapovjednik JVP-a Zadarske županije Željko Šoša potvrdio je da je dobio anonimnu dojavu da se Jadrolinijinim brodovima prevozi zapaljivi teret te ju je proslijedio Gradu Zadru i inspekcijskim službama.
– Kako vatrogasna inspekcija nije pod vatrogascima, o svemu smo obavijestili Grad Zadar, a oni dalje inspekciju i policiju, rekao je Šoša. Od njega doznajemo i da će se u ponedjeljak u prostorima gradske uprave održati sastanak na kojemu će se pokušati riješiti ovaj problem.
Sastanku će nazočiti zadarski gradonačelnik Zvonimir Vrančić, pročelnik Upravnog odjela za poljoprivredu i razvoj otoka Ivica Katić, vatrogasni zapovjednik Željko Šoša te predstavnici Jadrolinije i Lučke kapetanije.
– To je jedna izuzetno složena problematika i na sastanku ćemo zajednički pokušati naći neko rješenje. Naime, prema Zakonu o prijevozu opasnih tvari, opasne tvari među kojima su i naftni derivati iznimno se mogu prevoziti i putničkim brodovima, ali moraju biti smješteni u posebnom za to predviđenom prostoru. S druge strane, prema Pravilniku o prijevozu opasnih tvari unutarnjim vodama prijevoz opasnih tvari dopušten je samo uz potvrdu o sposobnosti plovila za prijevoz opasnih tvari. No problem je što Jadrolinijini trajekti nemaju tu potvrdu, rekao je gradski pročelnik za poljoprivredu i razvoj otoka Ivica Katić.
Na pitanje postoje li razmišljanja o davanju koncesije nekom posebnom brodu koji bi naftne derivate i plin prevozio na otoke na kojima nema benzinskih crpki, Katić napominje da je tu problem što se opasne tvari ne smiju istovarivati u javnim lukama.
Prijevoz opasnih tvari zabranjen
– Dugi otok, Ugljan, a time i Pašman koji je spojen mostom, imaju benzinske crpke i nemaju taj problem. Nekako se mogu snaći i otočani s Rave, Iža, Zapuntela, Sestrunja i ostalih manjih otoka koji su u blizini ovih velikih. Oni po naftu i benzin na obližnji otok mogu privatnim brodovima, iako ni to nije pravo rješenje. No što s Olibom, Istom, Silbom, Premudom i Molatom? Svjesni smo da moramo što prije naći neko kvalitetno rješenje, rekao je Katić.
Tihomir Ivanov, Jadrolinijin voditelj zadarskog plovnog područja, ističe da je prijevoz opasnih tvari putničkim linijama oduvijek bio zabranjen.
– Postoje posebne Jadrolinijine linije u sklopu kojih trajekti prevoze cisterne s gorivom i plinom na otoke koji imaju benzinske crpke. No to su linije kojima se istodobno ne prevoze i putnici jer je prijevoz naftnih derivata i ostalih zapaljivih tvari putničkim linijama strogo zabranjen, rekao je Ivanov te istaknuo da u Jadrolinijinim trajektima ne postoje posebne prostorije u koje se mogu unijeti opasne tvari.
– Mi smo 26. siječnja od policije dobili dopis kojim se upozorava na nepravilnosti prijevoza naftnih derivata, zapaljivih i eksplozivnih tekućina Jadrolinijinim brodovima. Nakon toga je Uprava Jadrolinije upozorila posade brodova da su dužni preventivnim mjerama nadzora prtljage i putnika onemogućiti unos na brod svih opasnih tvari koje ugrožavaju sigurnost broda, putnika, posade ili okoliša. No sada bi najgore od svega bilo da netko takav teret skriva u ‘boršama’ ili koferima pa ga ostavi u garaži te se dogodi neka tragedija. Nije nam namjera nikoga zakinuti, već osigurati način da ljudi naftne derivate i ostale zapaljive tvari na svoje otoke mogu dovesti na legalan i siguran način, poručio je Tihomir Ivanov.
I tako će, izgleda, desetljetna praksa prevoženja manjih količina goriva putničkim linijama biti ukinuta zahvaljujući jednoj anonimnoj dojavi. Otočani su ogorčeni na anonimnog “dušebrižnika”, ali, ipak, ako se nađe neki bolji i sigurniji način prevoženja opasnog tereta, ispast će da je “dušebrižnik” svima napravio uslugu. Samo da na kraju opet ne bude sve po starom te se opasni teret, uz nečije gledanje kroz prste, ne nastavi prevoziti putničkim linijama.