Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Popularizirati Europske destinacije izvrsnosti

08.03.2012. 23:00
Popularizirati Europske destinacije izvrsnosti


U Europskom nadmetanju za desetinacije izvrsnosti (EDEN) iz Hrvatske su do sad prepoznati : Sveti Martin na Muri, Đurđevac – grad picoka, NP Sjeverni Velebit, Grad Nin i Pustara Višnjica


U Glavnom uredu Hrvatske turističke zajednice održan je  sastanak sa pet predstavnika EDEN destinacija te predstavnicima njihovih turističkih zajednica. Sastanku su nazočili Rudi Grula, voditelj Turističke zajednice Međimurske županije, Marija Dejanović, direktorica Turističke zajednice Grada Nina, Zdravko Mihevc, direktor Turističke zajednice Koprivničko-križevačke županije, Slavko Gračan, gradonačelnik Grada Đurđevca, Mario Fuček, stručni suradnik u Turističkoj zajednici područja Đurđevačka Podravina, Ivo Dunatov, direktor Turističke zajednice Zadarske županije, Irena Glavičić Sertić, stručna savjetnica-voditeljica promidžbe NP Sjeverni Velebit, Kristina Korman, predstavnik Pustare Višnjice, Lidija Komes, EDEN ambasadorica, Senka Daniel iz Ministarstva turizma Republike Hrvatske te predstavnici Glavnog ureda  Hrvatske turističke zajednice.
Pet EDEN destinacija Hrvatske
Na sastanku su analizirane i predstavljene promidžbene aktivnosti Hrvatske turističke zajednice prijavljene Europskoj komisiji, prikazan je promidžbeni filma „5 EDEN destinacija Hrvatske” te su definirane smjernice zajedničkog nastupa na turističkom sajmu CroTour u Zagrebu u svibnju 2012. godine.
Program promidžbe hrvatskih EDEN destinacija u 2012. godini, u organizaciji Glavnog ureda Hrvatske turističke zajednice sastoji se od sljedećih aktivnosti:
1. Izrada i tisak plakata B1  za dekoriranje štandova na  sajamskim i drugim nastupima Hrvatske turističke zajednice u zemlji i inozemstvu, ureda predstavništava  Hrvatske turističke zajednice u inozemstvu, prostora  lokalnih turističkih zajednica, turoperatora, turističkih  agencija i drugih zainteresiranih subjekata, te za nastupe na posebnim prezentacijama u Hrvatskoj i inozemstvu.
2. Izrada i tisak preklopnog letka za svaku destinaciju, na engleskom, njemačkom slovenskom i hrvatskom jeziku koje će Hrvatska turistička zajednica  distribuirati na turističkim  sajmovima Munchen f.re.e, Beograd IFT, Budimpešta  UTAZAS, Berlin ITB, Paris  MAP, Gotheburg TUR, Varšava LATO, Zagreb  CROTOUR, Poznan Tour Salon, London WTM i Leipzig TC.
3. Izrada promidžbenog filma za projekcije na turističkim sajmovima, za internet stranicu Hrvatske turističke zajednice, za posebne prezentacije, za novinare,  turoperatore i turističke agencije.
4. Nastup na posebnim prezentacijama u Sloveniji i  Austriji, čija su tržišta identificirana kao prioritetna u  programu promidžbe hrvatskih EDEN destinacija.  Predstavljanje na ovim prezentacijama sadržavat će power point prezentacije s temeljnim i relevantnim informacijama o turističkoj ponudi, proizvodu i destinaciji, emitiranje promotivnih filmova o turističkoj ponudi, proizvodu i destinaciji, kulturno-umjetnički program (uglavnom glazbeni), eno-gastro degustaciju s naglaskom na autohtone proizvode pojedine destinacije,  neposredno druženje sudionika radi detaljnijeg informiranja i uspostavljanja  daljih poslovnih i dr. kontakata;
5. Organizacija studijskog  putovanja stranih novinara  u EDEN destinacije koji djeluju u specijaliziranim časopisima za turizam i/ili za pojedine njegove ciljane segmente, a tijekom studijskog  putovanja novinari će posjetiti svih pet hrvatskih EDEN destinacija i upoznati se s njihovom ponudom i sadržajima.
6. Nastup na poslovnim  radionicama Buy Croatia s  hrvatskim poslovnim subjektima (turističkim agencijama, hotelima i dr.) i njihovim partnerima s odabranih  emitivnih tržišta, s ciljem  promidžbe pojedinih destinacija, kao i povećanja obujma međusobne suradnje i  proširenja programa putovanja za Hrvatsku.
7. Oglašavanje kroz oglasne kampanje u stranom i  domaćem tisku
Promoviranje novih, manje  poznatih turističkih destinacija
Podsjetimo, Projekt Europske destinacije izvrsnosti (EDEN) pokrenut je 2006. godine kao pilot – projekt u zemljama članicama EU, a Hrvatska je dobila odobrenje sudjelovanja u izboru nacionalnog pobjednika bez prava na financijsku potporu.
Temeljni ciljevi projekta  EDEN su promoviranje novih, netradicionalnih i manje poznatih turističkih destinacija, poticanje, stimuliranje i nagrađivanje programa održivog turizma, usmjeravanje turističkih tijekova prema netradicionalnim turističkim destinacijama te smanjenje sezonalnosti.
Europska komisija je u suglasnosti s državama članicama i zemljama kandidatima za 2011./2012. godine odabrala temu “Podizanje svijesti i promidžba dosadašnjih EDEN destinacija”. Dakle ove godine ne biraju se novi pobjednici već aktualizira dosadašnje. Na temelju raspisanog natječaja, Hrvatska turistička zajednica se kandidirala i od Europske komisije dobila sredstva potpore za program promocije EDEN projekta i destinacija.