Već popunjeno 95 posto marine

Slika korisnika admin
Adam VIDAS
Menadžerica Marija Dadić i Gordan Perić, direktor Olive Island Marine

Prije četiri godine na otoku Ugljanu vrata je otvorila Olive Island Marina u Sutomišćici. S obzirom na to da je nautička sezona pred vratima, o stanju u ovoj otočnoj marini razgovarali smo s njenim direktorom Gordanom Perićem i Marijom Dadić, menadžerica.

Od Londona do Sutomišćice

- Marina financijski posluje u blagom plusu s obzirom na to da su cijene energenata u zadnjih nekoliko godina porasle. Tome moramo pridodati da su cijene na otoku veće nego na kopnu. Trenutačno je 95 posto marine popunjeno, a oko 12 vezova je slobodno. Neki brodovi nosivosti preko 30 tona su na servisu u Lamjani ili u Marini Dalmacija u Sukošanu, kazuje Perić.

Gotovo 60 posto popunjenosti čine brodovi koji nose austrijsku i njemačku zastavu, potom ih slijede hrvatski brodovi sa 15 posto. Brodovi s engleskom zastavom zastupljeni su 10 posto, a prema mišljenju Perića, razlog tome je uvođenje niskotarifnih letova Ryan aira. U manjem postotku zastupljeni su slovenski, mađarski, ruski, češki i ukrajinski brodovi.

- Godina 2009. bila je definitivno kruna našeg rada počevši od 2007. kad smo svoja vrata otvorili. Gostovanja na brojnim turističkim sajmovima u Beču, Munchenu, Dusseldorfu, putovanja diljem svijeta, maksimalno davanje svakog djelatnika u rad marine postigli su fenomenalne rezultate tako da se vidjelo već nakon dvije godine da se isplatio naš trud. Te smo godine podignuli ljestvicu kvalitete rada koju i danas moramo pratiti. Dobitnici smo brojnih nagrada, a između ostalog Zadarskog lista i Turističke zajednice Zadarske županije u 2009. godini za 'Najbolji restoran u kategoriji gastroponude', navodi Perić.

Prošlogodišnja sezona doista je bila recesijska što se moglo osjetiti i u životu Marine.

- Primijetili smo da su gosti manje trošili, odnosno da ne žele trošiti jer ne mogu. Također, mogli smo vidjeti da su kuhali i hranili se na brodu. Za ovu godinu vjerujemo da bi mogla biti i bolja od 2009., ističe Perić.

S obzirom na to da je po cjeniku usluga Olive Island Marina skuplja od ostalih hrvatskih marina pa i od ACI marine, tajnu izvrsnog poslovanja otkrio nam je njezin direktor.

- Gost koji dođe u marinu dobio je uslužnu djelatnost na visokoj razini. Za nas svaki je gost na prvom mjestu. Vrlo je važna komunikacija s njim. To bi značilo da on može u bilo koje doba dana, bez najavljivanja i zakazivanja sastanka kod tajnice, ući u ured i popričati s direktorom. Kontakti s gostima su svakodnevni te nam uvijek mogu uručiti kritiku ili pohvalu. Da ne postoji komunikacija između osoblja i gostiju, brzo bi se gatovi ispraznili, govori Perić, dodajući da je elektronska pošta jedan od načina komuniciranja s gostima u izvansezonskom razdoblju. Često dobiju zamolbe gostiju da im nađu apartman u mjestu jer bi došli na nekoliko dana u Marinu.

Brojne je regate dosad ugostila sutomiška marina te je tako postala mjesto ugodnog druženja brojnih zaljubljenika u more i plovidbu.

Položaj Marine, također, je jedan od razloga njenog izvrsnog poslovanja.

- Olive Island Marina ima najbolju lokaciju u Zadarskoj županiji. Mi smo depandansa grada Zadra. Nautičar koji se zasiti grada, ide na brod i za svega nekoliko minuta je na otoku, na drugom svijetu s posve drugačijim mentalitetom, ali i sa svim popratnim sadržajima. Čovjek koji se zasitio Londona i želi se otisnuti na more svojim brodom koji je vezan u marini, od Engleske do Sutomišćice treba putovati oko sat i pol vremena. Nakon što sleti u Zračnu luku Zadar, uzme taksi koji ga doveze do grada, a mi ga gliserom prebacimo na otok, priča Perić.

Pristup za invalidne osobe

Nedavno je u Marini boravila grupa Norvežana, koji su inače kao nacija poznati kao strastveni nautičari, te su se poskidali u kratke rukave i hlače jer je kod njih temperature bila oko -4.

- Treba napomenuti da je u to vrijeme kod nas još trajala zima i puhala je bura, a za njih je počelo ljeto, priča Marija Dadić.

Marina u Sutomišćici spada u treću kategoriju, premda je, kako napominje Perić, blizu drugoj.

- Od otvorenja Marine pa do danas malo se toga napravilo i to zbog pomanjkanja sredstava. Ogradili smo marinu te postavili dizalicu za servisiranje brodova. U planu nam je uređenje parkinga i loung bara na terasi te izgradnja bazena. Marina je otvorena 365 dana u godini 24 sata uz noćnu i dnevnu stražu, kazuje Dadić.

Faza mirovanja u Marini počinje polovinom studenog do polovice siječnja s tim da menadžment ne miruje.

- To je vrijeme kad gostujemo na sajmovima diljem svijeta jer kako siješ zimi, tako ćeš žeti ljeti. Gosti prate našu nazočnost na tržištu. I to uvijek moramo imati na umu. Udarno razdoblje za nautičare traje od travnja do listopada, dodaje Dadić.

Marina se proteže na 52 tisuće četvornih metara, a od toga 25 spada pod kopneni, a 27 četvornih metara na morski dio.

- Marina je opremljena sa svim potrebnim sadržajima od sanitarnog čvora koji se grije, praonice rublja, trgovine, specijalizirane trgovine za nautičku opremu i ostalog. Unutar objekta djeluje restoran gdje se često organiziraju proslave vjenčanja, krstitke, domjenci i ostalo, govori Dadić.

Vrijedi istaknuti da cijela marina ima rampe prilagođene invalidnim osobama. Prošle je godine prvi put uplovio brod s invalidnom osobom te je ostao na vezu.

- Ovo je još jedan znak koliko godina smo pričali o tome da je cijela marina pristupačna za invalidne osobe da bi nam se na kraju uloženi trud počeo vraćati. Osim toga, malo je marina na Mediteranu koje imaju pristup za invalidne osobe, napominje Perić.

Među većim plovilima koja su se usidrila u sutomiškoj marini je i ona poznatog ruskog tajkuna Romana Abramoviča duga 86 metara.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno