Šminker s pokrićem

Slika korisnika admin
Autor: 
Uvijek atraktivan - Lancia Y

Svojevrsna premium marka velikog talijanskoga koncerna ponudila je malu poslasticu u "B" segmentu automobila. Kako je na svakoj poslastici ukras orasi i čokolada, a vrh ukrašen višnjom, tako je i kod nove "ypsilonke". Peterovratna inačica sa "skrivenim" vratima i visoko postavljenom kvakom, odličnim 1,3 turbodizelskim motorom i opremom koja može zadovoljiti sve potrebe. Platforma za ovog mališana je posuđena od Fiata, a svoj talent su pokazali dizajneri karoserije koji su, tipično talijanski, bili vrlo uspješni. Odmjereno, decentno, lijepo i zavodljivo jer trebalo je puno umješnosti da se u 384 cm dužine, 167 cm širine i 152 cm visine napravi skladno vozilo. Tako je peterovratna inačica koja je postala tražena roba na tržištu malih automobila uglavljena u međuosovinski razmak od 239 cm.

 Vanjština se prije svega odlikuje "skrivenim" stražnjim parom vrata pa je na prvi (i površni) pogled novi Ypsilon trovratni coupe. Takva optička varka upotpunjena je visoko smještenom kvakom koja je "zakamuflirana" crnom mat plastikom i nesmotrenom promatraču vidite kako "rade klikeri" kada izvana pristupate u stražnji dio unutrašnjosti. Dizajn unutrašnjosti je nešto sasvim drugo, reklo bi se, da je napravljen na monovolumenski način. Tom osjećaju doprinosi smještaj instrumenata u sredinu gornje ploče, kao i visoko smještena ručica mjenjača. Centralna konzola je napunjena prekidačima za svjetla, odličnim audio sustavom od kojeg posebno hvalimo radio te automatski klimatizacijski uređaj. Instrumenti imaju vrlo korisno i praktično putno računalo koje je svojim postavkama omogućavalo optimalnu potrošnju goriva i informacije od važnosti. Središnji smještaj instrumenata i nije neko sretno rješenje jer je otežana preglednost, ali možda je to i stvar navike. Vozač i suvozač imaju obilje prostora i mogućnosti za ugađanje sjedala. Malo smo se iznenadili jer se upravljač nije mogao ugađati po visini, ali sjedalom smo nadoknadili taj nedostatak.

Mjesta na stražnjim sjedalima ima dovoljno za dvije odrasle osobe, a zbog visine karoserije od 152 cm i "nogati" će imati solidno prostora za udoban smještaj. Prtljažni prostor ima zapreminu od 245 litara što je u prosjeku segmenta, a pravilni oblik omogućava kombinatoriku kod smještaja torbi i kovčega. Nama je u pomoć dobro došla mogućnost dijeljivog naslona čime smo efikasno povećali prtljažni prostor.

Naš automobil imao je poznati 1,3 turbodizelski motor koji razvija 95 KS s potrošnjom od 5,1 l/100 km što nas je oduševilo. U vremenima kad je utrošak goriva postao značajan faktor pri kupovini automobila, skromni zahtjevi dizelskog motora su istaknuti u prvi plan. Što je važno napomenuti, motor ima dovoljno snage u niskim okretajima tako da ga se može voziti već u režimu od 1500 okretaja čime se značajno štedi u potrošnji goriva. Posebne pohvale zaslužuje vrlo tih i miran rad motora, što uz odličnu zvučnu izolaciju u unutrašnjosti čini dodatak udobnosti. Automobil je serijski opremljen start&stop sustavom što doprinosi uštedi goriva u gradskim gužvama. Uz motor se odlično slaže petstupanjski mjenjač čiji proračun poštuje karakteristike pogonskog agregata. Produkt svega toga su odlične performanse (najveća brzina 181 km/h) i potrošnja koja može biti uzor.

U vožnji smo odmah primijetili tvrdo podvozje i ovjes što znači da će po zavojima dugo vremena pružati vrlo čvrst oslonac, ali kratke poprečne neravnine dobro će protresti ekipu u vozilu. Ipak, naše iskustvo govori da je bolje malo "truckanja" koje pruža osjećaj čvrstoće i kompaktnosti vozila od neprirodnog ljuljanja.

Testirani automobil sa 1,3 MJT motorom i paketom opreme Gold košta nešto manje od 125.000 kuna što u svakom slučaju nije malo za segment u koji pripada. Istina je da će Lancia Ypsilon biti vozilo za koje će se naći kupci u onom dijelu koji traže drugačiji i neuobičajeniji auto te koji to žele platiti.

 SMART FUEL

Jedan detalj koji će omogućiti čistije točenje goriva je sustav "smart fuel" što se sastoji od poklopca i otvora na uljevku u spremnik goriva. Potrebno je samo otvoriti poklopac i pištolj za ulijevanje goriva ugurati u otvor. Vrh pištolja otvori grlo uljevka, a po završetku točenja goriva izvlačenjem pištolja grlo se zatvara. Na taj način ruke ostanu čiste jer nema potrebe za odvrtanjem/zavrtanjem čepa.

Kategorija: 
Tag: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno