Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Kako konkurirati na tržištu bijele ribe

08.05.2012. 22:00
Kako konkurirati na tržištu bijele ribe


Tržište je jako dobro definirano i konkurencija je jako velika. Mi ćemo na ovoj radionici naše uzgajivače stoga naučiti kako konkurirati, pomoći ćemo im da se plasiraju na tržište, a također ćemo ih naučiti kako doći do sredstava EU fondova, rekla je Franičević


Kako stvoriti brand i konkurirati na tržištu bijele ribe podrijetlom iz uzgoja gdje masovnošću dominiraju proizvođači iz Turske i Grčke, pitanja su na koja bi uzgajivači bijele morske ribe trebali dobiti odgovore od stručnjaka iz Ministarstva poljoprivrede te FAO-a i EUROFISH-a tijekom trodnevne radionice na temu “Zahtjevi tržišta prema ribi porijeklom iz uzgoja” koja se jučer, danas i sutra održava u hotelu Kolovare.
Veća potražnja
Riječ je o drugoj nacionalnoj radionici u sklopu projekta Ministarstva poljoprivrede, FAO-a i EUROFISH-a “Održivi razvoj sektora akvakulture u fazi nakon izlova s naglaskom na kvalitetu, sljedivost i sigurnost”. Prva je održana na temu “Sigurnost hrane na ribnjačarstvima i objektima za preradu ribe” u listopadu prošle godine u Daruvaru, a bila je namijenjena uzgajivačima slatkovodne ribe.
– Iako su količine bijele ribe proizvedene u uzgajalištima iz godine u godinu sve veće, godišnja proizvodnja u Hrvatskoj se sada kreće oko 5.000 tona što je daleko ispod kapaciteta. No ova radionica nije usmjerena proizvodnji, već onome što dolazi nakon nje. Naime, dok traje proces proizvodnje sami uzgajivači ne razmišljaju previše o tržištu. I kad je riba već dovedena do konzumnih količina, mnogi od njih se zapitaju – i što ćemo sad, kazala je u uvodu dr. Vlasta Franičević, voditeljica projekta “Održivi razvoj sektora akvakulture u fazi nakon izlova s naglaskom na kvalitetu, sljedivost i sigurnost” te načelnica Odjela za akvakulturu u Upravi ribarstva Ministarstva poljoprivrede.
Franičević je istaknula da je tržište bijelu ribu iz uzgajališta itekako prepoznalo, a potražnja je sve veća.
– Tržište je jako dobro definirano i konkurencija je jako velika. Mi ćemo na ovoj radionici naše uzgajivače stoga naučiti kako konkurirati, pomoći ćemo im da se plasiraju na tržište, a također ćemo ih naučiti kako doći do sredstava EU fondova, rekla je Franičević.
15 uzgajivača
Sudionike radionice pozdravila je i Aina Afanasjeva, direktorica EUROFISH-a, koja je kazala da je akvakultura najmlađa i najbrže rastuća grana prehrambene industrije.
U radu radionice sudjeluje 15-ak uzgajivača bijele ribe. Osim sa zadarskog područja, koje je i centar hrvatske akvakulture, došli su i uzgajivači s Krka, Lošinja i sa Šolte. Iako su prvotno najavili dolazak, zbog iznenadnih problema na uzgajalištima nisu došli uzgajivači s juga Hrvatske.
Inače, tijekom tri dana uzgajivači će moći saznati više o trenutačnom stanju u uzgoju ribe, o komunikaciji i marketingu u EU, zahtjevima za izvoz ribe i ribljih proizvoda na tržište EU, primjeni propisa EU u uzgoju morskih organizama i objektima za preradu ribe, certifikaciji u uzgoju ribe, o tržišnim nišama, distribuciji svježe ribe u supermarketima… Osim Vlaste Franičević i Aine Afanasjeve, predavanja će držati i Ekaterina Tribilustova iz EUROFISH-a, zatim Marie Christine Monfort i Andrea di Biase iz FAO-a te Lav Bavčević, načelnik Odjela za ribarstvo pri Hrvatskoj poljoprivrednoj komori.