Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

Privid dobiti zbog prodaje brodova

08.05.2012. 22:00
Privid dobiti zbog prodaje brodova


U stvarnosti brodari preživljavaju jednu od najtežih kriza u kojoj su cijene vozarina iznimno niske, posla nedovoljno, a cijene goriva i ostali troškovi isti ili povećani


Tankerska plovidba d.d. Zadar u prvom tromjesečju 2012. godine povećala je ukupan prihod s 238,6 milijuna kuna na 331,7 milijuna kuna. Rashodi su istovremeno povećani s 256 na 297 milijuna kuna. Ukupan tekući financijski rezultat je za 34,34 milijuna kuna pozitivan nasuprot lanjskim u istom razdoblju sa 17,5 milijuna kuna gubitaka.
Nažalost, stanje je daleko od tako iskazanog računa što predsjednik Uprave Lenko Milin i navodi u svom očitovanju.
Naime, temeljni je podatak da je prodajom starih tankera, 27. veljače 2012. godine, Društvo prodalo brod “Frankopan” te 6. ožujka 2012. godine brod “Petar Zrinski” – Društvo ostvarilo dobitak u iznosu od 70.939,493 kuna po odbitku knjigovodstvenog iznosa i povezanim rashodima prodaje. To je u konačnici “skrivilo” ovakav rezultat.
Samo poslovanje opterećeno je jednom od gorih kriza u brodarskoj povijesti. Cijene vozarina za tankere, ali i ostale terete je na iznimno niskoj razini zbog svjetske krize, a pogoršava ih stanje svjetske flote koja se i dalje uvećava. Istovremeno su cijene nafte toliko visoke što bitno uvećava troškove kompanije za iznose koje plaćaju za pogonsko gorivo.
Situaciju s prokazanom dobiti, a zbog prodaje dvaju starih tankera imali su i kod godišnjeg izvješća za 2011. gdje je devetomjesečni gubitak naizgled smanjen prilivom sredstava od prodaje jednog broda.
Cilj Društva je zadržati visoku razinu likvidnosti, koja je postignuta kao osiguranje zbog izrazito cikličnog brodarskog tržišta, što je moguće duže. Trenutačna globalna recesija je dodatno produbila očekivani pad vozarina na tržištu te će Društvo nastojati dodatno racionalizirati poslovanje uz zadržavanje postojeće kvalitete usluga, što je posebno važno u ekološki osjetljivoj djelatnosti kao što je prijevoz nafte i naftnih derivata, navodi Uprava.
Unatoč okolnostima globalne recesije Društvo namjerava zadržati postojeću razinu investicija u svojoj osnovnoj djelatnosti – brodarstvu.
Investicije izvan osnovne djelatnosti Društva se nastavljaju, ali nešto sporijim tempom te će uvelike ovisiti o brzini oporavka hrvatskog i svjetskog gospodarstva, stoji u mišljenju Uprave.
Temeljno što stoji pred društvom ispunjavanje je značajnih, prvenstveno dugoročnih financijskih obveza, a vezanih za prethodno vrlo značajan ciklus investiranja u nove brodove.
Kako je vidljivo i iz ovih izvješća, kao i općih pokazatelja poslovanja svjetskih brodara, kriza s iznimno niskom cijenom usluge brodarskog prijevoza se ne mijenja, te su sva očekivanja da će najmanje ova godina, a prema mnogim mišljenjima to se proteže i na 2013. za brodare biti iznimno teška.