Prodano 600 tisuća tona nafte manje nego 2009. godine

Slika korisnika admin
guzva_autocesta

Visoka cijena goriva, koja se i nakon nekoliko uzastopnih pojeftinjenja još uvijek drži na malo manje od deset kuna, natjerala je vozače na još racionalnije ponašanje, odnosno na još manje vožnje u automobilima. Treću godinu zaredom, kažu u HUP-ovoj Udruzi trgovaca naftnim derivatima, kontinuirano pada prodaja derivata na domaćim benzinskim crpkama, što potvrđuju i, još uvijek neslužbeni, podaci o proračunskim prihodima iz trošarina na naftne derivate. Razlog tome je, za građane, preskupo gorivo, koje će, moguće, s trošarinama vraćenim na stari, veći iznos, idući tjedan opet poskupjeti, ali i cjelokupno loše stanje u gospodarstvu, koje i samo troši sve manje.

Prema neslužbenim proračunskim podacima, od početka siječnja do kraja lipnja ove godine u državnu se blagajnu od trošarina na derivate slilo oko 2,5 milijarde kuna, što je za oko 200 milijuna kuna manje negoli u prvoj polovici prošle godine, i otprilike sedam posto manje od onoga što je država za prvu polovicu godine planirala. I to je razlog zbog kojeg je Vlada odlučila trošarine na bezolovni benzin i diesel podići za 15 lipa po litri, što znači da bi već 10. srpnja gorivo opet moglo poskupjeti, osim ukoliko ponovni pad cijene ne bude toliki da amortizira više trošarine.

Podsjetimo, Vlada Jadranke Kosor za 15 lipa je trošarine smanjila u ožujku prošle godine, pokušavajući tako ublažiti udar zbog cijena goriva koje su se tada približile iznosu od deset kuna. Unatoč tome, gorivo je i dalje bilo sve skuplje, a proračun je, kako pokazuju i neslužbeni proračunski podaci za prvu polovicu ove godine, izgubio puno. "Imam informaciju da će i idući put cijene goriva biti niže te se približiti onoj cijeni od prošle godine, kada je Vlada spustila trošarine, pa predlažemo da se ta mjera ukine i vraćamo tih 15 lipa trošarina", kazao je, tješeći građane, ministar financija Slavko Linić, najavljujući vraćanje trošarina na staro.

U siječnju prošle godine najprodavanije gorivo, Eurosuper 95, koštalo je 9,31 kunu po litri, u travnju 2011. godine, dakle samo mjesec dana od smanjenja trošarine, već 9,92 kune, Eurodiesel pak 9,41 kunu. U travnju ove godine litra Eurosupera 95 popela se na čak 11,22 kune, Eurodiesela pak na 10,06 kuna, a trenutačno se cijene nalaze na približnoj razini onih iz srpnja 2011. godine, pa Eurosuper 95 stoji 9,99 kuna (INA), što je deset lipa više negoli prije godinu dana, no Eurodiesel je sa sadašnjih 9,36 kuna po litri skuplji 18 lipa nego li u srpnju prošle godine.

"Tržište naftom i naftnim derivatima bilježi kontinuiran pad od 2009. godine, tako da je u ovoj godini potrošnja pala ispod tri milijuna tona, dok je u 2009. iznosila 3,6 milijuna tona. Ovaj pad nije samo posljedica cijene goriva nego ukupnih gospodarskih aktivnosti", ističe Maja Pokrovac direktorica HUP-ove Udruge trgovine naftom i naftnim derivatima.

Prosječni promet manji za 5 posto
Iz Ininog nerevidiranog konsolidiranog izvješća za prva tri mjeseca ove godine, ukupna prodana količina derivata u njihovoj trgovini na malo smanjena je za devet posto u odnosu na lani, a prosječni je promet po prodajnom mjestu pao za pet posto. Najveći pad prodaje zabilježen je na prodaji ukapljenog naftnog plina za 15 posto.
EUROSUPER 95

9,31 kn siječanj 2011.

11,22 kn travanj 2012.

9,99 kn srpanj 2012.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno