Nova generacija Jazza nastavlja poznatim putem ali ovog puta uz znatno prostraniju karoseriju i znatno modernizirani vizualni identitet
Na prvim je fotografijama djelovalo kako je Honda s novim Jazzom, prva mu se generacija pojavila 2002. godine, napravila tek jedan dobar, temeljiti redizajn. Naprosto – modernizirala automobil kako bi bio konkurentan na u međuvremenu nabujalom tržištu monovolumena B segmenta. Stoga, od prvog pravog susreta s njime, očekivanja i nisu bila prevelika. No, kako to obično biva od “spojeva” od kojih s ne očekuje previše, prvi je pravi, “u živo” kontakt prošao u mnogo boljem ozračju. Štoviše možemo slobodno istaknuti kako nas je nova generacija Jazza vrlo ugodno iznenadila. Ponajprije izgledom. Da, točno je: apsolutno su sve linije prijašnje generacije prisutne no sve je sada napravljeno s daleko više modernizma, oblijih prijelaza i strukture koja je apsolutno monovolumenska. Jazz druge generacije tako postaje iznimno moderan automobil čije oblikovanje skoro da dodiruje smjelost koju uočavamo samo kod prototipova. Posebno su lijepo oblikovana i s petim vratima integrirana stražnja svijetla a nemalo pažnje privlači i stakleni umetak kojim se krovna linija produžava i u cjelosti stapa s poklopcom motora. U unutrašnjosti su iznenađenja također velika jer je promjenjena čitava središnja konzola. Moderna i skladna tek s možda nešto prenaglašenim i preplastičnim kolutima za kontrolu klimatizacije. Opcijski, u Jazzu se može dobiti i zaslon za navigaciju a i kad ga nema, taj je prostor privlačno oblikovan.
Ono što kod Jazza također zaslužuje sve pohvale je velika prostranost kabine. Mjesta ima u izobilju čak i na stražnjoj klupi a kako se volumen prtljažnika totalno približio 400 litara, možemo s pravom ustvrditi da je Jazz, s obzirom na svoje nevelike dimenzije, pravi rekorder prostranosti. Taj suodnos vanjskih dimenzija koje nisu poput konkurenata značajnije prešle 4 metra se najbolje ogleda u lakoći parkiranja pa i cjelokupnog upravljanja u gradskim gužvama kojima je ovaj automobil prvenstveno i namijenjen.
U vožnji je Jazz stabilan a i snage mu ne nedostaje u različitim situacijama. Maksimalne brzinske domete nismo isprobavali ali nekakva jurnjava i ne spada u prioritetni zonu njegova interesa. Ono gdje se ipak vidi segment kojem Jazz pripada su tanja obloga vrata i skromnija sjedala no to se na neki način i podrazumijeva s obzirom da su svi automobili današnjice podvrgnuti dijeti kako bi smanjili potrošnju i emisiju CO2.
Kako najavljuje Ruting, hrvatski uvoznik Honde sa sjedištem u Rijeci, Jazz se u našoj zemlji očekuje početkom studenoga no cijene su mu još uvijek nepoznate. Stoga, pretjerano je upustiti se u kalkulacije o mogućim tržišnim efektima. Kvaliteta, okretnost i dopadljivost su svakako na strani Jazza a poprati li to i cijena koja se neće bitno udaljiti od konkurenata, dakle monovolumena B segmenta, Hondin bi mališan mogao imati poprilično uspjeha.
Motori
Jazz ima u ponudi dva moderna benzinska agregata. Manji ima zapreminu 1,2 litre i snagu od 90 KS dok je snažnijem 100 KS dobivenih iz motora obujma 1,4 litre. Da se radi o uistinu tehnološki vrlo naprednim motorima potvrđuju i detaljniji podaci. Manji tako ima prosječnu potrošnju od svega 5,1 litru uz vrlo ekološku emisiju CO2 od 120 g/km. Pritom su mu i dinamičke karakteristike vrlo dobre: od 0 do 100 km/h ubrzava za 12,6 sekundi dok mu je maksimalna brzina 177 km/h. Snažniji agregat prosječno troši 5,3 litre na stotinu kilometara, emisija CO2 mu je 123 g/km, maksimalna brzina 182 km/h a ubrzanje od 0 do 100 km/h 11,4 sekunde. Kako uz klasični manualni mjenjač s pet stupnjeva prijenosa Jazz kod snažnijeg benzinca ima u ponudi i “i-shift” automatiku, karakteristike za tu vrijantu su u zoni potrošnje i emisje CO2 bolje ali je dinamika neznatno lošija.
Dimenzije
Jazz se u sferi dimenzija nije bitno mijenjao u odnosu na prethodnu generaciju. Ipak, s obzirom da je dobio potpuno novu platformu, dužina mu je sada 3900 mm (+55 mm), širina 1695 (+20 mm) te visina 1525 mm koliko je bila i prethodniku. Međuosovinski razmak je 2500 mm (+50 mm) a zahvaljujući preciznoj konstrukciji najveća se promjena zbila u prtljažniku koji je povećao obujam za 15-ak posto: s 353 narastao je na čak 399 litara što je među najvišim vrijednostima u klasi. Dodajmo još da mu se težina kreće od 1122 do 1157 kilograma te da mu je zapremina rezervoara 42 litre.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
AMNESTY INTERNATIONAL
“Hrvatska i dalje nasilno vraća migrante, ograničava pobačaj, a Romi i Srbi su diskriminirani”
Ostali sportovi
Marcel Hirscher
Skijaška legenda planira povratak, ali pod drugom zastavom
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Style
seljačka tržnica
Uživajte u okusima i mirisima proljetnih namirnica
Zadar
Dan otvorenih vrata
Tamo gdje je potreba, tamo pomažu Lionsi
Nogomet
TRENER MLAĐIH KATEGORIJA
Zadarski trener Patrik Puljić o borbi s bolešću: ‘Najteža faza bila je suočavanje s dijagnozom…’
Zadar
velika promjena
NOVI KONCEPT Od sljedeće godine uvodi se devetogodišnje obrazovanje. Evo kako će funkcionirati
Crna Kronika
NAPAD
TEŽAK NAPAD U VIRU: Staklenom bocom i fizičkom snagom udario 53-godišnjakinju, ozlijeđena je
Rukomet
bliži se kraj sezone
Dvije generacije Zadrana potvrdile titulu prvaka Dalmacije
Zadar
NIZ ŠALJIVIH KOMENTARA