Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Počeli radovi na privlačkoj zaobilaznici

Autor: Velimir Brkić

08.09.2009. 22:00
Počeli radovi na privlačkoj zaobilaznici


Ukupna duljina rekonstrukcije i obnove državne ceste od Virskog mosta do Žmirića iznosi 18,5 kilometara, u što će biti uloženo ukupno 105 milijuna kuna s PDV-om. Do danas je izvedena i puštena u promet dionica od zadarskog odlagališta smeća Diklo do ulaza u Nin, dužine 11,3 kilometara, rekao je šef ispostave Hrvatskih cesta u Zadru Zdravko Jerak


Druga faza rekonstrukcije i obnove državne ceste D306, Virski most – Kožino – Žmirići, na dionici obilaznice Nina u dužini od 1,4 kilometra, bliži se kraju. Unatoč imovinskopravnim problemima građevinari su započeli i radove treće faze, na preostalom dijelu nove trase državne ceste od ninskog Grgura do mosta u Viru dužine 5,8 kilometara.
“Tvrdi” vlasnici
– Ukupna duljina rekonstrukcije i obnove državne ceste od Virskog mosta do Žmirića iznosi 18,5 kilometara, u što će biti uloženo ukupno 105 milijuna kuna s PDV-om. Do danas je izvedena i puštena u promet dionica od zadarskog Odlagališta smeća Diklo do ulaza u Nin, dužine 11,3 kilometara, rekao je šef ispostave Hrvatskih cesta u Zadru Zdravko Jerak, dodajući da će zaobilaznica Nina i Privlake postati sastavnom dionicom državne ceste D306, dok će postojeća dionica državne ceste od benzinske postaje na izlazu iz Zatona do Virskog mosta prijeći u nadležnost županijskih, odnosno lokalnih cesta.
Kao i gotovo svagdje gdje se izvode javni komunalni i infrastrukturni projekti, najveći problem je otkup zemljišta i sređivanje imovinskopravnih odnosa s privatnim vlasnicima. Vlasnici s jedne strane itekako “tvrdi” i žele dobiti što više, a s druge strane dio Privlačana živi i radi u Americi, odnosno nisu razriješeni vlasnički odnosi u obitelji.
– U roku od 30 dana bit će završeno 1,4 kilometra obilaznice Nina. Za zadnji dio državne ceste D306 s obilaznicom Privlake, ukupne dužine 5,8 kilometara, rok završetka gradnje je 15. svibnja 2010. godine. Naime, zbog sporog i otežanog otkupa zemljišta na dijelu Nin – Privlaka rok izgradnje morao se prolongirati za čak godinu dana. Do sada je otkupljeno ili ugovoreno oko 85 posto dionice, kaže Jerak, dodajući da do čvora Grgur završne radove izvodi Poduzeće za ceste Split, odnosno Strabag, a započete radove od čvorišta Grgur do Virskog mosta tvrtka Cesta Varaždin.
Dnevno 18 tisuća vozila
Iako su sredstva za izgradnju prometnice i privlačke zaobilaznice osigurana, radovi su zapeli zbog imovinskopravnih problema oko izvlaštenja zemljišta na poddionici, drugoj strani ceste Nin – Vir, odnosno zaobilaznici Privlake od Grgura do Virskog mosta u duljini oko 5,8 kilometara, na kojoj se preklapaju građevinska i negrađevinska zemljišta, odnosno neujednačene cijene za metar četvorni. Bilo kako bilo, zemljište od Grgura do Virskog mosta još uvijek nije u potpunom posjedu investitora Hrvatskih cesta.
Paralelno će se, kako poručuje Jerak, raditi i otkupljivati na području Općine Privlaka.
Hrvatske ceste kao investitor za ovaj dio ceste imaju građevinsku dozvolu. Investitor je u svakodnevnim kontaktima s lokalnom vlasti i vlasnicima zemljišta kako bi pronašli najbolji mogući način da probleme što prije premoste na zadovoljstvo građana i Hrvatskih cesta.
– Projekt rekonstrukcije i obnove državne ceste u potpunosti je usklađen s Hrvatskim vodama i HEP-om. Na potezu Nin – Virski most u trup ceste ugrađuje se vodovodni i kanalizacijski sustav te električni 20-kilovatni kabel, naglasio je Jerak, dodajući da se radovi na rekonstrukciji i obnovi izvode u sklopu programa betterment Hrvatskih cesta, programa za izvanredno održavanje i rekonstrukciju.
– Koliko je važna rekonstrukcija i obnova državne ceste D306 dovoljno je spomenuti da tijekom ljeta cestom od Zadra do Vira dnevno prometuje 18.000 vozila, a godišnji prosjek je gotovo nevjerojatan broj od 9.000 vozila na dan, zaključio je Zdravko Jerak.
Dok se bude gradila nova cesta, odnosno privlačka zaobilaznica, promet će se nesmetano odvijati postojećom cestom kroz Privlaku za Vir.