CENTAR 112 U srpnju i kolovozu 12.735 poziva, od čega i šest zlonamjernih

Slika korisnika mkvanja
Čak 1.259 poziva više nego u lanjskoj špici sezone
Autor: 
U srpnju lani bilo je 5.501, a u srpnju ove godine 6.147 poziva, što je dakle, povećanje od 646 poziva. U kolovozu 2018. godine bilo 5.975, a tijekom prošloga mjeseca 6.588 poziva, što je za 613 poziva više nego 2018. godine
Marin GOSPIĆ
Županijski centar 112, ima kvalitetnu suradnju s drugim žurnim službama, što omogućava brzu i učinkovitu koordinaciju

Tijekom ovogodišnje špice turističke sezone dakle, u srpnju i kolovozu, zabilježen je primjetno pojačan broj telefonskih poziva u usporedbi s prošlom turističkom sezonom zbog traženja intervencija žurnih službi. U svakodnevnoj rutini ovog posla ne možemo izdvojiti poziv koji bi se razlikovao od drugih jer su svi pozivi važni i pristupamo im s najvećom pažnjom i odgovornosti, uvažavajući činjenicu da je pozivatelju u tom trenutku najvažnije pružiti pomoć i podršku bez obzira o kojoj se vrsti događaja radi. Pa je tako, Županijski centar 112 u Zadru, tijekom protekla dva mjeseca sveukupno zaprimio 12.735 poziva na broj 112 od kojih je 8.760 bilo namjenskih, 3.969 nenamjenskih i šest zlonamjernih poziva. Pozivatelji su u 4.650 poziva koristili fiksnu, a u 8.085 poziva mobilnu mrežu. Od ukupnog broja poziva zaprimljeno je 556 poziva na stranom jeziku od kojih je većina na engleskom, a ostali dio poziva je bio na njemačkom, talijanskom, mađarskom, slovačkom i češkom jeziku - izvjestio je voditelj Službe zadarske civilne zaštite Miroslav Andrić.

Više posla ove sezone

Uspoređujući podatke s istim prošlogodišnjim razdobljem špice turističke sezone, broj poziva je veći za čak 1.259 poziva. Primjerice, u srpnju lani bilo je 5.501, a u srpnju ove godine 6.147 poziva, što je dakle, povećanje od 646 poziva, dok je u kolovozu 2018. godine bilo 5.975, a tijekom prošloga mjeseca 6.588 poziva, što je za 613 poziva više nego 2018. godine.
- Najveći broj poziva upućenih prema 112 odnosio se na sigurnosne i medicinske događaje, kojih je u srpnju i kolovozu ove godine zabilježeno sveukupno 4.681. Od tog broja, 2.287 su se odnosile na događaje gdje je trebala medicinska pomoć, a tzv. sigurnosnih događaja je bilo 2.394. Inače, želio bih naglasiti kako naš Županijski centar 112, ima kvalitetnu suradnju s drugim žurnim službama, što omogućava brzu i učinkovitu koordinaciju, kao i međusobnu razmjenu informacija. Kao što znate, pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje žurne službe, bilo da je u pitanju policija, vatrogasaci, hitna medicinska pomoć, gorska služba spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te druge službe koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane uz sustav civilne zaštite - naglasio je Miroslav Andrić.

Novo ustrojstvo

Naime, kako je objasnio i podsjetio Andrić, na 146. sjednici Vlade Republike Hrvatske, održanoj 8. ožujka ove godine, donesena je Uredba o izmjenama i dopunama Uredbe o unutarnjem ustrojstvu Ministarstva unutarnjih poslova, kojom je u MUP-u ustrojeno Ravnateljstvo civilne zaštite. Radi se o novoj ustrojstvenoj jedinici koja je preuzela poslove i nadležnosti Državne uprave za zaštitu i spašavanje.
- Sve osim poslova vatrogastva, Državnog zavoda za radiološku i nuklearnu sigurnost, Agencije za prostore ugrožene eksplozivnim atmosferama, Hrvatskog centra za razminiranje i Ureda za razminiranje. Unutar Ravnateljstva civilne zaštite za obavljanje poslova iz djelokruga rada Područnog ureda civilne zaštite Split ustrojena je Služba civilne zaštite Zadar, koja sada ima dva odjela - Županijski centar 112 i Odjel inspekcijskih poslova - dodao je Andrić.

Samo jedan broj dovoljan za pomoć

Inače, Ministarstvo unutarnjih poslova, pa tako i Područni ured civilne zaštite u Zadru, stalno provodi i edukaciju po zadarskim vrtićima i školama. Prema njihovim podacima lani su posjetili sedam vrtića kojima je bilo obuhvaćeno 345 djece te 14 osnovnih škola s preko 800 djece, a ponekad djeca posjete i njih. Sveukupan broj djece obuhvaćene edukacijom u prošloj godini bio je 1.166 što je jako bitna preventivna aktivnost.
Podsjetimo, u državama Europske unije broj 112 koristi se temeljem Odluke Vijeća Europske zajednice o ustanovljenju jedinstvenog europskog broja za hitne službe 112 od 29. srpnja 1991., a u Republici Hrvatskoj jedinstveni europski broj za hitne službe 112 uveden je 11. veljače 2005. godine. Županijski centri 112 tako, zaprimaju pozive upućene na jedinstveni europski broj za hitne službe 112 neprekidno i djeluju kao jedinstveni operativno-komunikacijski centri za sve vrste hitnih situacija.
 

 

Prednosti sustava 112

• Broj 112 građanima i turistima dostupan je 24 sata dnevno, a pozivi su besplatni sa svih javnih telefonskih govornica, mobilnih ili fiksnih telefonskih priključaka.
• Pozivatelj ne mora poznavati telefonske brojeve hitnih službi te njihove teritorijalne i strukovne nadležnosti, što je posebno značajno za turiste ili pozivatelje u stresnim okolnostima.
• Pozivom na broj 112 može se dobiti pomoć bilo koje hitne službe: policije, vatrogasaca, hitne medicinske pomoći, gorske službe spašavanja, službe traganja i spašavanja na moru, inspekcijske ili komunalne službe te udruga građana koje su svojim aktivnostima i sposobnostima vezane za sustav civilne zaštite, kao što su lovci ili ronioci.
• Sustav 112 omogućava lociranje pozivatelja na broj 112 te može pružiti mogućnost sporazumijevanja s pozivateljem na stranom jeziku.
• Pozivom na broj 112 štedi se vrijeme jer pozivatelj jednim pozivom praktički paralelno alarmira nekoliko službi, odnosno operater na broju 112 nakon dojave hitnog slučaja alarmira i komunikacijski koordinira sve hitne i druge nadležne službe u određenoj situaciji.
• Hitne službe u svom operativnom radu nisu ometane zlonamjernim, nenamjenskim ili višestruko opetovanim pozivima o istom hitnom slučaju jer im operater na broju 112 takve pozive - ne prespaja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (1 glasova)