Utorak, 16. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Cessna se zaledila pa pala na Velebit?

08.11.2010. 23:00
Cessna se zaledila pa pala na Velebit?


Najvjerojatniji uzrok nesreće zrakoplova “cessne” T 303, koja se dogodila na Velebitu 5. veljače prošle godine, jest ulazak s necertificiranim zrakoplovom za letenje u uvjetima zaleđivanja u oblake, u zonu zaleđivanja i u planinske valove, a zrakoplov se najvjerojatnije najprije zaledio na repu, stoji u završnom izvješću o nesreći toga zrakoplova koje je danas priopćila Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske.
Kako se navodi, pošto se zrakoplov najvjerojatnije kompletno zaledio, postao je pretežak, ušao u planinske valove i postao potpuno neupravljiv. Nakon toga je pod oštrim kutom pao s visine od oko 6500 stopa (ft) i udario u brdo podno Vaganskog vrha i od siline udarca se u potpunosti raspao.
Podsjeća se da je Agencija 8. studenoga ove godine, u skladu s dodatkom 13. međunarodne organizacije za civilno zrakoplovstvo (ICAO), dostavila završno izvješće o nesreći zrakoplova “cessne” Agenciji za civilno zrakoplovstvo, Ministarstvu unutarnjih poslova i vlasniku zrakoplova.
Završno izvješće izrađeno je na temelju Zakona o zračnom prometu, Pravilnika o izvješćivanju i istraživanju događaja koji ugrožavaju sigurnost te nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova, dodatku 13 i EU Direktivi 94/56.
–  Agencija je provela istragu u suradnji s FAA-om (Federal Aviation Administration) i NTSB-om (National Transport Safety Bord) Sjedinjenih Američkih Država, koji ga je odobrio 28. listopada 2010. , nakon dobijanja njihove suglasnoti, objavili smo ovo izvjšeć kaže direktor Agencije za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova Republike Hrvatske Dinko Vodanović
U izvješću se ističe da u skladu s EU Direktivom 94/56 nije navedeno nijedno ime ni odgovornost neke osobe pa ono ne može i ne smije poslužiti za optuživanje, utvrđivanje odgovornosti i naplatu štete od osiguravatelja.
Među ostalim, u izvješću stoji da je zrakoplov trebao letjeti u skladu s popunjenim i odobrenim planom leta, da je na području oko Gospića ušao u oblake i do nesreće letio suprotno odobrenu planu leta te da su na nesreću utjecali vremenski uvjeti, a vremenska prognoza upozoravala je na zaleđivanje na području kroz koje je zrakoplov letio.
Vodanović je potvrdio da će Agencija za istraživanje nesreća i ozbiljnih nezgoda zrakoplova objaviti završno izvješće o toj zrakoplovnoj nesreći početkom iduće godine na svojim internetskim stranicama www.azi.hr, kad će ta stranica biti u uporabi i kad će biti objavljena sva završna izvješća o nesrećama koje su se dogodile od siječnja 2002. do sada, do kada je registrirano više od 900 nesreća, od kojih je više od stotinu istraženo.
Podsjetimo se u nesreći su poginuli listom vrsni hrvatski zrakoplovci Gerd Govejšek, Walter Aleksandar, Miljenko Bartolić i Zvonko Kelek koji su iz Zagreba putovali na odmor u Sukošan. Tim više je pad  cessne T 303 izazvao je namalo zanimanje hrvatske javnosti.  Da je zaleđivanje jedan od mogućih uzroka pada zrakoplova, objavio je prvi Zadarski list tijekom višednevne potražne akcije za nestalim zrakoplovom. (H)