Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

20 C°

Giulietta opet ona prava

08.11.2010. 23:00
Giulietta opet ona prava


Iako postoje neki detalji koje vezujemo uz automobile nižeg pedigrea, Giulietta nas u golemoj većini situacija vraća slavnoj definiciji “cuore sportivo”
Kada čovjek putuje, radijske frkvencije mogu predstavljati problem. One koje nemaju mogućnost praćenja automobila u pokretu, ustupaju mjesto drugoj postaji. Kad krenete iz Zagreba, frekvencija 101 predstavlja znanu, slavnu radiopostaju kojoj zadnji mjeseci zadaju podosta financijske glavobolje. Kada pak puknete, poslije tunela Tuhobić, na sama vrata Kvarnera, 101 predstavlja moćnu talijansku frekvenciju, radio kojem je sjedište u Milanu a odašiljači su joj razmješteni velikim dijelom Italije. I na širem je riječkom području često slušana “stanica”. A tako je nekako i s Alfa Romeom. I dok je naša testna Giulietta nekako sramežljivo prolazila zonom hrvatske “stojedinice”, tamo gdje 101 znači Milano, e tamo je Giulietta glavna zvijezda. Bez želje za politiziranjem, Giulietta bi zapravo morala biti glavnom zvijezdom gdje god se pojavi.
Smiona tvrdnja
Razlozi za jednu tako smionu tvrdnju, jer ipak se krećemo zonom relativno uobičajenih automobila kompaktne klase, leže u činjenici da smo konačno opet svjedočili jednoj punokrvnoj Alfi. Ona ne krije da su joj korijeni u nekim drugim proizvodima Fiatovog koncerna, ali je opet toliko originalno dobra da moramo biti zadovoljni. Ili čak – više nego zadovoljni.
Prvo vanjština. Prednji dio. Apsolutno u vezi s Alfinom poviješću, ali i današnjicom nekih njezinih najprestižnijih automobila. Jasno, prva i najispravnija asocijacija je 8C Competizione. Svakako najprestižnija Alfa današnjice. Maska koja zapravo uopće i nema prelaza, svijetla u sasvim retro stilu. I onaj tako lijepi, originalni Alfin trokut kroz koji se u motor propušta zrak. Straga, pak, naznaka snage i natjecateljskih gena i velika, “ledicama” dopunjena svjetla. I u unutrašnjosti ne nedostaje veselja. Instrument ploča jasno slijedi Alfinu genetiku a središnja konzola mami komplimente. Velike jer su retro prekidači onaj sretni iskorak koji od ergonomskog prosjeka stvara posebnost. Retro posebitost se pronalazi i na prozorima. Prednje je staklo tako neznatno položeno i manje je površine, dok se stražnje dimenzijama apsolutno približava šezdesetima. Iako dobro izgleda, posljedica je ipak znatno manja preglednost straga što može otežati manevre prigodom parkiranja i isparkiravanja. Ali su tu zato senzori koji pomažu ispraviti mane zbog ustupaka darovanih stilu.
Sjedala su pak čvrsta, s dovoljno bočnog oslonca, tako da tijelo čvrsto drže i u situacijama brze, zavojite vožnje. Straga i u prtljažniku uviđamo da se nalazimo u jednom – ipak velikoserijskom kompaktnom automobilu. Istina, platforma koju koristi Giulietta je nova, razvijena da bi se na njoj s nekim automobilima iz Fiatiovog koncerna pokušalo osvajati i Ameriku.
Vrhunska dinamika
A da bi Alfa bila Alfa, mora imati i jako dobru dinamiku. Ono što smo pak “dužili” na papiru je djelovalo vrlo temperamentno. Imati 170 “konja” u ipak ne pretjerano teškom tijelu, najavljuje mnogo sretnih trenutaka. Svega osam kilograma na 1 KS garancija je iznimnog temperamenta. Činjenica da se radi o odličnom “multiair” konceptu kojem je k tome dodana oznaka T, odnosno “turbo”, je dodatno zanimljiva jer svi znamo što se događa kad se “T” uključi. I bilo je upravo tako. Giulietta je u nižim okretajima, kada vozača drži “fjaka”, jedan krotki, skoro tromi automobil. No, kad se ventili i turbina otvore, kada se zađe u zonu iznad četiri tisuće okretaja, e tada nastaje pravo alfističko zadovoljstvo.
Doda li se svemu odlična upravljivost, ne treba zaboraviti da se na testnom primjerku nalazio famozni Q2 sustav upravljanja koji zahvaljujući posebnom diferencijalu maksimalno iskorištava sve kotače, alfisti će itekako biti zadovoljni, a vratit će se i neke zalutale “ovčice”. Zapravo, podvozje je toliko dobro podešeno da bi kod nekih vozača, sklonih određenim “slobodnijim stilovima” vožnje moglo izazvati i negodovanje. No isključimo li takvo, u pravilu za klasičan promet nedoraslo razmišljanje, Giulietta i u tom segmentu zaslužuje apsolutno najviše ocjene. Silno oduševljavaju i međuubrzanja tako da se već nakon kratkog vremena, nekih pedesetak odvoženih kilometara, osjećate potpuno ispunjenima i – dominantnim na svakoj prometnici. Ono čime smo također bili jako zadovoljni – jer se više ne nalazimo u vremenima kad se potpuno nezainteresirano znalo istaknuti kako nam automobil troši deset, jedanaest litara – bila je potrošnja. Giulietta troši upravo onako kako vozite- kad se “razdivljate”, prosjek ide iznad devet litara, kada “spavate”, može i ispod sedam. U prosjeku između 7,5 i 8 litara što je, tim više kad se zna da je emisija CO2 uzornih 134 g/km, jako ekološki osviješteno. A i novčaniku ugodno.
Razumljiva cijena
Cijena Giuliette nije benigna. Nalazi se u zoni u kojoj se bez problema može pronaći ne samo snažne kompakte već i velik broj primjeraka srednje klase, dakle već sasvim doraslih limuzina s podosta snage. No, ono što se nikad ne smije izgubiti iz vida je činjenica da je to – Alfa, k tome i vrlo snažna Alfa pa bismo, posebno u usporedbi s kompaktnom konkurencijom slične snage, mogli ustvrditi kako je iznos ne samo razuman nego čak i – povoljan. Uostalom, “u cijeni” se dobiva dvozonsku klimu, efektne lakometalne naplatke, audiosustav a “jedino” što se ne dobiva je posebna “8C competizione” crvena boja. No bez nje se može, tim više kada saznate da biste za takav “color” morali izdvojiti 20-ak tisuća kuna. Mada, ne sumnjamo da će se i u Hrvatskoj pojaviti poneki fan koji će poželjeti Giuliettu upravo u toj, tako unikatnoj boji.
Alfisti, ali i svi oni koji su u međuvremenu izdali, okrenuli leđa kompaktnim primjercima Alfe, mogu odahnuti. Giulietta je i lijepa i brza. To što se u nekim momentima jasno povezuje s kolegama iz Fiatovog koncerna, lako se oprašta što uostalom pokazuju i prodajni podaci koji su Alfu konačno i u Hrvatskoj pokrenuli s višemjesečne mrtve točke. Cuore sportivo, ono ispod “haube” i ono u grudima, opet veselo kuca.


 TEHNIČKE KARAKTERISTIKE


Tehničke karakteristike
Zapremina: 1368 ccm Snaga: 170 KS pri 5500 o/m Okretni moment: 250 Nm pri 2500 o/m Dimenzije (d/š/v): 4351/1798/1465 mm Međuosovinski razmak: 2634 mm Ubrzanje od 0 do 100 km/h: 7,8 s Maksimalna brzina: 218 km/h Potrošnja (o/g/p): 4,6/7,8/5,8 l Emisija CO2: 134 g/km Prtljažnik: 350 l Težina: 1365 kg Gume: 205/55 R16




+ izgled, unutrašnjost, dinamika
– preglednost straga