Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Hrvatski turizam predstavljen u Londonu

08.11.2010. 23:00
Hrvatski turizam predstavljen u Londonu


Naravno da je za nas ključno da smo ovu godinu završili uspješno s plusom od pet posto, što znači da nas Britanci sve više prepoznaju kao poželjno odredište – Meri Matešić, direktorica predstavništva HTZ-a u Londonu


Iskoristite posljednju priliku i posjetite Hrvatsku kao nečlanicu EU i spoznajte zašto je 250.000 Britanaca provelo u njoj 1,3 milijuna noćenja uz rast posjeta i boravaka za pet posto, kazao je među ostalim ministar Damir Bajs pred 50-ak britanskih novinara na konferenciji koju tradicionalno održava Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica na početku WTM-a, odnosno World Travel Marketa, koji se već 31. put održava u Londonu.
WTM-om započinju svjetska turistička događanja, a predstavlja neizostavno mjesto susreta za sve profesionalce iz turističke industrije i industrije putovanja općenito. Četverodnevno okupljanje traje do 11. studenog i to je susret poslovnjaka okrenut širokoj publici. To je mjesto gdje se dogovara, pregovora i ugovora. Oko 50.000 više rangiranih profesionalaca iz industrije putovanja, ministri vlada, međunarodni novinari i izdavači, okupe se ovdje svakog studenog istražiti najnovije mogućnosti i najnovije trendove u turističkoj industriji.
Započinje sezona turističkih sajmova
WTM iz 2009. Navodno je skrivio 1,1 milijardu funta vrijedne turističke ugovore kazuju nezavisna istraživanja.
WTM je, inače, u vlasništvu glavnog svjetskog organizatora istaknutih događaja Reed Exhibitions (RE), koja organizira mnoštvo okupljanja, kao i Arabian Travel Market i International Luxury Travel Market.
Dakle, među predstavnicima 185 zemalja, više nego je većina stanovnika svijeta u stanju nabrojiti, i Hrvatska se predstavila svijetu. Ovim sajmom ujedno i službeno započinje sezona turističkih sajmova, a hrvatska turistička ponuda je predstavljena na štandu Hrvatske turističke zajednice. Uz predstavljanje cjelokupne turističke ponude, na štandu svoju ponudu predstavljaju i brojne turističke tvrtke iz cijele Hrvatske.
Damir Bajs je prvenstveno predstavljao mjere koje Hrvatska priprema i nudi partnerima turoperatorima i agencijama, odnosno aviotvrtkama za letove prema našim odredištima. Početna je ocjena da je rastom broja noćenja i gostiju Hrvatska lani uvečala svoj udio od dva posto europskog turizma, a da očekujući složene prilike u 2011. s nizom, jer pruža ruku partnerima koji će raditi s nama.
Mjere, osim u Hrvatskoj, objavljene su i ovdje u službenom glasilu sajma, ali i u londonskom The Gardianu. Ministar je kazao kako su uz sve napore oglašavanja, pojavljivanja na sajmovima, internet i slično. Najveći ambasadori hrvatskog turizma, gosti su koji su kod nas već bili, i vraćaju se te donose gotovo dvije trećine pozitivne propagande našoj zemlji.
Hrvatska iznad svih u procjeni brzog rasta i atraktivnosti
Potom je direktor HTZ-a Niklo Bulić odradio prezentaciju počevši od „vrijednosti za novac” (Britancima je u Hrvatskoj funta ove godine vrijedila šest posto više) preko hrvatskih ljepota, atrakcija i znamenitosti, ali odmakom Hrvatskoj, kao destinaciji životnog stila, mjesto su našla i naša maslinova ulja, vina (s nizom Dekanterovih nagrada), a sve pod motom „Nova sjajna zvijezda na EU nebu”.
Bilo je pitanja oko načina kako Hrvatska misli proslaviti svoju 20. godišnjicu, ako misli unaprijediti odnose s investitorima koji je dijelom doživljavaju kao ne baš prijateljsku.
Britanski novinari postavili su nekoliko dobronamjernih pitanja za Hrvatsku. Konkretno, zašto ne brojimo i goste s kruzera, na što je Bajs naveo i te brojke (1,1 milijuna posjetitelja).
Primjetno je da je u dvorani bilo i 10-ak hrvatskih novinara i nešto osoblja, ali je dvorana bila pretijesna i desetak je ljudi za prezentacije stajalo u međuprostoru.
Posebno je efektno završena prezentacija jer je Hrvatskoj Martin Stady uručio pobjedničku nagradu putničkih agenata „Choice Awards 2010.”, u kategoriji „short haul” kao „up&coming rising star – the short haul destination”, prema kojoj je naša zemlja proglašena odredištem koje se najviše preporuča turistima pri odabiru putovanja. Kako je pojasnio Stady, posebna je vrijednost što o nagradi glasuju profesionalci, ljudi koji poznaju i prodaju turizam, a i prema njima je Hrvatska iznad svih u procjeni brzog rasta i atraktivnosti.
Bio je to tek početak jer odmah je uslijedila degustacija hrvatskih delicija na štandu, a poslijepodne i susret s turoperatorima i agentima. Njima je osim oglasa i dosadašnjih kontakata detaljno predstavljen skup mjera i novčana sredstva na koja mogu računati ako ulaze u posao s Hrvatskom. Interes je značajan jer ovdje je još kriza i svaka pomoć i potpora u poslu je dobrodošla.
Jake zadarske snage u Londonu
O popularnosti i vrijednosti nastupa na ovakvom sajmu možda simbolično govori činjenica da je registrirano 3.000 novinara. Vas reporter radi u press centru sa stotinjak aparata. Svatko tko ovdje uspije privući pažnju, barem na trenutak, uspio se jer oko 500 događanja, predstavljanja, prezentacija i slično, odvija neprekidno.
Ovdje smo i s jakim zadarskim snagama. Naime, voditelj hrvatskog štanda na kojem je desetak informatora/ica angažiranih putem HTZ-a, ali i desetak suizlagača s dodatno zakupljenim prostorom je Stjepan Felber, koji ga je vodio i lani i za sada se ne usudi davati procjene nastupa, jer je tek prvi dan. Meri Matešić direktorica je predstavništva HTZ-a u Londonu.
– Naravno da je za nas ključno, a ovu smo godinu završili uspješno s plusom od pet posto, što znači da nas Britanci sve više prepoznaju kao poželjno odredište. Bilo je to teško očekivati kada je Holiday options upravo spcijaliziran turoperator za Hrvatsku s letovima za Pulu, Rijeku, Split i Dubrovnik najavio probleme, a potom je uslijedio i problem s vulkanskom prašinom. Na kraju je vrhunac sezone ispao vrhunski. Vraća nam se u idućoj godini i Tomas Cook, kao najveći operator, dolaze i novi turoperatori, a rezultate daju i ovdje prepoznate poticajne mjere za avioprijevoznike i turoperatore. Naravno, moramo kazati da kriza ovdje i dalje traje, i zaposlenost je pala za pola milijuna radnih mjesta, kao i socijalna davanja. Bit će to borba za zadržavanje pozicije od lani i eventualno blagi rast, kazala nam je Matešić.
Kada je Zadarska županija u pitanju Agencija Balkan Traveling uvrstila ih je u ponudu za iduću godinu. Puno većih pomaka bez redovnih avionaleta ili chartera nema. Naravno, Zadru ostaje Ryanair i individualci koji na sreću rastu.
Za danas (utorak) j predviđen i susret ministra Bajsa s direktorom Svjetske turističke organizacije i niz drugih aktivnosti na sajmu.