Najveći hrvatski brodar Tankerska plovidba d.d. Zadar zabilježila je u devet mjeseci 2011. godine tekući gubitak od 117,4 milijuna kuna, održavajući time najveću krizu tankerskih brodara u ovom stoljeću. Kriza je započela prije tri godine u četvrtom kvartalu 2008. godine. Tankerska joj je na sreću odolijevala dvije godine, dijelom zahvaljujući ugledu i prethodno potpisanim ugovorima, vještim manevrima vodstva između čartera i spot tržišta, konačno dijelom i prethodnom prodajom jednog broda. Sada je i najveći naš brodar značajno zahvaćen krizom. To je prije svega kriza vozarina, dakle cijene njihove usluge prijevoza nafte na svjetskom tržištu. Struka kaže da je angažman kapaciteta brodova u ovom trenutku ispod 80 posto, što automatski povlači za sobom značajno smanjenje cijene vozarina, do ispod razine isplativosti. Odraz je svjetske krize, odnosno problema proizvodnje i potrošnje pa time i nafte, kao i pada svjetske trgovine uslijed toga. Na nesreću takav trend dodatno pogoršava dolazak novih brodova iz brodogradilišta jer su narudžbe brodova učinjene prije tri, četiri i pet godina u doba prosperiteta, a izlaze na ionako jadno tržište.
Ovogodišnji poslovni prihodi u devet mjeseci iznosili su 674,3 milijuna kuna nasuprot lanjskih u istom razdoblju od 866 milijuna kuna. Takav promet ostvaruju s više brodova u floti od lanjske, a kako vidimo pad prihoda iznosi 25 posto. S 805 poslovni su rashodi smanjeni na 755 milijuna kuna, ali je s 21,5 na 39,2 milijuna uvećan financijski rashod, prvenstveno troškovi kamata i tečajnih razlika, dakle kredita. Napomenimo kako je Tankerska plovidba unatoč takvim prilikama nastavila intenzivnu investicijsku aktivnost rasta i modernizaciju flote. Pa je tako prošlog tjedna preuzet i product tanker Vinjerac u 3. maju.
Uglavnom, ukupan prihod iznosio je 676,6 milijuna kuna umjesto lanjskih 868 milijuna, dok su rashodi s 827 dorasli do 794 milijuna te je umjesto lanjske periodične dobiti od 40,8 milijuna tvrtka zabilježila naznačenih 117,4 milijuna kuna.
Valja kazati kako bi većini drugih tvrtki ovakovo kretanje bilo katastrofalno, naravno, i Tankerskoj je više nego loše. Karakter vlasništva, koji je razlog da su u boljim godinama sredstva ostavljana u rezervama s temeljnim ciljem razvitka tvrtke, a nisu dijeljena u dividende u ovim teškim vremenima, održavaju poslovnu aktivnost tvrtke.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
USTAVNA STRUČNJAKINJA
Sanja Barić: Milanović ima samo sreću što Sabor nema dvotrećinsku većinu da ga ukloni s dužnosti
Hrvatska
brinje
Radno proljeće u Općini Brinje unatoč različitim stranačkim bojama
Zadar
ZADAR
‘NAJLIPŠI NA SVITU’ Možete li pogoditi koje su godine nastale ove fotografije Zadra?
Hrvatska
IVAN LOVRINOVIĆ
‘Još niste shvatili da ste pobjednici izbora?’: Kolakušićev suradnik poziva na ujedinjenje oporbe za rušenje HDZ-a
Zadar
OBNOVLJIVI IZVORI ENERGIJE
SVE POPULARNIJE Zadranin na krov postavio solarne panele, evo koliko ga je to koštalo
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU