S WTM SAJMOM U LONDONU Otpočeo "lov" na sezonu 2019.

Slika korisnika mkvanja
Dobre najave za Hrvatsku i zadarsku regiju
Informacija o osam novih Ryanairovih linija za Zadar zaslužuje pažnju. Pohvala zadarskom regionalnom okupljanju stiže od kolega, a uz novi brend identitet Zadarske županije iskorišteno je i uvrštenje Zadra među 10 preporučenih mjesta za 2019. od strane Lonely Planeta
Zadrani okupljeni u javno privatnom zajedništvu

World Travel Market (WTM), vodeće globalno događanje za  industriju putovanja  održano je  od 5. do 7. studenoga u Londonu uz  značajan i neminovan nastup Hrvatske i uvjerljiv nastup zadarske turističke regije upravo kao regije u zajedništvu.

Riječ je o jednoj od najvažnijih svjetskih turističkih burzi na kojoj   se  predstavilo gotovo 5000 izlagača iz 185 turističkih destinacija uz   više od  50.000 posjetitelja, a govorimo o poslovnim posjetiteljima.

Najava  7% rasta i osam novih Ryanairovih linija za Zadar

WTM sajmom počinje sezona sajamskih nastupa i promocija.

-   Londonski sajam WTM tradicionalno donosi prve impulse na kojima  temeljimo procjene kretanja turističkog prometa u sljedećoj godini te na  temelju saznanja koje smo danas dobili mogu reći kako ćemo iduće godine nastaviti pozitivna kretanja s britanskog, a vjerujem i ostalih tržišta.  Bez obzira na povratak konkurencije s tržišta Grčke i Turske, najave i  očekivanja su na razini prošle godine uz planirani rast do 7 posto, kazao  je ministar Gari Cappelli i dodao za Zadar iznimno važnu konkretnu informaciju.

- Broj dolazaka iz Velike Britanije je u direktnoj korelaciji s brojem letova, a tendencija je da se svake godine sezona letenja produljuje te se isto očekuje i u 2019. godini. Tijekom susreta na sajmu Niall O’Connor i  Gary Butler iz avio kompanije Ryanair potvrdili su da će u novoj sezoni  otvoriti osam novih linija prema Zračnoj luci Zadar i to iz Češke, Poljske,  Italije i Njemačke i dvije nove konekcije prema Zračnoj luci Rijeka, iz  Londona i Manchestera.

  Gari Cappelli    se  također susreo i s drugim važnim partnerima na britanskom tržištu, turoperatorima, avioprijevoznicima te predstavnicima  medija, odnosno  s  predstavnicima Jet2coma i Eurowingsa,    Ryanair, TUI,  Thomas Cook i Saga   je analizirana dosadašnja suradnja i rezultati te razmotrene mogućnosti  unaprjeđenja.

- Ovo je   jedno od naših najvećih i najperspektivnijih tržišta, s velikim  potencijalom daljnjeg rasta. Gosti iz Velike Britanije u značajnoj mjeri  putuju u pred i posezoni, većinom odsjedaju u hotelima visoke i više kategorije, a dnevna potrošnja im je znatno veća od prosjeka ostalih tržišta  te ćemo stoga i dalje veliku pozornost i promotivne aktivnosti usmjeravati na ovo, nama izuzetno važno tržište, kazao je Cappelli.

Nove uniforme informatora

 U prvih deset mjeseci 2018. godine Hrvatsku je posjetilo 850.000 gostiju iz Velike Britanije koji su ostvarili 4,4 milijuna noćenja, odnosno 8  posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Najviše su odsjedali u hotelima te zatim objektima u domaćinstvu,  dok su najviše noćenja ostvarili u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Puli i  Poreču.

 Iznimno posjećen štand Hrvatske turističke zajednice  prvi put je predstavio i nove uniforme informatora.

- S ciljem povećanja turističkog prometa izvan ljetnih mjeseci uložit  ćemo dodatnih 15 milijuna kuna u postojeći avioprogram  ka povećanju    avio linija, pruduljenju sezone letenja i većem broju rotacija. Kako ovdašnji gosti u značajnoj mjeri putuju u pred i posezoni,   veliki naglasak  valja stavljati na razvoj selektivnih oblika turizma kao što su gastro,  zdravstveni i nautički koji su ujedno glavni motivi dolaska posjetitelja s  ovog tržišta, dodao je Cappelli.

Uz redovnu turističku ponudu, posjetitelji s britanskog tržišta će imati  prilike degustirati hrvatske gastro delicije i na eno gastro organizaciji  Great British Chefs koji će se održati 20. studenog u Londonu u suradnji  s vodećim londonskim kuharima.

 Tijekom prvih deset mjeseci ove godine dolasci britanskih turista povećali su se za 8 posto dosegnuvši gotovo 850 tisuća, dok su noćenja porasla za 8 posto i dosegla gotovo 4,4 milijuna. 

 Inače, gosti s britanskog tržišta su Hrvatsku prepoznali i kao kongresnu destinaciju pa će tako sredinom lipnja iduće godine u Podstrani kod  Splita održati godišnji kongres britanskog udruženja profesionalaca u  turizmu, Institute of Travel and Tourism, koji će okupiti više od 400 britanskih delegata koji će imati priliku posjetiti Split, Trogir i Hvar.

 Hrvatska turistička ponuda ove se godine predstavila na štandu veličine 292,5 m2, a na kojem su, uz HTZ, svoju ponudu predstavila  i 23  suizlagača, dok je dio subjekata kao i zadarska turistička regija imala zasebne štandove.

Nastavak zajedništva i dobre  promocije zadarske turističke regije

Okupljanje zadarske turističke regije i zajedničko nastupanje nastavljeno je i ove  godine u Londonu na najvažnijem poslovnom turističkom sajmu u Europi, kao što se  uostalom prakticira i u Berlinu, dakle na štandu regije odvojeno od HTZ-ovog štanda  sa suizlagačima. Okupljeni oko TZ Zadarske županije su i TZ Zadra te niz poslovnih  subjekata. Tako su ovdje uz direktoricu i zamjenicu  Turističke zajednice Zadarske  županije Mihaelu Kadiju i Inu Sikirić  i novog direktora TZ Zadra   Marija Paleku,  nazočili i predstavnici Zračne luke Zadar Josip Klišmanić i  Tomislav Žepina, Marijana  Prtenjača i Zorka Strpić iz Ilirije, Branka Martinac iz Intermoda - Pinije, Tomislav  Fain iz Terra Travela, Ivo Bobić i Andrea Olić iz Turisthotela, Ana First zastupala je  Falkensteiner, po prvi put su tu i Ville Dalmacije s Danijelom Stanić, a od lani je tu i  Vir Turizam te njihovi Mate Čulina i Srđan Liverić.

Zadarski štand obišao je i ministar Cappelli i pozitivno ocijenio izgled i uređenost  štanda.

 - Drago nam je nastaviti ovakav nastup i zajedništvo, a kako je to tradicija i Kvarnera na nekim drugim nastupima, a priprema se na našem tragu i splitsko i neka  druga županijska područja,  malo smo s ministrom popričali o mogućnosti da se s  vremenom i Hrvatska u nastupima razvija u tom pravcu. Naime, niz zemalja ima poveći nacionalni štand, ali podijeljen po regijama. Inače, dojmovi su jako dobri, dinamika je vrlo velika, više medija, blogera itd. nas obilazi. Hrvatska je prepoznata i dobro pozicionirana, kao i naša  regija. Predstavljamo se s novim brendom i brend identitetom "ZaDA!r Region  Say Yes to everything!". Mislim da smo i bolje pozicionirani  unutar samog prostora, ali svakako i prepoznatljiviji. Uz novi brend identitet istakli  smo i Lonely Planet odnosno njihovo svrstavanje Zadra među 10 preporučenih sredina za posjet u nadolazećoj sezoni i upravo odlazimo na večeru i druženje koju Lonely Planet organizira za istaknute sredine, kazala nam je Mihaela Kadija direktorica  TZ Zadarske županije.

 Ina Sikirić, odgovorna za funkcioniranje štanda i veteran londonskog sajmovanja,  dodaje pozitivne dojmove.

- Uz naš novi trominutni film s novim identitetom i brendiranjem vrtimo naravno i  kraće promotivne filmove svih sudionika na štandu, a svakako je prepoznatljiva i  preporuka Lonely Planeta. Imali smo niz TV ekipa, novinara i blogera. Ovo ostaje  najveće poslovno turističko okupljanje na svijetu s prvim naznakama očekivanja od  nadolazeće turističke godine, a ovdašnje tržište je pozitivno naklonjeno nama i uvjerenje je da će nastaviti rasti. Naravno zračne su veze u tom ključne. Spominje se naravno veliki povratak Turske i Grčke, raspravlja o mogućim posljedicama Brexita, ali   opće je uvjerenje da je pred nama još jedna uspješna i rekordna sezona s ovog  tržišta. Sami predstavnici tvrtki će vam svakako više reći o svoji konkretnim kontaktima, a oni su intenzivni, dodaje Sikirić.

Predstavnici tvrtki standardno otpočinju s kontaktima s dosadašnjim partnerima s  ovog kao i svih drugih tržišta, jer ovdje je cijeli svijet, a uvijek je cilj i daljna akvizicija, odnosno ostvarivanje novih kontakata. Uz već najavljeno značajno povećanje  letova Ryanaira, ovdje je ostvareno više kontakata s nizom drugih aviokompanija za  koje konkretne informacije još nemamo.

Ivo Bobić iz Turisthotela kazao nem je:

- Nisam osobno bio na ovom sajmu tri-četiri zadnje godine, ali kako vidim ovo ostaje mjesto na kojem se treba biti. Kontakti s partnerima koje imamo i s kojima radimo dio popuna  kamping u Zatonu su zadovoljni i nema nikakvih uznemiravanja,  štoviše stvaramo i nove kontakte i očekujemo jednu standardnu dobru sezonu s ovog  tržišta. Na naše velike brojke u kojima dominira njemačko, dansko, nizozemsko  tržište ovdašnje nije među najvećim, ali imamo stabilan rast.  

Marijana Prtenjača iz Ilirije dijeli slična iskustva:

 - Nastavljamo dogovore i susrete  s postojećim partnerima u traženju novih gdje je  ostvaren dio kontakata. London je uvijek  zanimljiv i interesantan i vidimo nastavak  rasta sklonosti našem području s ovog tržišta, naročito "na krilima" avioletova.  Očekivanja su dobra.

Tome Fain kazao nam je:

 - Potražnja za našom županijom je vidljiva, a sigurno da je i ova ocjena Lonely  Planeta tome doprinijela. Uz stare poslovne odnose ostvareni su i  neki novi kontakti  i interesi za partnerstvo.  Zadarska županija je  kao regija zanimljiva i rekao bih da  nas čeka dobra sezona. Možemo kazati kako doživljavamo i stalne pohvale kolega s  drugih područja  na tome kako se držimo zajedno i time uvjerljivije regionalno nastupamo.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno