World Travel Market (WTM), vodeće globalno događanje za industriju putovanja održano je od 5. do 7. studenoga u Londonu uz značajan i neminovan nastup Hrvatske i uvjerljiv nastup zadarske turističke regije upravo kao regije u zajedništvu.
Riječ je o jednoj od najvažnijih svjetskih turističkih burzi na kojoj se predstavilo gotovo 5000 izlagača iz 185 turističkih destinacija uz više od 50.000 posjetitelja, a govorimo o poslovnim posjetiteljima.
Najava 7% rasta i osam novih Ryanairovih linija za Zadar
WTM sajmom počinje sezona sajamskih nastupa i promocija.
– Londonski sajam WTM tradicionalno donosi prve impulse na kojima temeljimo procjene kretanja turističkog prometa u sljedećoj godini te na temelju saznanja koje smo danas dobili mogu reći kako ćemo iduće godine nastaviti pozitivna kretanja s britanskog, a vjerujem i ostalih tržišta. Bez obzira na povratak konkurencije s tržišta Grčke i Turske, najave i očekivanja su na razini prošle godine uz planirani rast do 7 posto, kazao je ministar Gari Cappelli i dodao za Zadar iznimno važnu konkretnu informaciju.
– Broj dolazaka iz Velike Britanije je u direktnoj korelaciji s brojem letova, a tendencija je da se svake godine sezona letenja produljuje te se isto očekuje i u 2019. godini. Tijekom susreta na sajmu Niall O’Connor i Gary Butler iz avio kompanije Ryanair potvrdili su da će u novoj sezoni otvoriti osam novih linija prema Zračnoj luci Zadar i to iz Češke, Poljske, Italije i Njemačke i dvije nove konekcije prema Zračnoj luci Rijeka, iz Londona i Manchestera.
Gari Cappelli se također susreo i s drugim važnim partnerima na britanskom tržištu, turoperatorima, avioprijevoznicima te predstavnicima medija, odnosno s predstavnicima Jet2coma i Eurowingsa, Ryanair, TUI, Thomas Cook i Saga je analizirana dosadašnja suradnja i rezultati te razmotrene mogućnosti unaprjeđenja.
– Ovo je jedno od naših najvećih i najperspektivnijih tržišta, s velikim potencijalom daljnjeg rasta. Gosti iz Velike Britanije u značajnoj mjeri putuju u pred i posezoni, većinom odsjedaju u hotelima visoke i više kategorije, a dnevna potrošnja im je znatno veća od prosjeka ostalih tržišta te ćemo stoga i dalje veliku pozornost i promotivne aktivnosti usmjeravati na ovo, nama izuzetno važno tržište, kazao je Cappelli.
Nove uniforme informatora
U prvih deset mjeseci 2018. godine Hrvatsku je posjetilo 850.000 gostiju iz Velike Britanije koji su ostvarili 4,4 milijuna noćenja, odnosno 8 posto više dolazaka i noćenja u odnosu na isto razdoblje protekle godine. Najviše su odsjedali u hotelima te zatim objektima u domaćinstvu, dok su najviše noćenja ostvarili u Dubrovniku, Splitu, Konavlima, Puli i Poreču.
Iznimno posjećen štand Hrvatske turističke zajednice prvi put je predstavio i nove uniforme informatora.
– S ciljem povećanja turističkog prometa izvan ljetnih mjeseci uložit ćemo dodatnih 15 milijuna kuna u postojeći avioprogram ka povećanju avio linija, pruduljenju sezone letenja i većem broju rotacija. Kako ovdašnji gosti u značajnoj mjeri putuju u pred i posezoni, veliki naglasak valja stavljati na razvoj selektivnih oblika turizma kao što su gastro, zdravstveni i nautički koji su ujedno glavni motivi dolaska posjetitelja s ovog tržišta, dodao je Cappelli.
Uz redovnu turističku ponudu, posjetitelji s britanskog tržišta će imati prilike degustirati hrvatske gastro delicije i na eno gastro organizaciji Great British Chefs koji će se održati 20. studenog u Londonu u suradnji s vodećim londonskim kuharima.
Tijekom prvih deset mjeseci ove godine dolasci britanskih turista povećali su se za 8 posto dosegnuvši gotovo 850 tisuća, dok su noćenja porasla za 8 posto i dosegla gotovo 4,4 milijuna.
Inače, gosti s britanskog tržišta su Hrvatsku prepoznali i kao kongresnu destinaciju pa će tako sredinom lipnja iduće godine u Podstrani kod Splita održati godišnji kongres britanskog udruženja profesionalaca u turizmu, Institute of Travel and Tourism, koji će okupiti više od 400 britanskih delegata koji će imati priliku posjetiti Split, Trogir i Hvar.
Hrvatska turistička ponuda ove se godine predstavila na štandu veličine 292,5 m2, a na kojem su, uz HTZ, svoju ponudu predstavila i 23 suizlagača, dok je dio subjekata kao i zadarska turistička regija imala zasebne štandove.
Nastavak zajedništva i dobre promocije zadarske turističke regije
Okupljanje zadarske turističke regije i zajedničko nastupanje nastavljeno je i ove godine u Londonu na najvažnijem poslovnom turističkom sajmu u Europi, kao što se uostalom prakticira i u Berlinu, dakle na štandu regije odvojeno od HTZ-ovog štanda sa suizlagačima. Okupljeni oko TZ Zadarske županije su i TZ Zadra te niz poslovnih subjekata. Tako su ovdje uz direktoricu i zamjenicu Turističke zajednice Zadarske županije Mihaelu Kadiju i Inu Sikirić i novog direktora TZ Zadra Marija Paleku, nazočili i predstavnici Zračne luke Zadar Josip Klišmanić i Tomislav Žepina, Marijana Prtenjača i Zorka Strpić iz Ilirije, Branka Martinac iz Intermoda – Pinije, Tomislav Fain iz Terra Travela, Ivo Bobić i Andrea Olić iz Turisthotela, Ana First zastupala je Falkensteiner, po prvi put su tu i Ville Dalmacije s Danijelom Stanić, a od lani je tu i Vir Turizam te njihovi Mate Čulina i Srđan Liverić.
Zadarski štand obišao je i ministar Cappelli i pozitivno ocijenio izgled i uređenost štanda.
– Drago nam je nastaviti ovakav nastup i zajedništvo, a kako je to tradicija i Kvarnera na nekim drugim nastupima, a priprema se na našem tragu i splitsko i neka druga županijska područja, malo smo s ministrom popričali o mogućnosti da se s vremenom i Hrvatska u nastupima razvija u tom pravcu. Naime, niz zemalja ima poveći nacionalni štand, ali podijeljen po regijama. Inače, dojmovi su jako dobri, dinamika je vrlo velika, više medija, blogera itd. nas obilazi. Hrvatska je prepoznata i dobro pozicionirana, kao i naša regija. Predstavljamo se s novim brendom i brend identitetom "ZaDA!r Region Say Yes to everything!". Mislim da smo i bolje pozicionirani unutar samog prostora, ali svakako i prepoznatljiviji. Uz novi brend identitet istakli smo i Lonely Planet odnosno njihovo svrstavanje Zadra među 10 preporučenih sredina za posjet u nadolazećoj sezoni i upravo odlazimo na večeru i druženje koju Lonely Planet organizira za istaknute sredine, kazala nam je Mihaela Kadija direktorica TZ Zadarske županije.
Ina Sikirić, odgovorna za funkcioniranje štanda i veteran londonskog sajmovanja, dodaje pozitivne dojmove.
– Uz naš novi trominutni film s novim identitetom i brendiranjem vrtimo naravno i kraće promotivne filmove svih sudionika na štandu, a svakako je prepoznatljiva i preporuka Lonely Planeta. Imali smo niz TV ekipa, novinara i blogera. Ovo ostaje najveće poslovno turističko okupljanje na svijetu s prvim naznakama očekivanja od nadolazeće turističke godine, a ovdašnje tržište je pozitivno naklonjeno nama i uvjerenje je da će nastaviti rasti. Naravno zračne su veze u tom ključne. Spominje se naravno veliki povratak Turske i Grčke, raspravlja o mogućim posljedicama Brexita, ali opće je uvjerenje da je pred nama još jedna uspješna i rekordna sezona s ovog tržišta. Sami predstavnici tvrtki će vam svakako više reći o svoji konkretnim kontaktima, a oni su intenzivni, dodaje Sikirić.
Predstavnici tvrtki standardno otpočinju s kontaktima s dosadašnjim partnerima s ovog kao i svih drugih tržišta, jer ovdje je cijeli svijet, a uvijek je cilj i daljna akvizicija, odnosno ostvarivanje novih kontakata. Uz već najavljeno značajno povećanje letova Ryanaira, ovdje je ostvareno više kontakata s nizom drugih aviokompanija za koje konkretne informacije još nemamo.
Ivo Bobić iz Turisthotela kazao nem je:
– Nisam osobno bio na ovom sajmu tri-četiri zadnje godine, ali kako vidim ovo ostaje mjesto na kojem se treba biti. Kontakti s partnerima koje imamo i s kojima radimo dio popuna kamping u Zatonu su zadovoljni i nema nikakvih uznemiravanja, štoviše stvaramo i nove kontakte i očekujemo jednu standardnu dobru sezonu s ovog tržišta. Na naše velike brojke u kojima dominira njemačko, dansko, nizozemsko tržište ovdašnje nije među najvećim, ali imamo stabilan rast.
Marijana Prtenjača iz Ilirije dijeli slična iskustva:
– Nastavljamo dogovore i susrete s postojećim partnerima u traženju novih gdje je ostvaren dio kontakata. London je uvijek zanimljiv i interesantan i vidimo nastavak rasta sklonosti našem području s ovog tržišta, naročito "na krilima" avioletova. Očekivanja su dobra.
Tome Fain kazao nam je:
– Potražnja za našom županijom je vidljiva, a sigurno da je i ova ocjena Lonely Planeta tome doprinijela. Uz stare poslovne odnose ostvareni su i neki novi kontakti i interesi za partnerstvo. Zadarska županija je kao regija zanimljiva i rekao bih da nas čeka dobra sezona. Možemo kazati kako doživljavamo i stalne pohvale kolega s drugih područja na tome kako se držimo zajedno i time uvjerljivije regionalno nastupamo.
najnovije
najčitanije
KK Zadar
Reakcije trenera
Kvar semafora i ziceri odnijeli priliku za majstoricom
Hrvatska
SDP
Siniša Hajdaš Dončić nezadovoljan rezultatom SDP-a na nacionalnoj razini
Županija
radionica
U ponedjeljak se održava ekološka radionica Čistog otoka namijenjena virskim mališanima i svim građanima otoka Vira
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP
Gradonačelnik Benkovca na otvorenju Doma kulture spominjao zmajeve, zlonamjernike i Boga: Naše rodoljublje je kršćansko
KK Zadar
ABA liga, doigravanje
Budućnost poslala regionalnu sezonu Zadra u prošlost
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU
Nigerijac s biogradskom adresom: ‘Ako igraš u Hrvatskoj, moraš govoriti hrvatski’
Županija
velika stvar