Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Zadrani iznimno zainteresirani za teme iz područja IT-a

09.11.2021. 12:51


Na Novom kampusu Sveučilišta u Zadru je od 11. do 22. listopada održan prvi Web Development Bootcamp Zadar (WDBZ) na kojem je 23 sudionika dobilo jedinstvenu priliku saznati kako se planira, dizajnira i razvija prepoznatljiva i na tražilicama dobro pozicionirana internetska stranica/trgovina. Sudionici su tijekom dva tjedna besplatne edukacije ovladali znanjima i vještinama iz područja brendiranja, web tehnologija, UI/UX dizajna, optimizacije za tražilice (SEO) i digitalnog marketinga.


Izrada strategije brenda
Bootcamp je otvorio Franjo Pehar sa Sveučilišta u Zadru kao jedan od idejnih začetnika i suorganizatora WDB-a. Izabela Laura je potom sudionike uvela u osnove vođenja projekta, nakon čega su uslijedila predavanja o brendiranju s naglaskom na izradi strategije brenda. Nakon što su polaznici dobili uvid u osnovna pravila profesionalnog pisanja za web, Damir Antolović upoznao ih je s osnovnim konceptima kvalitetnog dizajna korisničkog sučelja i korisničkog iskustva (UI/UX). Karnel Ivšić je polaznike uveo u izazovno područje optimizacije stranice za tražilice (SEO) te im je predstavio korake koje je potrebno poduzeti za bolje rangiranje stranica na tražilicama poput Google-a. Josip Zurak je polaznicima predstavio izazovni svijet digitalnog marketinga koji tvrtkama omogućuje provedbu različitih promotivnih aktivnosti kroz sveprisutne digitalne komunikacijske kanale.
Programeri Matej Hanzlić i Simeon Bugarija su polaznicima kroz praktične vježbe predstavili složeni ekosustav aktualnih web tehnologija. Matej Hanzlić je pokazao kako se izrađuju funkcionalno i estetski optimirani elementi web stranice i na koji način se gotova rješenja postavljaju u javni dostup na webu. Simeon Bugarija je demonstrirao jedan od pristupa korištenja programskih jezika u izradi web trgovine koja omogućuje online prodaju i kupovinu.


Slijede novi bootcampovi
Polaznici su novostečena saznanja i vještine primijenili u izradi tematskog projekta pod nazivom »Digitalni vrt Zadar« – web stranice i trgovine namijenjene predstavljanju i prodaji poljoprivrednih proizvoda zamišljenog OPG-a. Sudionici su po završetku imali priliku raspraviti rezultate Bootcampa i s predavačima porazgovarati o mogućnostima daljnjeg razvoja karijere u propulzivnom IT sektoru.
Činjenica da su sva raspoloživa mjesta popunjena u svega dva dana ukazuje na iznimno veliki interes za teme iz područja IT-a i potrebu za stalnim održavanjem »brzih« edukacija u bootcamp formatu. Stoga organizatori ovog događanja najavljuju nastavak aktivnosti i nova, tematski i tehnološki raznovrsnija izdanja bootcampa.
Bootcamp je nastao kao rezultat suradnje tvrtke FER projekt d.o.o. i Sveučilišta u Zadru u sklopu provedbe projekta 2CODE koji je financiran iz programa prekogranične suradnje Hrvatska-Bosna i Hercegovina-Crna Gora 2014.-2020. u okviru prioritetne osi Jačanje konkurentnosti i razvoj poslovnog okruženja u poslovnom području. Jedan od bitnih ciljeva 2CODE-a je jačanje ICT mreže u Zadru i organizacija treninga namijenjenih lokalnoj zajednici. U tom je kontekstu je osmišljen i proveden prvi zadarski Web Development Bootcamp.