Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Faričić: Najvažnije je sudjelovanje studenata u raspravama

08.12.2011. 23:00
Faričić: Najvažnije je sudjelovanje studenata u raspravama


Najvažnije je sudjelovanje studenata u raspravama u svim oblicima nastave jer se tako razvija kritičko razmišljanje. Definitifni zaključci nisu znanstveni diskurs i stoga je svaka rasprava i razmjena različitih mišljenja dobrodošla, kazao je Faričić


U organizaciji Odbora za praćenje Bolonjskog procesa Sveučilišta u Zadru u srijedu je navečer priređeno predavanje prof. dr. sc. Josipa Faričića, profesora Odjela za geografiju i, što je u ovom kontekstu bitnije, prorektora za nastavu i studentska pitanja Sveučilišta u Zadru. Tema i naslov predavanja bili su „Koliko su studenti uključeni u kreiranje studija i nastavni proces?”, a ono je bilo četvrto u cilusu predavanja na temu bolonjskog procesa i, prema riječima organizatora, pobudilo je najveće zanimanje do sada.
Kazavši kako će on u svom predavanju postaviti samo neke, uvodne teze, profesor je Faričić pozvao studente da se uključe u razgovor i kažu svoja razmišljanja o navedenoj problematici. Izlaganje je započeo navodeći neke formalne propise, među kojima i citat iz zakona Republike Hrvatske koji kaže kako akademsku zajednicu, između ostalog, čine nastavnici i studenti.
– Na Sveučilištu u Zadru studira oko 5.500 studenata, a pojam „universitas” znači cjelinu, ukupnost između studenata i nastavnika. Na europskoj su se razini studenti po pitanju bolonjskog procesa organizirali i 2001. godine donijeli Deklaraciju iz Goteborga. U njoj su studenti artikulirani kao kompetentni i aktivni faktori studija, kazao je u prvom dijelu predavanja Faričić naglasivši kako su nastavnici ti koji bi trebali napraviti iskorak. Nadalje je govorio o temama kao što su uključenost studenata u unapređenje nastavnog procesa, o različitim anketama koje za sada pokuazuju visoke rezultate, ali koje ne moraju biti potpuno pouzdane. Za ankete je kazao kako će na zadarskom sveučilištu uskoro zaživjeti jedna novina, a to je elektronski oblik anketriranja, te kako će se nastavnike još više poticati da sami provode slobodne ankete i na taj način dobiju povratne informacije o svom nastavničkom poslu i na taj način usmjere korekcije.
– Najvažnije je sudjelovanje studenata u raspravama u svim oblicima nastave jer se tako razvija kritičko razmišljanje. Definitifni zaključci nisu znanstveni diskurs i stoga je svaka rasprava i razmjena različitih mišljenja dobrodošla. Važno je da se razvija atmosfera gdje će se studenti osjećati sigurno i preuzimati odgovornost. Potrebno je naći mjeru!, kazao je nadalje profesor Faričić.