PODLOGA ZA UPISNU POLITIKU Svi ispitanici koji su završili gimnaziju nastavljaju školovanje

Slika korisnika admin
Zvonko KUCELIN

Na posljednjem kolegiju župana prihvaćeno je Izvješće o provedenom longitudinalnom istraživanju obrazovnih i radnih aktivnosti učenika koji su završili srednjoškolsko obrazovanje u Zadarskoj županiji - generacija 2010./2011.

Pročelnik za društvene djelatnosti Ivan Šimunić kazao je kako se ova istraživanja provode s ciljem izrade stručne i utemeljene podloge za kvalitativnu obrazovnu upisnu politiku koja će pridonijeti usklađivanju obrazovanja s potrebama tržišta rada. Hrvatski zavod za zapošljavanje, Područni ured u Zadru pod vodstvom mr. sc. Dubravka Bacalje i Višnje Perin, u suradnji s Agencijom za razvoj Zadarske županije i Upravnim odjelom za društvene djelatnosti, 2010. godine započeo je s provedbom longitudinalnog istraživanja obrazovnih i radnih aktivnosti učenika koji su završili srednjoškolsko obrazovanje u Zadarskoj županiji.

Nakon trogodišnjeg školovanja - na tržište rada

- Cilj istraživanja je započeti sa sustavnim i objektivnim uvidom u spektar obrazovnih i radnih obrazaca ponašanja preko kojih se odvija izuzetno značajn prijelazna epizoda u životu mladih osoba: što je slijedilo nakon završetka srednje škole i kakvi su putovi i načini njihova kasnijeg radnog, obrazovnog i profesionalnog uklapanja i integriranja u radni i društveni kontekst, te dobiti uvid u potencijal izlaznih rezultata srednjoškolskog sustava obrazovanja na području Zadarske županije u odnosu na uključenje u svijet rada ili nastavak školovanja, kazao je Šimunić.

I tijekom 2013. godine provedeno je isto istraživanje generacije mladih koji su svoje školovanje završili u školskoj godini 2009./2010. U zaključku izvješća navedeno je da obrazovni i radni put nakon završene srednje škole uvelike ovisi o vrsti srednje škole koju je netko završio. Gotovo svi ispitanici koji su završili gimnazijske programe nastavljaju školovanje. Ispitanici koji su završili četverogodišnje strukovne i umjetničke škole, u više od polovice slučajeva nastavljaju školovanje.

Ispitanici koji su završili trogodišnje strukovne škole (industrijske i obrtničke) uglavnom ulaze na tržište rada.

Zaposleni nezadovljni poslom

U usporedbi s prethodne tri generacije ispitanici ove generacije iskazuju sljedeće promjene: nastavak rasta udjela ispitanika koji smatraju da su im radna iskustva iz povremenog rada tijekom srednje škole bila korisna pri donošenju daljnjih profesionalnih odluka, a ispitanici i u sve većoj mjeri smatraju da ih je školovanje pripremilo za donošenje daljnjih odluka o karijeri. Ispitanici koji su zaposleni manje su zadovoljni poslom, istovremeno sve manji broj njih razmišlja o promjeni posla, a nezaposleni pokazuju manji aktivizam u traženju posla nego što je to bio slučaj s prethodnom generacijom.

Daljnjim istraživanjem želi se pridonijeti usklađivanju obrazovanja s potrebama tržišta rada, odnosno umanjiti strukturna neusklađenost između ponude rada i potražnje za radom, što je jedan od glavnih dugoročnih problema hrvatskog tržišta rada.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno