Utorak, 19. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Prikaz bespomoćnosti pojedinca suočenog s bolešću i gubitkom

10.12.2019. 16:45

U Gradskoj loži u Zadru predstavljen je ciklus fotografija Matka Meštrovića Gostinska kuća. Inačica je to nepotrebnog engleskog naziva The Guest House. Izložba je zaključak ciklusa izložbe IV. bijenala hrvatske mlade fotografije, održane u listopadu prošle godine u galeriji Kapetanova kula u Zadru. Tad se petnaest autora i autorica, biranih od strane stručnog žirija, predstavilo s fotografijama na temu Refleksija. Jedan od nagrađenih autora Matko Meštrović s ciklusom fotografija The Guest House. Gostinskom sobom interpretira iskustva traume bilježenjem bolničkih interijera, ali bez pacijenata, sestara liječnika i onih koji bolnicu napučuju u vremenima posjeta.
Prikazom bolničkih hodnika, podruma, čekaonica, soba i kreveta lišenih ljudske prisutnosti, autor se suočava s vlastitim stanjem uslijed bolesti, a potom i smrti voljene osobe. Kolažiranjem prostornih sekvenci, prikazana je zamućena percepcija okruženja, nastala osjećajem bespomoćnosti pojedinca suočenog s bolešću i gubitkom. Njegova lutanja bolničkim interijerom prenijela su sliku mentalnog stanja uslijed traume smrti. Učinio je to snimajući nepovezane bolničke prostore, od šok-sobe, čekaonica do zabačenih bolničkih podruma. To njegovo putovanje beskonačno je traganje za zaključcima bez očitog izlaska ali kroz pokušaj prihvaćanja nove stvarnosti.
Matko Meštrović rođen je 1998. u Bjelovaru. Student je na Akademiji za likovnu umjetnost oblikovanje, smjer fotografija, u Ljubljani. Fotografijom se počinje baviti 2010. unutar djelovanja Fotokluba Bjelovar i Hrvatskog fotosaveza. Već kao mladi autor dobio je nekoliko važnih priznanja, kao što je brončana medalja na FIAP-u 2013., a 2016. primio je i nagradu Hrvatskog fotosaveza za mlade autore starosti do 21. godine.