Šarić: Očekujemo da podvožnjak bude gotov za Uskrs

Slika korisnika martinazd
Načelnik Zemunika o gradilištu
Kiša je zadnjih mjeseci usporavala posao, ali radnici rade koliko god je to moguće. Već je gotova južna strana, pa sada treba dovršiti ovaj dio prema Zemuniku, načelnik Zemunika
Zvonko KUCELIN
Izgradnjom podvožnjaka skratio bi se put do Zemunika

Uskrs iduće godine najnoviji je rok dovršetaka podvožnjaka u Zračnoj luci Zadar. Kako Uskrs iduće godine pada na 12. travnja, to znači da bi svečano otvaranje ovog kapitalnog građevinskog projekta trebalo uslijediti u travnju. No hoće li to, nakon već toliko odgoda, zaista biti tako, pitali smo načelnika Općine Zemunik, Ivicu Šarića.
- Da, očekujemo da podvožnjak bude gotov za Uskrs, kako je i bila zadnja najava. Kiša je zadnjih mjeseci usporavala posao, ali radnici rade koliko god je to moguće. Već je gotova južna strana, pa sada treba dovršiti ovaj dio prema Zemuniku na kojemu je ranije bila obilazna staza. Treba još napraviti zidove i betonirati taj dio. Onda je sve gotovo, a sudeći prema najnovijoj situaciji, vjerujem kako bi podvožnjak mogao biti otvoren do Uskrsa, kaže načelnik Šarić.

Neusklađenost dokumentacije

Kiša odnosno nakupljanje podzemnih voda i dosad su bili veliki problem izvođaču, zbog čega su čak morali raditi novi projekt. Koliko njegova realizacija kasni najbolje kazuje podatak da su radovi trebali biti dovršeni još ovog proljeća. Naime, upravo je za travanj 2019. bilo najavljeno puštanje podvožnjaka u promet, no taj je rok odgođen te je kao krajnji naveden rujan. I rujan je već prošao, pa se zadnjih mjeseci otvaranje najavljuje za travanj 2020.
Inženjer Goran Fotivec, koji vodi gradilište tvrtke Colas iz Varaždina, još u lipnju ove godine kazao nam je kako je rok produljen za kraj ožujka 2020. godine zbog svih promjena tehničke dokumentacije i građevinske dozvole, što je dovelo do znatnog povećanja obima radova. Osim zbog podzemnih voda, radovi su usporeni i zbog neusklađenosti dokumentacije između izvođača i Zračne luke, odnosno dodatne instalacije koju treba staviti u rulnicu. No, sudeći prema riječiam načelnika Šarića, čini se kako bi travanj iduće godine doista mogao biti zadnji rok.
Podsjetimo, sporazum za gradnju podvožnjaka potpisan je sada već daleke 2010. godine. Sporazum o gradnji podvožnjaka još 2010. godine u Zemuniku potpisali su tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, te predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik Općine Zemunik Joso Marušić.

Investicija preskupa i HDZ-u i SDP-u

Nezadovoljni zatvaranjem ceste prema Zadru, Zemuničani su se, prije potpisivanja tog sporazuma, digli na noge tražeći drugo rješenje za cestu do Zadra koja prolazi kroz njihovo mjesto i presijeca uzletno- sletnu stazu Zračne luke. Čak su neko vrijeme mislili kako od ovog projekta neće biti ništa jer je investicija bila preskupa i HDZ-ovoj i SDP-ovoj vlasti, no mnogo godina nakon potpisivanja ugovora ovaj se projekt konačno počeo ostvarivati. Mnogima danas, međutim, nije jasno zašto je netko previdio problem podzemnih voda, zbog čega se čak moralo ići u izradu novog projekta.
Srećom, rulnica je u međuvremenu dovršena i puštena u promet te se barem zrakoplovni promet mogao odvijati novom stazom. To je ujedno i bila i prva naznaka da će ovaj godinama najavljivani projekt doista biti realiziran, a ne da je samo još jedno predizborno obećanje.

SPORAZUM ZA PODVOŽNJAK POTPISAN 2010. GODINE

Sporazum za gradnju podvožnjaka potpisali su sada već daleke 2010. godine tadašnji ministar prometa Božidar Kalmeta, te predstavnici Hrvatskih cesta i tadašnji načelnik Općine Zemunik Joso Marušić

Ocjena: 
Prosječno: 3 (2 glasova)