Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

10 C°

U cessni nema preživjelih

Autor:

09.02.2009. 23:00
U cessni nema preživjelih


Ostaci cessne, prekriveni snijegom, pronađeni su šestog dana potrage u vrtači Smrčevac ispod Vaganskog vrha, na oko 1200 metara nadmorske visine, mnogo niže nego što se pretpostavljalo. Još nije službeno potvrđeno, ali je potpuno izvjesno da nitko nije preživio nesreću. Tijekom akcije lavina je zatrpala i jednog “specijalca”, koji je s teškim ozljedama prebačen u Zadar
Šestodnevna potraga za zrakoplovom koji je u četvrtak poslijepodne nestao na južnom Velebitu jučer je okončana u 11.15 sati pronalaskom repnog dijela i komada sjedala iz Cessne 303 s ličke strane najveće hrvatske planine. Pripadnici interventne policije PU Ličko-senjske i Specijalne policije MUP-a pretraživali su jutros područje Vagan-Vaganski vrh i naišli na dijelove zrakoplova.
Iako to još nije službeno rečeno, potpuno je izvjesno da nema preživjelih, odnosno da je ova zrakoplovna nesreća odnijela četiri života. Spasioci su pronašli i dijelove tijela, za koje se pretpostavlja da pripadaju putnicima u zrakoplovu, što je potvrđeno u Operativnom stožeru pri zadarskoj Policijskoj upravi. Nažalost, prilikom potrage po izrazito nepristupačnom terenu i u vrlo teškim vremenskim uvjetima, teško je ozlijeđen jedan pripadnik Specijalne policije MUP-a. Na njega se sručila lavina i s teškim je ozljedama prebačen u bolnicu u Zadru. Neslužbeno doznajemo da mu je slomljena bedrena kost, a zadobio je i mnoštvo kontuzija. Srećom, nalazi se izvan životne opasnosti.
Zrakoplov je pronađen u vrtači Smrčevac, dubokoj više od stotinjak metara i na 1200 metara nadmorske visine. Riječ je o puno manjoj visini od one za koju se pretpostavljalo da je cessna pala. Naime, Vaganski vrh visok je 1757 metara. Olupina cessne pronađena je na miniranom i vrlo nepristupačnom terenu i za njezino izvlačenje bit će potrebna akcija alpinista. Avion je bio prekriven i snijegom koji se odronio kad je cessna udarila u liticu, pa se nije vidio iz zraka, iako su to područje u više navrata preletjeli helikopteri. Unatrag šest dana potrage snijeg je padao tri dana pa je prekrio i ono malo tragova koji su mogli pomoći u pronalaženju nesretnih putnika i zrakoplova.
Zapovjednik Specijalne policije MUP-a Zdravko Janjić potvrdio je na konferenciji za novinare kod Papuče u Lici, podno Velebita kako je nedvojbeno riječ o nestalom zrakoplovu. Rekao je da se potraga nastavlja sve dok se ne pronađe i najmanji dio zrakoplova, a ponajprije tijela svih članova posade.
Kretanje po terenu gdje je zrakoplov pronađen moguće je samo uz planinarsku opremu, a pripadnici specijalne policije trasirat će put do olupine zrakoplova uz pregledavanje područja detektorima mina. Dok oni s tim poslom ne završe istražiteljima, koji će obaviti očevid, pristup će biti onemogućen, kazao je Janjić, koji je zahvalio svim sudionicima u potrazi – pripadnicima Interventne i Temeljne policije, pripadnicima ATJ Lučko, Hrvatske gorske službe spašavanja, Bojne specijalnog djelovanja, rendžerima Nacionalnog parka Paklenice…
Potraga je zbog nepovoljnih vremenskih uvjeta prekinuta jučer nešto poslije 16 sati, akcija će se nastaviti danas, ali nije nemoguće da bude okončana i mnogo kasnije nego što se to može predvidjeti. Tome u prilog govore riječi Dinka Vodanovića, glavnog istražitelja zrakoplovnih nesreća pri Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, koji je kazao da pretpostavlja da se do svibnja, sve dok snijeg ne okopni, neće moći doći do cessne.


 VELIKO LETAČKO ISKUSTVO


U “cessni” su bili 63-godišnji Gerd Govejšek, 49-godišnji Walter Aleksander, 61-godišnji Miljenko Bartolić i 68-godišnji Zvonko Kelek.
Dvojica pilota, Walter Aleksandar i Gerd Govejšek obavljali su i funkcije u Aero klubu Ban iz Sesveta, dok su Bartolić i Kelek bili članovi. Aleksandar je u tom aeroklubu bio rukovoditelj pilota-nastavnika, s 3.000 sati letačkog iskustva, dok je Govejšek bio nastavnik i pilot, s 450 sati letačkog iskustva.
“Cessna T 303”, registracije 9A-DLN, u vlasništvu je poduzetnika Josipa Crnčevića. Kontakt sa “cessnom” koja je letjela iz Zagreba prema Zadru, izgubljen je 5. veljače oko 15.45 sati. Na osnovu podataka radarske kontrole letenja spasioci su znali jedino da je zrakoplov nestao na širem području Vaganskog vrha.