Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

13 C°

Poluotok i dalje u šarenilu reklama

09.02.2011. 23:00
Poluotok i dalje u šarenilu reklama


Da će se i zadarska povijesna jezgra uskoro riješiti neukusnog šarenila i zasjati punim sjajem, teško je za očekivati jer nitko od nadležnih kad je ovoj temi riječ nije jasan. Svi se slažu da reda u reklamiranju na Poluotoku treba biti, ali se još nitko nije pojavio s nekim konkretnim rješenjem


Pitanje (neurednog) reklamiranja poslovnih prostora unutar zaštićene povijesne jezgre u Zadru svako malo puni lokalni medijski prostor, a nedavno je ovaj problem ponovno aktualiziran upitom na službenim internet stranicama Grada Zadra, gdje građanina brine reklama prodavaonice naočala na Narodnom trgu, odnosno to što ta reklama nije uklonjena iako konzervatori nisu izdali suglasnost za njeno postavljanje.
Riječ je o trgovini “Optotim optika” u vlasništvu tvrtke Aquatica d.o.o. čiji direktor Luka Nižić ne vidi razloga da se oko ove reklame svako malo diže prašina. Tim više što je, tvrdi on, sadašnja reklama u istim gabaritima kao i nekadašnja na istom dućanu, a za koju su bili ishodovane potrebne suglasnosti i odobrenja.
Oči uprte prema Trgu
– Ne znam zašto smo sad mi toliko važni. Koliko je obrta koji za svoje reklame nemaju suglasnost konzervatora pa nikome ništa. Kako to da ovaj može, a ovaj ne može? Neka Grad donese jasnu uredbu kakva reklama treba biti pa ćemo tako i napraviti. Prvi sam za to. Ali neka se onda svi toga drže. Kao što sam rekao, za prijašnju smo reklamu imali dozvole, a ova je u istim gabaritima. Jedina je razlika što se prije trgovina zvala drugačije jer smo imali druge poslovne partnere. Sad kad smo promijenili ‘kompanjone’ promijenili smo i ime. I boju slova koja su prije bila bijela, a sad su crna. Stvarno ne znam čemu toliko buke oko toga, pita se Nižić.
No stručna suradnica za informiranje i protokol Grada Zadra Ivana Dadić ne slaže se s Nižićevom tvrdnjom da ne postoje jasne odluke po pitanju izgleda i lociranja reklama u zaštićenoj povijesnoj jezgri.
– Odluka o reklamiranju objavljena je u kolovozu 2010. godine u Glasniku Grada Zadra br. 28/10 i tamo je jasno navedeno kakve reklame za poslovne prostore, kojih gabarita i na kojim sve mjestima unutar gradske jezgre smiju stajati. Tako se, primjerice, zna da reklame ne smiju biti postavljene u kamenom okviru, da ne smiju izlaziti iz gabarita poslovnog prostora koji reklamiraju, da ne mogu biti smjerokazi… Nadalje u povijesnoj jezgri nisu dopuštene svijetleće reklame, kao ni reklamne konzole. Reklamni konjići smiju stajati tek u zabačenijim uličicama, ali samo ispred prostora koji reklamiraju te se moraju ukloniti nakon zatvaranja radnje, kazala je Dadić.
Iako Odluka o reklamiranju, doduše, nudi određene smjernice o izgledu reklama, ipak moramo primijetiti da ona “kreativnosti” vlasnika poslovnih prostora na Poluotoku ostavlja jako puno slobodnog prostora. Naime, daleko je od godinama najavljivanog uvođenja unificiranih reklamnih natpisa, ploča i tendi.
Primjer Dubrovnika i Splita
Kao što se to, primjerice već dogodilo u Dubrovniku gdje su komunalni redari ujesen 2009. godine s pročelja poslovnih prostora u staroj gradskoj jezgri poskidali sve šarolike reklame koje su potom zamijenjene jednoobraznim, nenametljivim rješenjima. Slično je i u Splitu, a čak je i u Šibeniku prije koju godinu provedena akcija skidanja reklama koje nisu imale suglasnost konzervatora.
Da će se i zadarska povijesna jezgra uskoro riješiti neukusnog šarenila i zasjati punim sjajem, teško je za očekivati jer nitko od nadležnih kad je ovoj temi riječ nije jasan. Svi se slažu da reda u reklamiranju na Poluotoku treba biti, ali se još nitko nije pojavio s nekim konkretnim rješenjem.
I tako do daljnjega sve ostaje po starome i odvija se sličnom dinamikom kao i prijašnjih godina. Komunalni redari obilaze teren i vlasnike radnji koji za svoje reklame nemaju suglasnost konzervatora obavještavaju da su dužni otići u Konzervatorski odjel i sa sobom odnijeti skicu s nacrtom i detaljnim opisom reklame. Ako od konzervatora dobiju suglasnost, dužni su se uputiti u Gradsko poglavarstvo i tamo zatražiti odobrenje za te iste reklame. Ako ne poslušaju, mogu očekivati prekršajni nalog te novčane kazne u iznosima od 1 do 10 tisuća kuna.
No od donošenja zadnje odluke o reklamiranju, novčanih sankcija, doznajemo, nije bilo. Također nije zabilježen niti jedan slučaj skidanja nepropisno stavljenih reklama.
Inače, prema informacijama koje smo dobili od Ivane Dadić, u razdoblju od zadnja tri mjeseca u Grad je pristiglo (samo) 20 zahtjeva za odobrenjem za reklamne natpise na Poluotoku, od kojih su opet samo tri reklame dobile suglasnost konzervatora.