Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

U projekt ulazi 20 škola iz svih županija

09.02.2011. 23:00
U projekt ulazi 20 škola iz svih županija


Projekt je pokrenut radi uspostavljanja bolje komunikacije učenika s njihovim obiteljima i vršnjacima, odnosno, kako bi učenici kvalitetnije osmislili svoje slobodno vrijeme. Jer zahvaljujući projektu u našim školama konstatirali smo da je dobar dio djece, njih pet do deset posto, ovisno o ekranima, kazao je Zlatko Miliša


Udruga za izvannastavne i izvanškolske aktivnosti “Cinaz” zajedno s predsjednikom Udruge Zlatkom Milišom, pročelnikom Odjela za pedagogiju Sveučilišta u Zadru, prije dvije godine je pokrenula projekt “Deset dana bez ekrana”, a nakon Zadra u studenom prošle godine u projekt su se uključili i učenici jedne osnovne škole u Dugom Selu. Osim toga, za provođenjem projekta interes je pokazalo još 19 škola diljem Hrvatske, a poznato je da je cilj ovog projekta ukazati djeci na ovisnost o medijima te istodobno predložiti apstinenciju od korištenja triju ekrana – televizije, računala i mobitela tijekom tjedan dana.
Dnevnik “bezekranskih” aktivnosti
– Projekt ‘Deset dana bez ekrana’ pokrenut je 2008. godine u Zadru, a uključene su bile tri ovdašnje osnovne škole i to OŠ Šimuna Kožičića Benje, OŠ Stanovi i OŠ Petar Preradović, da bi već u školskoj godini 2010./2011. mojom inicijativom projekt krenuo dalje. S obzirom na to da su nakon uključenja škole u Dugom Selu interes pokazale škole iz gotovo svih županija, već u ožujku u projektu očekujemo 20 škola iz cijele Hrvatske, kazao je Miliša, naglasivši da se kao nazainteresiranija pokazala Splitko-dalmatinska županija iz koje se čak četiri osnovne škole žele uključiti u projekt.
Podsjetimo da su se tijekom provođenja projekta koji je proveden u Zadru i Dugom Selu učenici morali suzdržavati od svih sadržaja medija koji nisu obrazovnog karaktera poput sms poruka, raznih društvenih mreža i slično, a vrijeme koje bi inače provodili ispred ekrana popunjavali su drugim aktivnostima koje su svakodnevno bilježili u dnevnik.
Da bi se projektu dala ozbiljnost, uz učenika su u svim ovim aktivnostima sudjelovale i cijele njihove obitelji, koje su vrijeme koje bi inače bilo provedeno pred ekranima sada iskoristili za razgovor i druženje.
Kako biti kreativan
– Projekt je pokrenut radi uspostavljanja bolje komunikacije učenika s njihovim obiteljima i vršnjacima, odnosno, kako bi učenici kvalitetnije osmislili svoje slobodno vrijeme. Jer zahvaljujući projektu u našim školama konstatirali smo da je dobar dio djece, njih pet do deset posto, ovisno o ekranima, kazao je Miliša, naglasivši da je na uzorku od 270 učenika iz triju spomenutih zadarskih škola konstatirano da njih preko 11 posto pet sati dnevno provodi ispred računala, 12 posto ih pet sati dnevno utroši gledajući televozor, dok se njih čak 25 posto, najmanje sati i pol vremena dnevno zabavlja igricama na mobitelu.
Istaknuo je također da su za razliku od Zadra djeca u Dugom Selu manje “zaražena” medijima, jer utvrđeno je da je među njima tek dva posto medijskih ovisnika. No na drugoj strani Milišu je iznenadilo da su roditelji u Dugom Selu ti koji su veći ovisnici o medijima od djece, dok je u Zadru situacija obrnuta. Naglasio je stoga da će krajem ožujka, nakon što projekt bude proveden među učenicima diljem Hrvatske, imati jasniju sliku stvarnog stanja na području ovisnosti o ekranima.
– Ja na ovaj način želim dati do znanja da u medijima moramo pronaći partnera i zato očekujemo pomoć u prezentiranju glavnih ciljeva ovog istraživanja, a to je poboljšanje komunikacije među mladima i razvoj selektivnog pristupa medijima, kazao je Miliša, pojasnivši da sve ovo ne znači da su mediji potpuno negativni i da ih treba izbjagavati, već djeca na ovaj način trebaju naučiti kako izabrati prave sadržaje na ekranima i kako biti kreativan.