Riješit će najveću crnu točku na magistrali od Zadra do Maslenice

Slika korisnika admin
Velimir BRKIĆ

Započeli su radovi na rekonstrukciji istočnog ulaza u Posedarje, raskrižja Jadranske magistrale D8 i lokalne ceste L63063 s izgradnjom pothodnika, dvaju odvodnih kanala za slivne vode, javnom rasvjetom i nogostupom. Investicija je vrijedna 10.625.000 kuna, a rok izgradnje je šest mjeseci, kaže Ivica Zurak, načelnik Općine Posedarje.

- Ako dopuste vremenski uvjeti, radovi bi trebali završiti do početka glavne turističke sezone, optimističan je Zurak.

Dionica Jadranske magistrale koja prolazi kroz Posedarje, od ulaza sa zapadne i istočne strane, od jučer je zatvorena za sav promet, osim za vozila stanara od nogometnog stadiona "Gordan Demo" do vile njemačkog reprezentativaca Matsa Hummelsa i Svrdlaca u smjeru tzv. starog Masleničkog mosta.

Obilazno preko autoceste

- Promet je reguliran privremenom regulacijom. Odvija se zaobilaznicom: tzv. stari Maslenički most - Ždrilo - Slivnica Donja - Paška cesta - Posedarje na zapadnom ulazu i obratno, objašnjava Zurak.

Dakako, najjednostavnija je neslužbena zaobilaznica autocestom A1, od čvorišta Maslenica do čvorišta Posedarje i obratno.

Na javnoj nabavi Hrvatske ceste za izvođača su odabrale tvrtku Colas Hrvatska d.d. Varaždin, poznatu pod imenom Cesta Varaždin. Tvrtka Colas Hrvatska je jedna je od vodećih tvrtki u hrvatskoj niskogradnji, a na zadarskom području je dobila i posao izgradnje podvožnjaka ispod rulne staze Zračne luke Zadar i pothodnika ispod Jadranske magistrale u Murvici Gornjoj.

- Kad se samo i spomene istočni ulaz, odmah sve Posedarce i žitelje okolnih mjesta asocira na veliku crnu točku na magistrali od Zadra do Maslenice, ističe Zurak.

Naime, slabo pregledna i jedna od opterećenijih zadarskih dionica Jadranske magistrale D8 do sada nije opraštala ni najmanju pogrešku vozača ili neopreznost pješaka, nažalost i s tragičnim posljedicama.

- Jedna od stravičnih tragedija poznata je cijeloj hrvatskoj javnosti i šire. Tu je poginuo Anđelko Herjavec, jedan od najuglednijih hrvatskih gospodarstvenika, generalni direktor "Varteksa" i predsjednik NK Varteks, podsjeća Zurak.

Konačnim rješenjem tog gorućeg posedarskog prometnog problema s proširenjem raskrižja s još dva ulazno-izlazna kolnika, pothodnikom, nogostupom s rasvjetom i odvodnim kanalima za slivne vode, dionica Jadranske magistrale kroz Posedarje će dobiti primjeren izgled i sigurnost.

Projekt krenuo 2008. godine

- Ljudski život nema cijene. Projekt novog, suvremenog i sigurnijeg istočnog ulaza u Posedarje, odnosno izgradnju raskrižja s pothodnikom željno smo očekivali, još od 2008. godine kada je Općina pokrenula projekt, ističe Zurak.

Rekonstrukcijom ulaza-izlaza, izgradnjom dvaju odvodnih kanala i pothodnikom elementi trase se ne mijenjaju, samo se izvodi proširenje prometnice za izvođenje traka za lijevo i desno skretanje.

- Raskrižje se rekonstruira na način da se na državnoj cesti uvode dodatne trake za skretanja odnosno isključivanja s državne ceste. Riječ je o dvije kolničke trake iz pravca Zadra i dvije kolničke trake iz pravca Maslenice, objašnjava Zurak.

Projekt predviđa i izgradnju pješačkog pothodnika ispod Jadranske magistrale radi ostvarivanja veće sigurnosti za pješački promet. Širina pothodnika je 4 metara, a visina 2,5 metara. Zbog velikih zemljanih radova na sjeveroistoku iznad trase Jadranske magistrale, pothodnik je najzahtjevniji građevinski zadatak na projektu.

Širina ulaznih, odnosno izlaznih stuba je 2,4 metara, uz koju se nalazi površina na zidu namijenjena montaži platforme za osobe sa invalidnošću i posebnim potrebama.

- Na svim pješačkim prijelazima kao i na mjestima gdje se prekidaju nogostupi obavezna je izrada spuštenog rubnjaka kako bi se omogućio nesmetani prelaz pješaka, navodi Zurak.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno