Foto: Vedran SITNICA
U redovnim godišnjim izvješćima koje Udruga brodara “Mare Nostrum” ostavlja Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, odnosno javnosti, stoji da Hrvatska ima 171 brod, koliko je imala i lani sa 3,1 milijun tona ukupne nosivosti odnosno dwt, također koliko i lani.
U ukupnom broju plovila prednjači, naravno, Jadrolinija sa 52 broda, odnosno trajekta, dok je u tonaži predvodnik Tankerska plovidba sa 1,4 milijuna dwt-a. I to na sreću više nije točno jer Tankerska plovidba umjesto ovdje navedenih 16 brodova već ima 18 jedinica, a tonaža je uvećana za daljnjih 75-80.000 tona. Štoviše, za mjesec dana trebala bi biti uvećana također za dva broda za suhe terete i jednako tolikom tonažom, što znači premašiti 1,5 milijuna tona.
Ukupno gledano i broj plovila i nosivost ostali su isti. Bila je u velikoj mjeri krizna godina, ali nije poremetila položaj hrvatske flote. Najveća vrijednost već nekoliko godina je u tome što se hrvatska brodarska flota pomlađuje. Tako je bilo i prošle godine. Naime, u flotu su ušla dva broda Atlantske plovidbe (Držić i Sveti Vlaho), Brodospas je upisao dva plovila opskrbljivače platformi, JPS je preuzeo jedan novi tegljač, Jadrolinija Biokovo, Uljanik plovidba jedna brod (Kastav), no u međuvremenu istina s početkom ove godine preuzet je i novi brod u 3. maju. Tankerska plovidba je lani preuzela jedan brod, Olib, iz Brodosplita, ali već s veljačom dva bulk carriera u Kini i Koreji, a u travnju bi trebali preuzeti daljnja dva. I više drugih brodara ima narudžbe ili planira povoljnije kupnje polovnih brodova u tijeku ove godine.
Dakle, flota se modernizirala, odnosno pomlađivala, a svi su izgledi da će to biti intenzivno nastavljeno u ovoj godini, u kojoj je početak već dobar.
Naravno, ostaje pitanje poslovanja u ovoj godini. Prema svjetskim pokazateljima brodovi za suhe terete, što je vrlo širok pojam, izašli su iz krize no neće segnuti u fantastične razine vozarina od prije početka kriza, odnosno do polovice 2008. godine. Tankerska flota ima probleme jer je kriza prisutna i ne očekuje se prestanak ove, a prema mnogim procjenama ni iduće godine.
Osim spomenute nosivosti Tankerske plovidbe sa 45 posto udjela, slijedi Atlantska plovidba sa 26 posto te Uljanik plovidba sa 11 posto. Ova tri brodara čine, dakle, preko 80 posto flote u nosivosti. Sposobnost za kontejnerski promet smanjuje se kontinuirano i sada je većim dijelom svedena na Jadroplov i Atlantsku plovidbu sa 6,5 od malo manje od 7.000 TEU cijele flote. Kod zapremine žita (sipkog tereta) s gotovo milijun prostornih metara prednjači Atlantska, a slijedi Lošinjska i Tankerska plovidba.
najnovije
najčitanije
Crna Kronika
PRIJEVARA
PRIJEVARA U ZADRU Uzeo predujam za građevinske radove, ali niti je radove započeo, niti je novac vratio
Zadar
DAN KARIJERA
Uskoro Dan karijera Pomorskog odjela
Crna Kronika
STRAHOTA
Priveden mučitelj i zlostavljač pasa. Imao i vukove, a nanosio im bol, patnju i ozljede te ograničavao kretanje
Zadar
PREDBLAGDANSKA PONUDA
BILI SMO NA ZADARSKOJ TRŽNICI I RIBARNICI: ‘Prodaja ide slabo, mislim da su centri učinili svoje…’
Zadar
»RAT« U VIJEĆNICI
Radeta: Između Dukića i proračuna samo je pet litara boje i malo hrabrosti
Scena
DAO PODRŠKU BABY LASAGNI
URNEBESNI VIDEO ZADARSKE LEGENDE Pogledajte kako Grdović pleše na Rim Tim Tagi Dim!
Plodovi zemlje i mora
NAJULOV 2024.
IMPRESIVAN ULOV DOMAGOJA BAŠIĆA: ‘Samo što san spustija skosavicu u more, bum…’
Zadar
ĐIR PO KVARTU
ĐIR PO KVARTU (6) Kanalizacija na Ploči trebala bi biti prioritet: ‘To je sramota. Nervira me kad…’
Crna Kronika
KRAĐE
U Ričinima lopov iz kuće ukrao novac i ručni sat, krađa zabilježena i u Arbanasima…
Zadar
predizborni program