U sklopu promicanja prava potrošača treba poraditi na njihovom financijskom opismenjavanju. Potrošači imaju pravo na cjelovitu i istinitu informaciju, koju banke znaju i uskratiti korisnicima financijskih usluga. Na to su se potrošači već žalili, kazao je Bartulović
U sklopu projekta “Zaštita potrošača korisnika financijskih usluga”, koji provodi Ministarstvo gospodarstva, a koje za potrošačke udruge izdvaja 250 tisuća kuna, u HGK Županijskoj komori Zadar održan je okrugli stol pod nazivom “Moj novac, moja prava”. Okrugli stol su organizirali Centar za edukaciju i informiranje potrošača, Udruga Zadarski potrošač, Savez udruga za zaštitu potrošača Hrvatske i Hrvatska udruga za zaštitu potrošača Zagreb. Predstavnici banaka i financijskih institucija, čije je sudjelovanje najavljeno, nisu se pojavili na današnjem okruglom stolu, što su im organizatori zamjerili.
Sudionici okruglog stola, među kojima su bili Đema Bartulović, načelnica Odjela za zaštitu potrošača u Ministarstvu gospodarstva, rada i poduzetništva i Nenad Kurtović, predsjednik Saveza udruga za zaštitu potrošača Hrvatske te Josip Miletić i Zoran Knežević iz Udruge Zadarski potrošač govorili su o neinformiranosti potrošača o njihovim obvezama prije potpisivanja ugovora o financijskim uslugama te nezaposlenosti kao pasivnom faktoru koji utječe na prezaduženost potrošača u Hrvatskoj.
Đema Bartulović istaknula je da se potrošači sve češće javljaju zbog financijskih problema, koji su dijelom posljedica njihove neinformiranosti.
– U sklopu promicanja prava potrošača treba poraditi na njihovom financijskom opismenjavanju. Potrošači imaju pravo na cjelovitu i istinitu informaciju, koju banke znaju i uskratiti korisnicima financijskih usluga. Na to su se potrošači već žalili. Zbog toga, vrlo je važno bilo da se predstavnici banaka i financijskih institucija pojave na ovom okruglom stolu. No, nema ih, a trebali bi biti ovdje da bi mogli surađivati s potrošačkim udrugama, kazao je Bartulović, dodajući da bi u financijsko opismenjavanje trebalo uključiti i predstavnike medija, odnosno novinare, koji nedovoljno poznaju tu problematiku.
Korisnike financijskih usluga, kako ističe Bartulović, nemoguće je zaštititi ako banke i financijske institucije nisu zainteresirane za jačanje potrošačkih prava. U kriznim vremenima, to je iznimno važno jer statistike pokazuju da stupanj zaduženosti recipročno raste s neznanjem građana. Dakle, što građani manje znaju, zadužuju se više.
najnovije
najčitanije
Hrvatska
OBJAVA NA FACEBOOKU
HDZ: “Ako je mogla Europa, mogli su nam i Milanović i njegovi jataci čestitati na pobjedi”
Hrvatska
predsjednik dp-a
Penava otkrio što je bilo na sastanku DP-a: “U jednoj stvari nam je čak SDP i bliži od HDZ-a”
Košarka
NBA
Miami bez Butlera protiv Chicaga
Nogomet
Hrvatski korijeni
Panamski mediji tvrde da su Hrvatska i Panama u utrci za sinom nekadašnjeg njemačkog reprezentativca
Hrvatska
POTRES
Sjevernu Tursku pogodio potres magnitude 5,6
Zadar
TUŽNA VIJEST
Preminuo bivši profesionalni košarkaš i trener Denis Skitarelić
Zadar
HEP JAVLJA
INFORMIRAJTE SE! Brojne ulice u Zadru sutra ostaju bez električne energije
Zadar
LIJEPA PRIČA
KONAC DJELO KRASI Zadranka Matea Ljubanović u Norveškoj ispisuje uspješnu poduzetničku priču
Hrvatska
DRŽAVNO IZBORNO POVJERENSTVO
Prebrojano je 99,74 posto glasova. HDZ preko noći dobio jedan dodatni mandat, IDS ga izgubio
Županija
PODRŠKA S JUGA