Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

Rundek i Cargo orkestar Zadar podigli na noge

Autor: Tomislav Jerak

09.05.2009. 22:00
Rundek i Cargo orkestar Zadar podigli na noge


U subotu su Zadrani u Maya pubu imali prilike prisustovati pravoj glazbenoj poslastici. Nakon tri godine izbivanja, u Zadru je nastupio jedan od najznačajnijih izvođača s ovih područja, legendarni Darko Rundek. Tom koncertu je valjalo prisustovati iz više razloga, prvenstveno zbog vrste glazbe kakvu Rundek i Cargo Orkestar izvode, a i zbog činjenice da se zadnjih godina rijetko pojavljuju u Dalmaciji.
 Atmosfera je od samog početka nagovještala da će ovo biti još jedan od odličnih koncerata održanih u Maya pubu. Na publici se vidjelo da je “gladna” ovakvih glazbenih zbivanja, a Rundek je definitivno umjetnik koji, osim profesionalno odsviranog repertoara, publici nudi i odličan teatralni nastup. Iz tog razloga se i publika uglavnom sastojala od malo starijih “neshvaćenih umjetnika”, koji su kroz cijeli koncert plivali u ritmu Rundekovih pjesama. Doduše, prisutni su se dijelili uglavnom na ljubitelje Haustora i na one koji su privrženiji njegovoj kasnijoj karijeri. No, zaista se moglo naći za svakoga po nešto. Koncert je Rundek započeo starim hitovima legendarnog Haustora, među kojima su se našle “Ena” i odlična “Uzalud pitaš”. Nakon što je razjario publiku hitovima Haustora, repertoar je krenuo u smjeru Rundekovih samostalnih izvedbi. “Iste slike” i “Makedo” s albuma “Ruke”, bez problema su se utopile u niz Haustorovih hitova, kojima je poveznica ipak isti čovjek. No, valja naglasiti da je za odličnu izvedbu zaslužan jednako i Cargo Orkestar, koji je u Zadar došao u puno manjem broju, zbog nepoznatih teškoća. No, bez obzira na to, članovi koji su i nastupili, pokazali su zavidnu glazbenu talentiranost, pa se u nekim trenutcima činilo kao da je na pozornici deset izvođača, iako ih je, zajedno s Rundekom, bilo samo troje. Tu, dakle, valja istaknuti Isabel na violini te Dušana Vranića na klavijaturama, udaraljkama i harmonici. Najviše divljenja publike je zasigurno izmamila kontrovezna Isabel, svirajući impresionirajuće dionice na svom instrumentu. “..poći ćemo izvan grada, krećemo na put u sumrak, zavjesa od kiše pada, drvoredi piju sumrak..” Bila je to pjesma “Put u sumrak” sa zadnjeg Rundekovog studijskog albuma, pjesma o rastanku i sastanku s novim ljudima, o putovanju u nepoznato. Nakon toga red je došao na pjesmu “Podne”, poslije nje uslijedila je odlična “Zumbul”. Kao što je poznato, žanrovski stil Cargo Orkestra je veoma raznolik, od južnoameričkih utjecaja, preko francuskih pa sve do međimurskih i dalmatinskih glazbenih područja. Tako je bilo za očekivati kakva će reakcija publike biti na njegovu obradu tradicionalne dalmatinske skladbe “Mare”. Iako u specifičnoj izvedbi, u trenu je cijelom Mayom brujilo “kad si bila mala Mare voljela si more..” Euforija se nije izgubila ni nakon “Suck Sendrita”, a ni nakon odlično izvedene “Ljubav se ne trži”, koje se svi još sjećaju iz faze Vještica. Pri samom kraju odsvirani su najudarniji hitovi, kao što su “Ruke”, i najpoznatija široj publici, “Apokalipso”, nakon koje je teško bilo za očekivati da će Rundek i društvo moći napustiti pozornicu bez bisa. Nakon predstavljanja sastava, tako je i na kraju bilo. Iako su htjeli skončati, od tako odlične i glasne publike nisu mogli odbiti bis. Iako je sve mirisalo i na drugi bis, Cargo je jednostavno morao privesti koncert kraju, i to je bio kraj jednog odličnog koncertnog druženja. Nakon spuštanja s pozornice, Rundeku je podosta trebalo da se dokopa “backstagea” od svih obožavatelja željnih autograma. Nakon ovog koncerta, Cargo Orkestar se uputio na neko drugo odredište gdje će vjerojatno istom mjerom oduševiti prisutne.
 


 SLJEDEĆI PUT U KAZALIŠTU


Početak glazbene karijere Darka Rundeka vezan je uz grupu Haustor, jednu od najvažnijih pojava zagrebačke glazbene scene. Osnova grupe nastala je 1977. godine kada su Darko Rundek i Srđan Sacher osnovali neformalnu grupu Komuna, s kojom su dvije godine neobavezno svirali. Autorski spoj Rundeka i Sachera donio je sasvim specifičan amalgam tadašnjoj glazbenoj sceni. Rundekov pristup glazbi bio je veoma raznolik, a svoj nastup je obogatio teatralnošću, pantomimom i asocijativnom šminkom. Glazbeni izričaj Sachera se pak osnivao na iskustvima domaće i strane etno glazbe. Široko polje novog vala omogućilo im je da svoje ideje neometano realiziraju. Krajem osamdesetih dolazi do raspada Haustora, i ujedno Rundekovog preseljenja u Pariz, gdje većinu vremena radi kazališnu glazbu i povremeno reunion Haustora u različitim postavama. 1997. godine izdaje prvi samostalni album “Apokalipso”, koji nailazi na odlične kritike. Slijede “U širokom svijetu”, “Ruke” iz 2002. godine te “Mhm A-ha Oh Yeah Da-Da” iz 2006. godine. Povodom novog live albuma “Live u Domu omladine” snimljenog na turneji “Svitanja” iz 2007. godine, Rundek i njegov Cargo Orkestar su posjetili i Zadar.
– Haustor je neko vrijeme u pauzi. Kao što vidite, Cargo Orkestar, iako ne u punom broju, je bend s kojim se trenutno glazbeno izražavam. Uskoro planiramo i dovršiti novi studijski album, koji bi trebao izaći otprilike na proljeće sljedeće godine. Danas su ipak puno drugačija vremena nego nekad. Za snimiti album, dovoljno je da kod kuće imaš malo bolju opremu i to je pola posla, tako se danas radi. Trenutno promoviramo novo live izdanje, koje smo napravili kao nekakav best of kompilacija, odnosno presjek najboljih pjesama. Dakle, dosta smo odsvirali i dosta nas svirke još čeka, ali moram priznati da me ovi kasni koncerti već pomalo i umaraju, dosta se tu kilometara odradi a malo se spava. Mislim da ću sljedeći put kad posjetim Zadar, koncert odraditi u kazalištu, rekao nam je Rundek nakon koncerta u Mayi.