Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

MOGU VIŠE Međunarodnom edukacijom od višejezične komunikacije do matematičke pismenosti

10.07.2020. 14:18


OŠ Stjepana Radića Bibinje djeluje kontinuirano više od 130 godina. Danas broji 424 učenika u 20 odjeljenja, o kojima brine 37 nastavnika, knjižničarka, ravnateljica, psihologinja i pedagoginja.
– Škola već dugi niz godina njeguje projektnu nastavu, izvannastavne aktivnosti, integrirane dane u nastavi, obilježavanje nacionalnih, EU i svjetskih dana te potiče svoje nastavnike i suradnike na usavršavanje, kazala je prof. Mirka Sikirić, ravnateljica škole u Bibinjama.
Od školske godine 2009./2010. provodi se poseban program rada za darovite u vidu radionica za 3. i 4. razrede te dodatne nastave za učenike viših razreda.
– Budući da radionice za darovite provodimo u 3. i 4. razredima, želja nam je bila to isto ponuditi i učenicima od 5. do 8. razreda. Upravo zato prijavili smo se za program ERASMUS+: ključna aktivnost 1 za područje općeg obrazovanja s projektom »Mogu više«. Projekt je protekle godine odobren u trajanju od 18 mjeseci, od 1. srpnja 2019. do 31. prosinca 2020. godine, rekla je Sikirić.
Projektni prijedlog škole »Mogu više« Agencija za mobilnost i programe EU prihvatila je s ukupno 89 bodova od maksimalnih 100.


Naučiti i istražiti inovativne prakse
– Škola je time dobila 13.243 eura za financiranje dodatnih međunarodnih edukacija učitelja za rad s darovitim učenicima, obznanila je Sikirić.
Naime, jedan od ciljeva ovog Erasmus+ projekta je predmetne nastavnike koji predaju u višim razredima poslati na razne edukacije te tako darovitim učenicima od 5. do 8. razreda ponuditi više obrazovnih opcija: rad po programima različite težine i složenosti, izvannastavne aktivnosti, rad s mentorima, pristup izvorima specifičnog znanja, kontakte sa stručnjacima iz područja interesa, više projektne nastave, različite metode učenja.
– Na međunarodnim edukacijama, seminarima i tečajevima od kolovoza do studenog protekle godine bilo je sedmero nastavnika. Po dvoje nastavnika bilo je u Španjolskoj i Sloveniji dok je troje nastavnika ponaosob bilo u Švedskoj, Malti i Češkoj, nabrojila je Sikirić.
Odlaskom u inozemstvo na edukacije, kaže ona, bibinjsko nastavno osoblje treba naučiti i istražiti sve inovativne prakse kako bi poboljšalo svoj rad i kvalitetno se nosilo sa svim novim zahtjevima podučavanja u današnjem svijetu.
– Trebaju svojim radom potaknuti kod učenika poduzetništvo, razviti samopouzdanje, maštu i kreativnost, ali i socijalnu i građansku kompetenciju, digitalnu kompetenciju, kulturu svijesti i izražavanje (sposobnost da se cijeni kreativnu važnost ideja, iskustva i osjećaja u medijima i umjetnosti (glazba, film, književnost), navodi Sikirić.


Nadvladati stereotipe i ksenofobiju
– Želimo razviti kod učenika neke od ključnih kompetencija kao što su komunikacija na materinskom i stranom jeziku, te matematičku pismenost, poručila je Sikirić.
Svrha ovog projekta i prije svega mobilnosti sedam nastavnika, je usavršavanje nastavnog osoblja u području osmišljavanja i izvođenja inovativne, zanimljive i edukativne nastave; motivirati nastavnike, a time i učenike, za učenje stranih jezika jer je poznavanje jezika nužnost na današnjem tržištu rada, potaknuti aktivnu upotrebu engleskog jezika (koji je službeni jezik projekta) i tako dovesti do prevladavanja jezičnih barijera, sramežljivosti i straha od kontakta s ljudima iz drugih zemalja, širiti kulturnu svijest, učiti tolerantnost i otvorenost, razviti osjećaj pripadnosti Europskoj uniji, razumjeti i prihvatiti kulturne razlike, nadvladati stereotipe i ksenofobiju.
– Nakon odrađenih svih mobilnosti, projekt je trenutno u fazi diseminacije tj. učiteljice znanje stečeno na mobilnostima prenose dalje cijelom kolektivu, a i šire. Održane su brojne radionice i prezentacije na sjednicama učiteljskog vijeća, školskim aktivima, roditeljskim sastancima i županijskim stručnim vijećima. Zahvaljujući nastavnicama koji su na mobilnostima učili o IKT u nastavi, razdoblje virtualne nastave bilo nam je olakšano jer smo već bili upoznati s raznim digitalnim alatima, zaključila je Mirka Sikirić.
 




Članovi tima Erasmus+ projekta


Voditeljica Erasmus+ projekta je pedagoginja Silvana Stipić, mentorica. Članovi tima su prof. psihologinja Dragana Švenjak, prof. knjižničarka Marijana Pavić, prof. matematike, uč. savjetnik Monika Peša, prof. geografije Marija Mrkić, prof. hrvatskog jezika, uč. mentor Marijana Kandić, prof. hrvatskog jezika Jasminka Adžić Sikirić, prof. engleskog i njemačkog jezika Nina Lonić, prof. njemačkog i španjolskog jezika Silvija Sikirić, prof. engleskog i talijanskog jezika Marina Lisica.