Subota, 27. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Najviše intervencija na Kirurgiji i Internoj

09.08.2011. 22:00
Najviše intervencija na Kirurgiji i Internoj


Tijekom ljetnih mjeseci kada na zadarskom području boravi veliki broj domaćih i stranih gostiju, u bolnici se višestruko poveća broj medicinskih intervencija. Naviknuli smo na takvu situaciju, dobro smo se organizirali i pripremili za sezonu, kaže dr. Birkić
Tri udarna turistička mjeseca – lipanj, srpanj i kolovoz – liječnicima na hitnim prijemima u zadarskoj Općoj bolnici donose pune ruke posla. U špici turističke sezone, najveći pritisak je na odjelima Kirurgije, Interne i Neurologije, gdje se multiplicira broj medicinskih intervencija.
Dobra praksa
Prvi dani kolovoza, kako potvrđuje dr. Neven Birkić, zamjenik ravnatelja Opće bolnice Zadar, ne donose ništa neobično, situacija je ista kao i prošle godine. Liječnici imaju pune ruke posla, što je i karakteristično za ljetne mjesece, no adekvatno su “pokrivene” sve bolničke ambulante i odjeli. Najviše posla je na Kirurgiji, Internoj i Neurologiji, no i tamošnji liječnici, zahvaljujući dobroj organizaciji posla, uspjeli su otići na godišnje odmore. Dr. Birkić kaže da liječnika ima dovoljno, posao je dobro organiziran, tako da pacijenti na vrijeme dobivaju adekvatnu medicinsku skrb. Što se tiče prigovora na gužve za rendgenska snimanja u poslijepodnevnim i jutarnjim satima, dr. Birkić pojašnjava da su takve situacije rijetkost, a događaju se uglavnom kada se pokvari koji od postojećih aparata.
Povećanje opsega posla, zadarskoj Općoj bolnici, samo po sebi, nije problematično. Do unatrag nekoliko godina, bolnica je imala problema sa stranim turistima koji su odbijali platiti ispostavljene račune za liječničke usluge koje su koristili. No, od prošle godine, takve situacije su uglavnom stvar prošlosti jer je zbog učinkovitije naplate računa za liječenje, na Kirurgiji, točnije na hitnom kirurškom prijemu, prvi put uvedeno radno mjesto administratora. Kako se ta praksa pokazala vrlo učinkovitom, nastavljena je i ove godine. Administrator na hitnom kirurškom prijemu radi 24 sata dnevno, od 1. lipnja do 1. listopada. Lanjsku praksu, ove godine prati i jedna novina, odnosno pojačanje na internoj, gdje zbog učinkovitije naplate računa za liječenje, administrator radi i tijekom vikenda, odnosno subotom ujutro i poslijepodne te nedjelju ujutro. Ranijih godina administracijom su se bavile medicinske sestre, koje su bile rastrgane između papira i pacijenta.
Bolje nego lani
– Uvođenje administratora na Odjelu kirurgije i pojačanje administracije vikendom na Internoj, rezultiralo je, s jedne strane, rasterećenjem medicinskih sestara, i s druge, učinkovitijom naplatom računa za liječenje. Tijekom ljeta, kada imamo pune ruke posla, dugi niz godina velike probleme su nam stvarali stranci koji jednostavno nisu željeli, točnije odbijali su platiti ispostavljen račun za liječenje. Administracijom su se bavile medicinske sestre koje su bile rastrgane između papirologije i pacijenata te na taj način preopterećene poslom. Zbog gomilanja neplaćenih računa i preopterećenosti medicinskih sestara, morali smo tome stati na kraj. Tako smo se lani odlučili na uvođenje novog radnog mjesta, administratora na Kirurgiji, odnosno hitnom kirurškom prijemu. To se već u prvoj godini višestruko isplatilo, kaže dr. Birkić, dodajući da je iz tog razloga ove godine administracija pojačana i na Internoj.
Podsjetimo, prošle godine zadarska bolnicu je za liječenje stranih državljana kroz različita osiguranja, ugovore i konvencije naplatila 3 milijuna kuna. Najproblematičniji su bili privatni računi jer mnogi strani državljani nemaju osiguranje ili ono koje imaju s Hrvatskom nema adekvatno regulirane ugovore i konvencije. U takvim situacijama dolazi do problema jer pojedini stranci nisu željeli platiti račun za liječenje. Tako su troškovi za liječenje stranaca tijekom ljetnih mjeseci prošle godine iznosili oko 800 tisuća kuna, od kojih je 170 tisuća ostalo nenaplaćeno. Iako nije riječ o zanemarivom novčanom iznosu, zadarska bolnica je lani bila zadovoljna jer su ranijih godina ti neplaćeni računi za troškove liječenja i participacije bili dvostruko, pa čak i trostruko veći.
– Jačanje administracije u zadarskoj bolnici tijekom ljetnih mjeseci, zbog učinkovitije naplate računa za liječenje, donijelo je dobre rezultate. Nekoć su pacijenti znali bježati iz bolnice, iskradati se… kako bi izbjegli plaćanje, no tome smo stali na kraj zahvaljujući administratorima i uvođenju kartičnog plaćanja, kaže dr. Birkić.