Srijeda, 24. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

7 C°

Vozači Liburnije imaju zabranu korištenja mobitela dok voze

09.08.2016. 22:00
Vozači Liburnije imaju zabranu korištenja mobitela dok voze


Korištenje mobitela tijekom upravljanja autobusom označili smo kao neprihvatljivo ponašanje, i kada nam se zbog telefoniranja u vožnji putnici požale na nekog od vozača, postupamo po prijavi. No, takvi slučajevi su vrlo rijetki i razgovor mobitelom kod naših vozača nije raširena pojava, ističe Edvin Šimunov, direktor Liburnije
Unatoč učestalim upozorenjima policije i prometnih stručnjaka o opasnostima korištenja mobitela u vožnji, te istraživanjima koja dokazuju da je vozač koji tijekom vožnje razgovara mobitelom u jednakom sigurnosnom riziku kao da ima 0,8 promila alkohola u krvi, korištenje mobitela i dalje je jedna od redovitih aktivnosti tijekom upravljanja vozilom kod velikog broja vozača.
Porazni rezultati
Hrvatski autoklub nedavno je predstavio porazne rezultate istraživanja o korištenju mobitela u vožnji koji govore da se rizik od prometne nesreće povećava za četiri puta uslijed korištenja mobitela, a vidno polje vozača ograničava se čak za trećinu. Istraživanje je pokazalo i da mobitele u vožnji u podjednakoj mjeri koriste žene i muškarci, kao i to da najveći broj vozača prilikom razgovora drži mobitel u ruci dok tek manji broj koristi slušalice (tzv. hands free uređaj).
Ono što dodatno zabrinjava kad je ova opasna navika u pitanju jest činjenica da i profesionalni vozači, primjerice u javnom prijevozu, koriste mobitele pri vožnji. Nisu rijetki putnici koji su se osobno uvjerili da vozači autobusa nekih autoprijevozničkih tvrtki tijekom vožnje, pa i po autocesti, znaju razgovarali na mobitel. Drastičan, ali sigurno ne jedini takav slučaj koji je dospio u javnost je slučaj prijevozničke tvrtke Francuzević koja, među ostalim, prometuje na relaciji Zadar – Zagreb, a čijeg je vozača putnik iz Zadra snimio mobitelom dok je u vožnji autocestom razgovorao mobitelom i – što je još nevjerojatnije, ispunjavao formulare.
Šokantna snimka još je jednom upozorila na ovu naviku koja se u velikom postotku prometnih nesreća pokazala uzrokom sudara s teškim, pa najgorim posljedicama.
Ne strahuje se od nesreće ni kažnjavanja
Vozači zadarske Liburnije, ističe direktor ovog gradskog poduzeća Edvin Šimunov, imaju zabranu korištenja mobitela dok voze, no ovo pravilo ipak se, priznaje, tu i tamo krši.
– Korištenje mobitela tijekom upravljanja autobusom označili smo kao neprihvatljivo ponašanje, i kada nam se zbog telefoniranja u vožnji putnici požale na nekog od vozača, postupamo po prijavi. No, takvi slučajevi su vrlo rijetki i razgovor mobitelom kod naših vozača nije raširena pojava, ističe Šimunov, navodeći kako Liburnijini vozači i nemaju previše prilike koristiti mobitel zbog učestalih zaustavljanja na stanicama. Od Šimunova doznajemo i kako su od 25 prometnih nezgoda u kojima su prošle godine sudjelovali vozači Liburnije, oni bili odgovorni za tek manji broj nezgoda, te da se ni jedan od tih slučajeva nije povezivao s mobitelom.
I vlasnik Puntamike Line, i sam bivši profesionalni vozač Vlado Deranja navodi kako vozači ove tvrtke ne smiju koristiti mobitel za vrijeme vožnje, što označava vrlo opasnom radnjom, te kaže:
– Za takvo postupanje vozači će biti najstrože kažnjeni jer nam je najvažnija sigurnost putnika, a korištenje mobitela tijekom vožnje je nespojivo sa sigurnošću, kaže Deranja.
Navedimo još i kako zabrinjava podatak iz HAK-ova ispitivanja da je, unatoč tomu što su skoro svi ispitanici, njih više od 96 posto, upotrebu mobitela u vožnji ocijenili opasnom, no kako i dalje najveći dio njih svjesno zanemaruje tu opasnost, ne strahujući niti od nesreće niti od kažnjavanja.


“Bio na vagi” za otkaz


Od Josipa Francuzevića, vlasnika tvrtke Prijevoz Francuzević zatražili smo komentar slučaja u kojem je njegov vozač od strane putnika snimljen u razgovoru na mobitel i ispunjavanju papirologije dok je vozio autocestom na relaciji Zadar – Zagreb.




– To je bilo stramotno i vozač je zbog toga kažnjen, priznao je Francuzević koji je, kako kaže, i sam bio iznenađen takvim postupkom vozača, ali i ogorčen, ističe, načinom na koji su neki mediji interperetirali taj slučaj, posebno na tvrdnje da štedi na kondukteru.
– Na navedenoj relaciji dovoljan je jedan vozač koji obavlja i poslove pregleda karata i naplate, kao i ispunjavanje određene papirologije, ali te se radnje ne smiju obavljati za vrijeme vožnje. Vozač je, koliko mi je poznato, bio i opomenut od strane putnika, no nije ga poslušao već je čak bio drzak prema njemu, i on ga je s pravom “stavio” na internet, odlučno kaže Josip Francuzević, ne braneći neodgovornog vozača, ali ne želeći ni otkriti na koji način ga je kaznio, no dodaje da je “bio na vagi” da li mu uručiti otkaz, što se ipak nije dogodilo.