Foto: Zvonko KUCELIN
U skladu s novim zakonom Gaženica, odnosno lučko industrijsko skladišna zona teretne luke i okolnih industrijskih postrojenja, dobiva Urbanistički plan uređenja. On u grubim naznakama definira namjene i sadržaje te infrastrukturna riješenja. Na održanoj raspravi u Gradskoj vijećnici Nives Kozulić rekla je kako se na nešto ovakvo čeka otkada je ona u urbanizmu.
– Možemo slobodno kazati da se ovom prethodnom raspravom nekadašnja hraniteljica barem dijela Zadra, a poslije rata i tranzicije (pretvorbe) zadarska Pepeljuga – teretna luka s popratnom industrijom i skladištima, konačno barem umiva.
Luka je pod Lučkom upravom Zadar od državnog značenja. Prostor koji se definira omeđuje spojna brza cesta Gaženica – Zadar 2 na autocesti (zvana i Kalmetina), Jadranska magistrala ili D-8, granice obuhvata Općine Bibinje, osim djelića Kepol plasta, koji je u granicama Bibinja a obuhvaćen planom, te more.
Za budućnost ove zone trebat će izraditi još niz projekata i studija, posebice kada se tiče zahvata na obali koji su tek natuknuti. U osnovi ostaje željeznički koridor, željeznički teretni terminal se proširuje gotovo dvostruko, dok dalje toga slijedi nova trasa i to tunel kojom se pruga izmješta iz Bibinja. Prostori uz D-8 imat će trgovačko industrijske namjene u skladu s onim što se na toj trasi već događa. Ispod, s Gaženičkom cestom ide industrijska namjena, u čemu je pored Sojare najveća novina plan čak dviju tvornica biodizela (Kepol Plast i Tankerkomerc), ispod toga su lučka postrojenja koja tek treba detaljnije utvrđivati s mogućim nasipima i prije svega kontejnerskim terminalima kao novinom. Planiran je i terminal – parking za šlepere, koji u perspektivi neće biti dostatan ako prođe projekcija kontejnerskog terminala.
Područje obuhvata je 160 hektara, visina objekata je 12 metara ukoliko nema tehnološkog objašanjenja za visočije građevine. Promet će se regulirati s nekoliko rotora, a odvodnja riješiti putem sustava Centar grada Zadra.
Valja kazati da je Grad Zadar participirao u dijelu troška za Urbanistički plan uređenja Gaženice – teretne luke, ali je u osnovi plan naručila Gospodarska komora Zadar. Učinila je to sa i za članice – gospodarske tvrtke iz zone. Napomenimo da je ranije prethodnu studiju radila sama tvrtka Luka Zadar d.d.
najnovije
najčitanije
Zadar
DAN OTVORENIH VRATA
Lions klub Zadar poziva na Dan otvorenih vrata
Crna Kronika
PROMETNA NESREĆA
NESREĆA U BANJEVCIMA Muškarac sletio s kolnika i zadobio teške tjelesne ozljede
Zadar
IZBORI
ANALIZA: HDZ je u Zadru dobio najviše glasova, ali im popularnost – pada
Zadar
JAVLJA DHMZ
VREMENSKA PROGNOZA Pogledajte kakvo nas vrijeme čeka danas
Style
Antidepresiv
Iznimna svojstva eteričnog ulja bergamota za dobrobit fizičkog i mentalnog blagostanja
Zadar
U CARSTVU SIRA
GLIGORA O ŠIRENJU PROIZVODNJE: ‘Čobani će biti Nepalci, plan je da stado sirane naraste do tisuću ovaca…’
Zadar
pojačan promet
OBAVIJEST MORH-a Kroz Zadar će proći hrvatska i španjolska vojna vozila, očekuju se gužve
Zadar
POČIVAO U MIRU
OD ‘SKITE’ SE OPRAŠTAJU BROJNI ZADRANI: ‘Veliki košarkaški virtuoz, zaljubljenik u košarku…’
Nogomet
MOHAMMED ALIYU OKECHUKWU
Nigerijac s biogradskom adresom: ‘Ako igraš u Hrvatskoj, moraš govoriti hrvatski’
Zadar & Županija
OSEBUJAN NASTUP