Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

12 C°

U Gaženici kontejnerski terminal i tvornice biodizela

Autor: Damir Maričić

09.09.2008. 22:00
U Gaženici kontejnerski terminal i tvornice biodizela

Foto: Zvonko KUCELIN



U skladu s novim zakonom Gaženica, odnosno lučko industrijsko skladišna zona teretne luke i okolnih industrijskih postrojenja, dobiva Urbanistički plan uređenja. On u grubim naznakama definira namjene i sadržaje te infrastrukturna riješenja. Na održanoj raspravi u Gradskoj vijećnici Nives Kozulić rekla je kako se na nešto ovakvo čeka otkada je ona u urbanizmu.
– Možemo slobodno kazati da se ovom prethodnom raspravom nekadašnja hraniteljica barem dijela Zadra, a poslije rata i tranzicije (pretvorbe) zadarska Pepeljuga – teretna luka s popratnom industrijom i skladištima, konačno barem umiva.
Luka je pod Lučkom upravom Zadar od državnog značenja. Prostor koji se definira omeđuje spojna brza cesta Gaženica – Zadar 2 na autocesti (zvana i Kalmetina), Jadranska magistrala ili D-8, granice obuhvata Općine Bibinje, osim djelića Kepol plasta, koji je u granicama Bibinja a obuhvaćen planom, te more.
Za budućnost ove zone trebat će izraditi još niz projekata i studija, posebice kada se tiče zahvata na obali koji su tek natuknuti. U osnovi ostaje željeznički koridor, željeznički teretni terminal se proširuje gotovo dvostruko, dok dalje toga slijedi nova trasa i to tunel kojom se pruga izmješta iz Bibinja. Prostori uz D-8 imat će trgovačko industrijske namjene u skladu s onim što se na toj trasi već događa. Ispod, s Gaženičkom cestom ide industrijska namjena, u čemu je pored Sojare najveća novina plan čak dviju tvornica biodizela (Kepol Plast i Tankerkomerc), ispod toga su lučka postrojenja koja tek treba detaljnije utvrđivati s mogućim nasipima i prije svega kontejnerskim terminalima kao novinom. Planiran je i terminal – parking za šlepere, koji u perspektivi neće biti dostatan ako prođe projekcija kontejnerskog terminala.
Područje obuhvata je 160 hektara, visina objekata je 12 metara ukoliko nema tehnološkog objašanjenja za visočije građevine. Promet će se regulirati s nekoliko rotora, a odvodnja riješiti putem sustava Centar grada Zadra.
Valja kazati da je Grad Zadar participirao u dijelu troška za Urbanistički plan uređenja Gaženice – teretne luke, ali je u osnovi plan naručila Gospodarska komora Zadar. Učinila je to sa i za  članice – gospodarske tvrtke iz zone. Napomenimo da je ranije prethodnu studiju radila sama tvrtka Luka Zadar d.d.