Četvrtak, 28. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Tri portreta – na drugi pogled

Autor:

09.09.2009. 22:00
Tri portreta – na drugi pogled

Foto: Sebastian GOVORČIN



U utorak je navečer u Gradskoj loži svečano otvorena izložba „Tri portreta – na drugi pogled” četvorice umjetnika: Markusa Löfflera, Andreea Korpysa, Hansa Wernera Kirschmanna i Nikole Blaškovića. Na otvaranju su sudjelovali Hrvoje Perica, ravnatelj Narodnog muzeja Zadar, Ljubica Srhoj Čerina, voditeljica Galerije umjetnina, Vinko Srhoj, profesor Odjela za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru, i Đani Bunja, predstavnik župana Zadarske županije. Od umjetnika čija su djela predstavljena zadarskoj javnosti prisutni su bili Nikola Blašković i Hans Werner Kirschmann.
Perica je u uvodnom nastupu istaknuo kako se u organizaciji Narodnog muzeja i Galerije umjetnina javnosti predstavljaju nove tendencije u umjetnosti XXI. stoljeća. Ljubica Srhoj Čerina za izložbu je kazala kako je pomalo nekonvencionalna, ali kako se taj dojam oblikuje samo na prvi pogled, a izložba se, dodala je, i zove „na drugi pogled”. Također je istaknula zadovoljstvo što javnost posredstvom Galerije umjetnina ima mogućnost dijaloga s novom umjetnošću:
– Ovim putem želja nam je informirati zadarsku javnost što se zbiva na suvremenoj likovnoj sceni. Nikola Blašković, rođeni Zadranin koji inače živi i radi u Bremenu, izbornik je ove izložbe na kojoj nam se, osim Blaškovića, svojom videoinstalacijom predstavljaju dvojica njemačkih video umjetnika, kao i Hans Werner Kirschmann svojim pano instalacijama.
Vinko Srhoj je, okarakteriziravši izložbu kao onu koju nemamo u Zadru prilike često vidjeti, u opširnom katalogu napisao: „Naoko različiti, Markus Löffler i Andree Korpys, Hanswerner Kirschmann i Nikola Blašković umjetnici su koje je na zajedničku izložbu, odnosno njezino strukturiranje, potaknuo prostor zadarske Gradske lože. Spiritus movens cijeloga projekta zadarki je umjetnik koji živi u Bremenu Nikola Blašković. Dakle, glavna poveznica zadarskoga predstavljanja četvorice umjetnika prostor je Lože s kojim nastoje uspostaviti dijalog na razini značenja prostora kao sudišta, biblioteke, izložbenog prostora, reprezentativne pozornice glavnoga gradskog trga. No, pritom taj dijalog nije uobičajeno izravan i nedvosmisleno logičan u smislu komentiranja prostora ili njegove nadopune vlastitim djelima. Više je riječ o prisutnosti neprisutnog, odnosno o ponovnom uvođenju na zadarsku pozornicu pohodioca Zadra pape Ivana Pavla II. u video radu Löfflera i Korpysa, o Kirschmanovim pano-instalacijama koje uvode mogućnost gradnje u prostoru i različita situacijskog rasporeda ploha koje postaju gotovo infrastrukturnom činjenicom preoblikoavanja prostora (usporedba sa tehnikalijama u izložbenoj djelatnosti ovdje se čini mogućom). Tu su i Blaškovićevi zidni krokiji koje „guta” zid kao neku vrstu marginalnih bilježaka, otisaka, grafita, oznaka prividno nevještih i slabo otisnutih, kao da ih je ispisala dječja ruka. Okupljajući tako različite atuore Blaškovićeva ideja vodilja bila je da umjetnici ponikli u drugoj sredini uspostave neku vrstu dosluha sa zadarskim ambijentom, da proizvedu odnos in situ, da u konačnici jednu gradsku ložu pretvore u čarobnu kutiju novih mogućnosti dijaloga. Blašković bi rekao da ožive duh sastanaka, druženja, borbe ideja i interesa koji su kroz povijest obilježavali „duh mjesta”. I baš kao što je Gradska loža bila mjestom susreta različitih osobnosti, različitih ideja i motiva, tako su i umjetnici izabrani za njezino aktualno posvajanje i prisuće u njoj, različiti i nesvodivi pod jedan način rada ili senzibilitet.”
Izložbu, koja će u Gradskoj loži biti postavljena do 30. rujna, u ime je zadarskog župana svečano proglasio otvorenom Đani Bunja.