Petak, 19. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

8 C°

Ravnateljica Pedišić: Stvaramo optimalne uvjete učenicima i nastavnicima

09.09.2011. 22:00
Ravnateljica Pedišić: Stvaramo optimalne uvjete učenicima i nastavnicima


S obzirom na to da je škola za mene puno više od učenja i pored toga što i do sada u školi postoje brojne izvannastavne aktivnosti, namjera mi je poraditi na njihovu proširenju da bismo svim učenicima pružili mogućnost da ostvare svoje interese i pokažu svoje talente, ističe Blanka Pedišić


Nakon 24 godine ravnateljsku palicu Gimnazije Franje Petrića od Zdravka Ćurka od ponedjeljka preuzima nova ravnateljica –  Blanka Pedišić. Riječ je o dugogodišnjoj pedagoginji u ovoj zadarskoj  gimnaziji, koju je nakon umirovljenja  Zdravka Ćurka Školski odbor izabrao za novu ravnateljicu, a za što je i  Ministarstvo obrazovanja dalo suglasnost. Izbor Blanke Pedišić za novu ravnateljicu Gimnazije Franje Petrića rezultat je njezinog dugogodišnjeg rada u ovoj školi, a kako sama  napominje, u ovoj se sredini pojavila  još 1991. godine kada je radila u  nastavi u tadašnjem MIOC-u.
“Teta” Blanka
– U MIOC sam došla 1991. godine i u  to ratno vrijeme predavala, kad su uvjeti to dopuštali, predmet koji se, zvao  osnove društveno-humanističkih znanosti i sociologiju. To iskustvo, uz godinu dana koje sam provela na zamjeni  u ‘starom’ Tehničkom školskom centru,  jedino je moje iskustvo u neposrednoj  nastavi. I ma koliko to iskustvo bilo  kratko, pomoglo mi je da bolje razumijem nastavnički poziv, govori Pedišić, ističući da je 1994. godine na  poziv upravo Zdravka Ćurka došla na  mjesto pedagoginje, najprije kao zamjena, a potom i kao “stalna” pedagoginja. Ipak navodi da se u tom razdoblju kao “teta Blanka” kako su je,  kako kaže, na negodovanje mnogih,  zvali učenici, najviše bavila samim  učenicima, njihovim brigama, problemima, nepodopštinama, odnosno njihovim odrastanjem, i u tome  uživala.
Iako bi preuzimanje vodstva u školi  koju je tolike godine vodila ista osoba  pojedine preplašilo, Pedišić, pak, ističe  da će trag koji je prethodni ravnatelj  ostavio u školi na njezinu novu ulogu  imati samo pozitivan utjecaj.
– Činjenica da ravnatelj Ćurko vodio  školu tolike godine, možda bi njegova  nasljednika doista trebala ‘uplašiti’ jer  su te godine ostavile vidljiva traga na  duh škole, njenu prepoznatljivost u  gradu i šire, ali je, na moju sreću kao  njegove ‘nasljednice’, riječ o pozitivnom duhu. Ne tvrdim da smo idealna  škola i da se i kod nas ne događaju  pogreške, ali dosadašnji je ravnatelj  uspio zajedno s većinom nastavnika  stvoriti radno ozračje u kojem se  većina učenika osjeća ugodno, a školu  napušta sa znanjima potrebnima za  nastavak školovanja, ističe Pedišić, dodajući da će, s obzirom na to da dužnost preuzima tek 12. rujna, što znači da  je dosadašnji ravnatelj izradio godišnji  plan rada za iduću školsku godinu,  upravo sljedeća godina proći bez velikih promjena u organizacijskom i sadržajnom smislu.
Uspjesi na natjecanjima
Istaknula je također da u školi i sada  vlada potpuno “zdrava” situacija, zbog  čega, kako kaže u šali, nema namjeru  pokrenuti “revoluciju” kad za to bude  imala priliku.
– Sve aktivnosti planirane Godišnjim  planom i programom i aktivnosti koje  čine Školski kurikulum realne su i ostvarive. Geslo ravnatelja da ne donosi  planove i projekte koji se ne mogu realizirati, kroz ove se godine pokazalo  ispravnim, jer su sve planirane aktivnosti i odrađene. Prva asocijacija na  našu Školu su sudjelovanja i uspjesi na  natjecanjima, ali i dok su se nekad uz  MIOC vezivali uspjesi isključivo iz matematike i fizike, danas iz naše škole  dolaze i prvaci iz gotovo svih predmeta,  kaže Pedišić, podsjećajući da je prošle  školske godine čak 70 učenika ove gimnazije osvojilo jedno od prva tri mjesta  iz gotovo svih predmeta na županijskim  natjecanjima.
Kako kaže, jedan od temeljnih zadataka ravnatelja ovakve škole je stvoriti optimalne uvjete učenicima i nastavnicima i za dodatni rad, što je u  uvjetima u kojima trenutačno rade dosta teško. S druge strane, kako navodi,  namjera joj je raditi na pronalaženju  načina na koji bi i financijski mogli  pratiti te aktivnosti, osobito kada je  riječ o adekvatnom nagrađivanju  učenika i njihovih mentora. Podsjetila  je također, da je prošle godine kao  pedagoginja započela suradnju s jednom austrijskom gimnazijom koja  školuje djecu i na hrvatskom jeziku te  da tu suradnju namjerava održati i  proširiti i na škole iz drugih zemalja,  što je još jedna od aktivnosti koje ima u  planu po preuzimanju dužnosti.
Vijeće roditelja i Vijeće učenika
– Rad s nadarenim učenicima, odnosno sa svima onima koji mogu, žele i  hoće više, u mojoj viziji škole trebao bi  ostati konstanta. Imamo vrijedne i sposobne mentore, za koje vjerujem da će s  jednakim entuzijazmom nastaviti raditi s takvim učenicima i da promjena  ravnatelja neće na to utjecati, jer nitko  od njih, koliko znam, to nije radio zato  što je morao ili po nalogu ravnatelja. Ali  kako je škola za mene puno više od  učenja i pored toga što i do sada u školi  postoje brojne izvannastavne aktivnosti, namjera mi je poraditi na njihovu  proširenju da bismo svim učenicima  pružili mogućnost da ostvare svoje interese i pokažu svoje talente, ističe  Pedišić, dodajući kako, kao i inače, i  realizacija ovih planova pored spremnosti nastavnika najviše ovisi o financijskim sredstvima te se nada da će  Zadarska županija i dalje imati sluha i  mogućnosti financijski ih podržavati.
– Namjera mi je isto tako intenzivirati  rad Vijeća roditelja i Vijeća učenika,  potaknuti ih da doista postanu aktivni  sudionici života i rada škole, dodaje  Pedišić.
Iako su, kako je spomenuto, sve aktivnosti škole isplanirane te osim nastojanja da u skladu sa zakonskim ovlastima radi na njihovoj realizaciji, nova  ravnateljica navodi da se odmah na  početku mandata mora susresti s  možda najstresnijim dijelom ravnateljskog posla – zapošljavanjem novih novih djelatnika.
– Osim ravnatelja, početkom godine u  mirovinu odlazi i troje dugogodišnjih  nastavnika škole. Pored toga, ove je godine u školu upisan učenik kojem su zbog  slabovidnosti u okviru redovnog nastavnog programa potrebni individulizirani  postupci i metode s kojima će se nastavnici prvi put susresti i koje tek trebaju  upoznati, te je organizacija seminara za  nastavnike na tu temu moj prvi ‘neplanirani’ zadatak, ističe Pedišić.


Preseljenje u prostore stare Tehničke škole




Nova je ravnateljica komentirala i navodno preseljenje Gimnazije Franje Petrića u prostore  bivše Tehničke škole, o kojem se dugo govori, ističući da nije prevelik optimist što se tiče  brzine realizacije te ideje.
– Kao i ostatak javnosti znam da se, kada je riječ o našem preseljenju, čeka suglasnost  Ministarstva na prijedlog Županije za izgradnjom novih škola. Moram kazati da je, ma koliko  se žalili na uvjete u kojima radimo, većini nastavnika ovaj prostor ipak ‘prirastao srcu’.  Svojevrsna izoliranost, iako se čini kao nedostatak, s vremenom je postala prednost i naš  zaštitni znak, jer nam je omogućila da stvorimo, da citiram bivšeg ravnatelja ‘obiteljsku  atmosferu’, kaže Blanka Pedišić, napomenuvši ipak da je, dok god rade u dvije smjene, gdje  u svakoj smjeni osam razreda radi u devet učionica, dok god je škola u “pogonu” od 8 do 20  sati, dok god se radi bez dvorane za nastavu TZK, teško očekivati velike promjene.
– Stoga smo pozdravili ideju o preseljenju u nove prostore. Do tada, zajedno sa svojim  najbližim suradnicima, kolegama i učenicima radit ću i na tome da oplemenimo i uredimo  ovaj prostor i da se i u prostorima škole osjeti ‘ženska ruka’, navodi Pedišić.