Hrvatska je pobjednica i ove, nesretne, turističke godine

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika asaric
S čarolijom od kolovoza do 75% 2019. i 68 milijuna noćenja
Teško da će itko drugi na Mediteranu uzeti 75% noćenja iz 2019., koliko Hrvatska, a taj će se postotak popraviti jer lani smo iza 15. kolovoza »odsječeni« od turizma, dok ove godine za sad imamo i berićetan početak rujna, a najave su da će tako ostati cijeli mjesec. Zadarska županija na najvećem udjelu hrvatskom turizmu do sad?
Velimir BRKIĆ
Ljeto nas ni ovog puta nije iznevjerilo

Željno i s optimizmom čekano prebrojavanje turističkih brojki glavne sezone, te svih dosadašnjih osam mjeseci, okončano je optimističnije od svih očekivanja. Kolovoz je dovezao 4.284.478 dolazaka (+ 60%) i 30.748.324 noćenja (+ 46%), što je u osam mjeseci i dalje coronom obilježene nesretne turističke 2021. donijelo 10.708.725 (+56%) gostiju, a istovremeno su zabilježena 67.939.539 noćenja (+43%).
​Famozna 2019. nosila je u kolovozu cca 5 milijuna gostiju i 33 milijuna noćenja, odnosno svega 7% više od ovog kolovoza. Osam mjeseci 2019. ipak sa 16,5 mil. dolazaka i 90 milijuna noćenja nosilo je 24% više noćenja. No, tome da ćemo uhvatiti 75% 2019. se zbilja nitko nije nadao, i osim Hrvatskoj to nikome na Mediteranu nije uspjelo.

​Fantastični kolovoz

Stranih 3,85 milijuna gostiju u kolovozu značilo je 73% više nego lani, dok su domaćih 428 tisuća značile pad od 5%. Domaćih 4 milijuna noćenja (+1%) ispalo je 13% svega, prema 26,7 milijuna stranih.

Kolovoz po vrstama smještaja

Hoteli su sa 87% rasta, nakon strašnog lanjskog pada na 2,5 mil., došli do 4,7 milijuna noćenja, ali su kampovi sa 93,5% rasta bili najskokovitiji i uhvatili 6,4 milijuna. Ipak su objekti u domaćinstvu sa 36% rasta dosegli 13 milijuna, dok su ostali komercijalni objekti nadomak 2 milijuna došli sa 55% rasta, te je cijela komercijala rasla 56%. Nekomercijalni vikendaški ili nekretninski turizam a 3,8 milijuna je stacionirao (manje od 1% rasta). Nautički charter je sa 36% rasta uhvatio gotovo 800 tisuća noćenja.

Kolovoz prema tržištima

Nije nam rasla samo Slovenije, valjda jer više nije mogla, a neka su tržišta letjela u nebo na čelu sa Nizozemcima sa oko 900%, Norvežanima sa gotovo 700, Rusima i Amerikancima sa 300-400%, Španjolcima, Kanađanima, Francuzima oko 200%,.. No rang lista je ostala: Njemačka (29%), Hrvatska (13%) Slovenija (9%), Poljska (8%), Austrija(7%) i Češka (6%), a Nizozemci su sa 4% uhvatili Talijane i pretekli Mađara (3%).

Kolovoz prema županijama /turističkim klasterima

Istra je na 8,6 mil., Splitsko dalmatinska se uspjela vratiti na 2. mjesto sa 5,8 mil., Kvarner sa 5,7 malo je iza, a Zadarska županija sa 4,85 mil. samuje četvrta, jer Šibensko kninska je tek na 2,3, a Dubrovačko neretvanska najmanje oporavljena na 2 milijuna, te Lika na milijun.
Svi su rasli, najviše najmanji »kontinent« i Zagreb, pa Dubrovačko neretvanska i Istra sa preko 60% itd,. Zadarska županija uzela je 15,8% kolovoškog turizma Hrvatske, kao nikad do sad.

​Osam mjeseci

U osam mjeseci strana noćenja skočila su za 51% na 58 milijuna, dok su domaća sa 10 milijuna rasla 10%, pa smo sa preko 85% udjela stranih opet na nekadašnjim omjerima. Ludi rast nosio je travanj, sa preko 350, i svibanj sa 400%, no lani je tada bio lockdown.

Osam mjeseci u smještaju

Hoteli su nakon 90% rasta uzeli 11,2 milijuna noćenja, a kampovi sa 77% ipak 14 milijuna, da bi obiteljski smještaj sa 35% rasta i 27,3 milijuna noćenja držao polovicu komercijalnog posla, koji je ukupno rastao 54%. Nekomercijalni je stagnirao za -5%, a nautika sa 2,1 milijun noćenja ubrzala za 65,5%. Pa je 84% posla komercijalno, odnosno s dodatkom nautičkog chartera 87%.

Osam mjeseci prema zemljama

Padali su nam samo Japan, Kina i Koreja, a 400 do 200 % rasli Amerikanci i Rusi, Norvežani i Nizozemci, odnosno Španjolci, a i Šveđani, Kanađani, Francuzi i Danci sa preko 100% rasta dali do znanja da su nam potencijalna tržišta.
Naravno. ukupno smo ostali na vjernim: Nijemcima (23%), domaćim (15%), Slovencima (12%), Poljacima (8%) i Austrijancima (7%), što je 68% posla. Uz Slovačku, Nizozemsku, Mađarsku i Italiju, svaku sa 3%, to je 80% posla.

Osam mjeseci prema županijama/klasterima

Istra 19 milijuna, Kvarner, sa12,6, se još ovu godinu ne da Splitsko dalmatinskoj, 12,5, a Zadarska županija sa gotovo 11 milijuna samuje, jer Šibensko kninska, tek nadomak 5 milijuna i Dubrovačko neretvanska sa 4 milijuna je još zajedno ne hvataju, a Ličko senjska završava krug kapitalaca sa 2,3 milijuna.
Nakon najmanjeg pada u zemlji u nesretnoj 2020. i sa sadašnjim rastom Zadarska županija sada drži 16% hrvatskog turizma umjesto u ovo doba uobičajenih oko 14%, a iza su »jednoznamenkaši«. Očekuje se da će upravo ova županija prići nabliže rezultatima iz 2019. godine.

Destinacije

U kolovozu je neupitni predvodnik ove turističke godine bio svima nedohvatljiv Rovinj sa 1,1 mil. noćenja, pa Medulin, pa Vir sa 900.000, ipak iznad Poreča. Vir je sa pola milijuna vodio u domaćim kolovoškim noćenjima, a da je Zadarska županija prijestolnica domaćeg turizma potvrđuje plasman i Biograda, Zadra i Paga na 6., 8. i 10. mjesto u domaćim odredištima. U Top odredištima stranaca nemamo predstavnika, a tu je rang lista ista kao u općem plasmanu, osim Vira. Zadar je bio 6. u hotelskim odredištima, a u kampingu nam turisthotelov Zaton očito još nije uzeo svoju pravu mjeru, pa nemamo predstavnika. Zadar je 7. po obiteljskom smještaju, a Vir 1. nekomercijalni.
U osam mjeseci Vir je sa 2 mil. 2. između Rovinja (2,7) i Poreča (s 2 mil.). Od tog je Vir na 1,1 mil. domaćih (1.), a tu je i Zadar s četvrt milijuna 4. i Biograd nadomak 200 tisuća 9.. Stranci u ni jednoj ovdašnjoj sredini nisu došli dovoljno za plasman u Top 10. Zadar je 8. hotelsko odredište u zemlji sa 350.000 takvih noćenja, a 7. sa 600 tisuća noćenja u obiteljskom smještaju, a Vir je nadomak 1,5 milijuna nekomercijalnih (znači s pola milijuna tzv. komercijalnih) noćenja.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno