Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

9 C°

Što će ti edukativni kviz, ako ga ljudi ne gledaju?

Autor: Siniša Pavić

09.10.2012. 22:00
Što će ti edukativni kviz, ako ga ljudi ne gledaju?

Foto: PIXELL



Hrvatska televizija u nedjelju je imala dragulj u rukama, prvog milijunaša što ga je kviz “Sve u 7” dao, no tu su priliku slabo iskoristili
Hrvatska televizija, njeno programsko čelništvo ili barem ljudstvo iz redakcija Zabavnog i kontakt programa, u nedjelju je imalo dragulj u svojim rukama, prvog milijunaša što ga je kviz “Sve u 7” dao, no, ako je suditi po gledanosti, ni to to im nije bilo dovoljno da natjeraju sav hrvatski puk da sjedne pred televizor pa vidi kako se osvaja milijun. Na HTV-u su se odlučili praktički šutjeti o svemu sve dok Tarik nije skinuo pobjedonosno kravatu, a za uzvrat je trijumf Leonarda Mlinarića – čovjeka kojeg ovih dana imaju na naslovnicama ama baš svi – gledalo 7.26 posto puka. Tristo tisuća ljudi, onoliko koliko ih manje više i inače gleda spomenuti kviz. Nedjelju prije, kako saznajemo, gledanost je bila 6.1 posto. Ove nedjelje kviz “Sve u 7” bio je tek 15. televizijski uradak po gledanosti, makar je imao sav potencijal da bude prvi.
Glupa doslovnost
– To inzistiranje na neposrednosti, ta jedna glupa doslovnost mi nikada nije bila jasna. Da sam na HRT-u neki faktor, sigurno bi odlučio drugačije, kazuje Mirko Miočić, čovjek zvan “joker zovi”, odgovarajući na upit vrijedi li išta, njemu kao kvizomanu, to što se do zadnjeg trena šutjelo o Mlinarićevoj pobjedi.
Kaže Miočić kako je zbog tog forisiranja direktnosti od strane ljudi s HTV-a, inzistiranja na iluziji da se sve događa baš ovaj čas makar javnost znala da se epizode snimaju tjednima ranije, valjalo primjerice u vrućem studiju, u sred ljeta snimati u debeloj jakni. Podsjeća Miočić kako su na HRT-u tajnoviti htjeli biti i onda kada je Mira Bičanić osvojila milijun u kvizu “Tko želi biti milijunaš”, no infromacija o dobitnici je procurila.
– S HTV-a su pisali službene proteste, a onda našli neko solumunsko rješenje tako što je Robert Knjaz snimio emisiju o Miri Bičanić. No, znajući da će taj “Milijunaš” biti rekordno gledan “Jamnica” je na brzinu napravila novu reklamu samo da je puste baš u toj emisiji. Zato mi se čini da je HTV ovaj put izgubio i na marketingu i da je ovu priliku slabo iskoristio, ističe Miočić.
Da je moglo bolje ne dvoji ni Krešimir Macan, PR stručnjak.
– Mogli su dizati tenziju, dramaturški to iskoristiti bolje. Imaju za to programski alat, imaju programske najave. Vođenje gledatelje kroz program iznimno je važan segment, kazuje Macan.
On sam čuo je te večeri u Dnevniku da bi kviz valjalo gledati. Je li bilo i kakvih drugih, ranijih najava, ne zna, odnosno nije ih vidio. Inače, Dnevnik HTV je u nedjelju ostvario gledanost od deset posto što hoće reći da je i nakon sramežljive najave kviza, skoro tri posto gledatelja odlučilo svejedno otići put neke druge televizije. Je li zbog kviza koji je koncipiran tako da mu je tempo ubitačno spor, ili zbog ovako odrađene najave, pitanje je. Komercijalne televizije to rade bolje, najavama se diže atmosfera pred svaki “Masterchef” ili novu epizodu “Sulejmana Veličanstvenog”.
HTV još mora učiti
– Zapravo, na HTV-u su počeli raditi najave bolje nego ikada prije, ali očito još moraju učiti, kazuje Macan.
Navodi primjer BBC-a koji ponajbolje reklamira svoj program baš zato jer reklama nema, pa se različiti programi BBC-a najavama natječu između sebe ne bi li čim bolje “prodali” program što ga emitiraju. No, nije li HTV zapravo upao u zamku svekolikog forisiranja vlastite indolentnosti naspram gledanosti?
– Što će ti kviz koji educira ljude, ako ga isti ti ljudi ne gledaju!? Kviz mora biti gledan ako je edukativan i primjeren javnom servisu. Javna televizija mora biti gledana da bi bila utjecajna, ističe Macan.
A što misle na HRT-u? Jučer je teško, nemoguće bilo saznati. Službeno očitovanje je izostalo. Neslužbeno se priča svašta, od toga da ni samo v.d. čelništvo HTV-a nije do odjevne špice znalo da HTV ima milijunaša i da je svjesno učinjen propust, do toga da se odvrtjelo na desetke najava i da su navodno propozicije kviza takve da se objaviti nije moglo ništa što sugerira krajnji ishod. Jedni tvrde priča je i ovako ispričana i prenijeli su je svi, drugi se hvataju za glavu jer je HRT i opet pokazao da vertikalna linija zapovijedanja ne funkcionira i da zajedničke strategije prema van nema. Kojoj se god opciji priklonili evo zanimljiva podatka – epizodu “Milijunaša” u kojoj je Mario Soldo izgubio milijun kuna, onu emitiranu 14. ožujka 2004. gledalo je 47,38 posto hrvatske publike, 1,974.041 gledatelja!