NE DAMO AUTOCESTU! "Vjerujemo da ćemo za referendum prikupiti milijun potpisa"

Slika korisnika admin
Fabio ŠIMIĆEV

Prikupljanje potpisa za raspisivanje referenduma protiv davanja autocesta u koncesiju započet će sutra, u subotu 11. listopada, i trajat će do 25. listopada. Potpisi se prikupljaju za raspisivanje referenduma za izmjenu Zakona o cestama kojim se propisuje da su izgrađene javne ceste strateški interes Republike Hrvatske i da ih je zabranjeno davati u koncesiju za javne usluge. Na području Zadarske županije potpisi za referendum protiv monetizacije autocesta prikupljat će se na 20 mjesta. Potpisi za referendum u Zadru će se prikupljati između ostalih lokacija na Narodnom trgu, na Branimiru i kod bolnice.

Nezavisni cestarski sindikat ustao je protiv koncesije. Po sindikalistima, monetizacija je neprihvatljiva jednostavnom analogijom koja kaže: ako se koncesionaru isplati upravljati autocestama, isplati se i nama.

Inicijativu „Ne damo naše autoceste!" pokrenula su dva cestarska sindikata: Nezavisni cestarski sindikat i Sindikat radnika. Njima se pridružilo i pet sindikalnih središnjica: NHS, SSSH, MHS, HURS, URSH Hrvatskih autocesta i cesta. Inicijativi se priključilo i sedam organizacija civilnog društva: Mreža mladih Hrvatske, Pravo na grad, Zelena akcija, GONG, Centar za mirovne studije, Savez udruga Klubtura, te Baza za radničku inicijativu i demokratizaciju.

- Postoji barem deset valjanih razloga zašto ne ići u monetizaciju. HAC je prije svega zdrava tvrtke. HAC nije tvrtka koja se šturo gleda kroz prizmu plusa i minusa, nego se radi o razvojnom projektu države. U narednih 20-30 godina, koncesionar će, kako se sad špekulira, zaraditi oko 100 milijardi kuna. Hrvatska država bi za to razdoblje dobila 3 milijarde eura, ili od 19 do 23 milijarde kuna. No sigurno je da će se u tom razdoblju broj vozila povećati zbog završetka Jadransko-jonske autoceste. Danas, i na ovaj broj vozila, ostvarujemo prihod od oko 2 milijarde kuna samo od cestarine. Doduše, to jest najveći prihod, ali HAC ostvaruje i druge prihode kao što su iznajmljivanje lokacija, odmorišta, optičkih kablova i dr. Na drugu stranu, od kad smo se spojili s Autocestom Rijeka - Zagreb, naši troškovi su između 800 i 850 milijuna kuna, kaže koordinator Nezavisnog cestarskog sindikata za Zadarsku županiju Goran Jovančević. Jovančević kaže da će odziv na referendum biti spektakularan i da ga uopće neće začuditi ako se prikupi i milijun potpisa.

Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno