Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

15 C°

Škola “puca po šavovima”

Autor:

09.11.2008. 23:00
Škola “puca po šavovima”

Foto: Filip BRALA



Prema pedagoškom standardu svako bi područje trebalo imati poseban učionički prostor s kabinetom, sobu za roditelje, prostor za arhivu koja se mora čuvati na posebno propisanom mjestu, školsku knjižnicu, a strukovne bi škole trebale imati učionice za vježbu, što bi u našem slučaju bilo kuharstvo, hotelsko domaćinstvo, ugostiteljsko posluživanje i slično, kazala je Vejmelka


Zadarska Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola, kao i većina strukovnih škola u Hrvatskoj, konstantno razvija svoje potrebe za prostorom, opremom i drugim sadržajima, a sve to u cilju poboljšanja kvalitete obrazovanja te privlačenja učenika za zanimanja koja se u posljednje vrijeme nerijetko nazivaju deficitarnima.
U tom je smislu na nedavnoj sjednici Županijskog poglavarstva iznesen prijedlog o prijavi projekata izgradnje, sanacije i rekonstrukcije školskih objekata osnovnih i srednjih škola na području Zadarske županije iz programa Ministarstva regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva.
Naime, kako je navedeno u obrazloženju, Ministarstvo regionalnog razvoja, šumarstva i vodnog gospodarstva uputilo je dopis kojim se traži popis školskih objekata s područja Zadarske županije, koje bi bile prijavljene u neki od njihovih programa izgradnje, sanacije i rekonstrukcije školskih objekata.
Prvi na listi prioriteta
 Stoga je na temelju prijedloga izvršena analiza te je napravljen rang prioriteta kapitalnih projekata u osnovnim te u srednjim školama, među kojima se upravo Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola nalazi na prvom mjestu. Naime, za srednje su škole utvrđena tri kriterija, a prvi kriterij su škole koje rade ili bi radile u dvije smjene. Zbog specifičnosti organizacije nastave u zajedničkim objektima rangiranje škola je izvršeno na način da se paralelno rješavaju škole s većim brojem učenika sa školama koje ostaju u sadašnjem prostoru. Navedeno je stoga kako bi Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola iselila iz sadašnje zgrade, a potrebno joj je, osim školske zgrade, izgraditi i novu dvoranu te hotel, što bi bilo iznad standarda. U tom bi slučaju, u sadašnjim zajedničkim prostorijama, uključujući i dvoranu, ostala Ekonomsko-birotehnička i trgovačka škola koja od svih srednjih škola ima najviše učenika u drugoj smjeni. To znači da bi po ovom kriteriju Ekonomsko-birotehnička i trgovačka škola radila u jednoj smjeni kad se iz sadašnje zgrade na drugu lokaciju premjesti Hotelijersko-turistička i ugostiteljska škola koja je zbog toga i rangirana kao prva.
Kao što pojašnjava Jadranka Brkić-Vejmelka, ravnateljica Hotelijersko-turističke i ugostiteljske škole, prostor ove škole jest funkcionalan, no on je s kapacitetom od 600 učenika, maksimalno iskorišten i doslovce “puca po šavovima”.
– Unatoč iznimno skučenom prostoru mi smo nastavu i organizaciju samog prostora prilagodili potrebama te moram istaknuti da imamo ono što je nužno, a to je zasad tek nekoliko kabineta i specijaliziranih učionica, kazala je Vejmelka, pojasnivši kako uz samu nastavu nastavnik obavlja i niz drugih aktivnosti koje mu se vezuju uz satnicu.
Zadovoljeni minimalni  uvjeti
 Riječ je, naime, o aktivnostima poput pripreme za školski sat, pripremanja i ispravljanja kontrolnih testova, kao i o velikom broju izvannastavnih aktivnosti za čiju je pripremu i provedbu također potrebno pronaći adekvatan prostor.
Kao što pojašnjava ravnateljica, sama činjenica da škola djeluje kao ugostiteljska znači da su zadovoljeni oni minimalni uvjeti, a to su restoran i kuhinja, bez kojih ne bi mogla raditi kao takva.
– Činjenica je da je rad u jutarnjoj smjeni učinkovitiji te da Europa ne poznaje rad u dvije smjene. No taj je problem prisutan u cijeloj Hrvatskoj i potrebno ga je što prije riješiti. Da bi se stekli svi potrebni uvjeti, nužno je poboljšati materijalne uvjete, a to u većini škola podrazumijeva problem prostora, navodi Vejmelka istaknuvši kako bi prema pedagoškom standardu svaka škola trebala imati dovoljan broj kabineta i specijaliziranih učionica te biti opremljena na način da zadovolji potrebe suvremenog obrazovanja.
– Prema pedagoškom standardu svako bi područje trebalo imati poseban učionički prostor s kabinetom, sobu za roditelje, prostor za arhivu koja se mora čuvati na posebno propisanom mjestu, školsku knjižnicu, a strukovne bi škole trebale imati učionice za vježbu, što bi u našem slučaju bilo kuharstvo, hotelsko domaćinstvo, ugostiteljsko posluživanje i slično, kazala je Vejmelka, napomenuvši kako je Županija jako dobro upoznata sa svim navedenim potrebama te da je činjenica da se na tom području dosta toga napravilo, u tom pogledu čini optimističnom.
Stoga je ovom prilikom napomenula izvanrednu sedmogodišnju suradnju s Centralnim odborom za njemačku jezičnu diplomu koja u ovoj školi provodi dodatno učenje njemačkog jezika.
Opremanje hotelske sobe
– Također, oni su svjesni da će se mladi više zainteresirati za školu ako imaju na raspolaganju potrebnu opremu koja će im to olakšati te samu nastavu učiniti zanimljivijom. Stoga su nam, upravo u cilju poticanja učenja među našim učenicima, opremili cijelu jednu prostoriju, odnosno učionicu specijaliziranu za strane jezike, kazala je Vejmelka, pojasnivši kako su tako od spomenutog njemačkog ureda dobili vrijedne donacije poput fonda knjiga, LCD projektora, pametne ploče i laptopa.
Ravnateljica je također napomenula kako su se u cilju moderniziranja škole, praćenja suvremene tehnologije i približavanja svjetskim standardima, uz podršku Županije prijavili i na natječaj Ministarstva turizma, koji je prije nekoliko mjeseci objavljen za sve ugostiteljske škole u Hrvatskoj u cilju opremanja prostora. Zahvaljujući ažurnoj prijavi na taj natječaj, škola je dobila sredstva za opremanje jedne hotelske sobe s tri zvjezdice.
– Hotelska soba je u fazi opremanja, a ona će poslužiti za učenje hotelskog domaćinstva. Mislim da je to u trenutku kada se za ugostiteljska zanimanja mladi sve manje odlučuju pun pogodak. Jer, sigurna sam da će se zahvaljujući modernom opremanju škole te pružanjem mogućnosti za obavljenje vježbi, sama nastava podići na višu razinu te će, prije svega, učenicima konačno postati atraktivna, kazala je Vejmelka koja je također izrazila zadovoljstvo radom Ministarstva turizma i zalaganjima koje ono čini u cilju oživljavanja zanimanja među mladima za turističku struku.
Ravnateljica je ovom prilikom također istaknula i izvrsnu suradnju sa Zadarskom županijom.
Potpore za stipendiranje učenika
 Ona tako navodi da im Županija ususret izlazi koliko može te da zahvaljujući toj suradnji škola ipak ima sve što je potrebno.
– Među ostalima, i organizacija KulturKontakt nam je donirala sredstva, a i mi sami kao pilot-škola nerijetko sudjelujemo u različitim projektima kao što je to, primjerice, bio projekt naziva “Razvoj turističkog obrazovanja”. Najčešće donacije su informatička oprema, a osim Županije i resornog ministarstva i škola sama narijetko ulaže sredstva, kaže ravnateljica, napomenuvši kako konstantna potreba za opremom znači da škola prati suvremenu tehnologiju koja je sama po sebi usmjerena prema naprijed.
Ravnateljica je spomenula i natječaj Ministarstva gospodarstva, objavljen također u cilju opremanja potrebnih srednjih strukovnih škola, na kojemu je ova zadarska škola isto tako dobila određena sredstva, ali najviše se osvrnula na iznimno pohvalan natječaj Ministarstva turizma u cilju stipendiranja učenika od strane poslodavaca.
– Ministarstvo turizma je krajem srpnja objavilo natječaj za pružanje potpore poslodavcima koji bi stipendirali učenike ugostiteljskih zanimanja. Naime, učenik bi pod određenim uvjetima, u ovom slučaju su to ocjene, dobio stipendiju u iznosu od 1.000 kuna, dok bi se poslodavac koji ga stipendira ugovorom obvezao da će tog učenika po završetku škole i zaposliti, pojasnila je Vejmelka, rekavši kako je riječ o veoma važnoj gesti te iznimno primamljivom čimbeniku za sve nove učenike ove škole.
Imajući na umu kolika je važnost turizma u Hrvatskoj, kao i važnost potrebe za domaćim kadrom u turističkoj djelatnosti, ravnateljica pojašnjava kako je ovaj potez itekako ohrabrujući i za nastavnike, učenike, ali i za njihove roditelje.