Srijeda, 8. svibnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Opel corsa GSI: Sportašica s mjerom

Autor: Edi Prodan

09.11.2009. 23:00
Opel corsa GSI: Sportašica s mjerom


U ponudi sa 150 KS snažnim benzincem te nešto slabijim dizelašem koji objedinjava dobru dinamiku i nisku potrošnju
Omiljenije izvedbe Opelovih automobila u zadnjih nekoliko desetljeća one su s oznakom GSi. Jasno, vrhunac vrhunaca pripada OPC verzijama no kada bismo dovodili u sklad uloženo s dobivenim, GSi je svakako jedna od najuzbudljivijih opcija. Opel je prošlog tjedna tako predstavio GSi verziju Corse i po svemu sudeći opet napravio automobil koji će posebno željeti posjedovati dvije kategorije kupaca. Najviše će dakako biti onih mlađih, žestokih momaka u dobi od 25 ili nešto više godina dok će drugu činiti također muškarci ali u – zrelim četrdesetima, ili ranim pedesetim godinama koji su oduvijek željeli jedan ovakav automobil no kad su bili mladi za njega nisu imali dovoljno novca. K tome, počinju se osjećati i prvi znaci klimakterija a zna se za čim posežu muškarci te dobi…
Pustimo li po strani analizu dobnih struktura kupaca, uočavamo da nova generacija Corse GSi nudi dva motora. Nekad je u toj zoni bio dovoljan potentni benzinac, danas se obavezno mora ponuditi i snažni dizelski motor.
Benizanc je zapremine 1,6 litara što pri 5 tisuća okretaja motora razvija visokih 150 KS. S obzirom na to da je riječ o automobilu lakšem od 1,3 tone, snaga i više no dovoljna što uostalom pokazuje i ubrzanje od 0 do 100 km/h – potrebna je svega 8,1 sekunda a i maksimalna brzina od 210 km/h je za jedan automobil od 4 metra itekako uzbuđujuća. Prosječna potrošnja je 7,9 litara što je podnošljivo no u gradu je automobil ipak poprilično žedan – 10,5 litara.
Upravo zbog toga, ali i današnje ekološke senzibiliziranosti, Opel u GSi Corsi nudi i poznati dizelski agregat zapremine 1,7 litara što razvija skromnijih 125 KS. No uz snažni okretni moment od 280 Nm pri 2 tisuće okretaja motora, dinamika je na visokoj razini. Ubrzanje od 0 do 100 km/h je 9,9 sekundi a maksimalna brzina odličnih 195 km/h. Ono što kod ove, dakle itekako dinamične verzije koja bespogovorno zaslužuje GSi oznaku, oduševljava je prosječna potrošnja od svega 4,8 litara uz samo 130 g/km emisije CO2. Automobil s ovakvim motorom ni u gradu ne iskazuje pretjeranu žeđ – 6,2 litre pa nam se čini da će se u ovoj generaciji pojaviti nemali broj kupaca koji će se odlučiti za, nekad nezamislivu, dizelsku varijantu.
Corsa GSi plijeni i izgledom. Vanjština s pneumaticima dimenzija 215/45 na 17-inčnim naplacima privlači pravim sportskim izgledom a unutrašnjost je izrazito upečatljiva zahvaljujući čitavom nizu tipičnih detalja poput koloriranih umetaka na obruču upravljača ili pak aluminijskih pedala.
I oprema je sveobuhvatna. Prednji i bočni zračni jastuci te zračne zavjese, ABS, ESP, TC zatim kontrola audiosustava na upravljaču, elektrificirani prozori, ogledala, klima te cijena koja prema nekim proračunima ni u Hrvatskoj ipak ne bi trebala prelaziti 120 tisuća kuna.
Opel Corsa GSi nije najsnažniji automobil u klasi sportskih izvedbi B segmenta no kada se usporedi cijenu, dinamiku pa i potentni sportski izgled nameće se kao vrlo dobra opcija. Uostalom, i nemalo je tradicije na njezinoj strani.