Vijest me zatekla u Švicarskoj, u Baselu. Beskrajno me razveselila, jer gdje god da odem, Zadar je uvijek korijen i ishodište. Zaista me iznenadila, a u brzom ritmu posla i putovanja gdje čovjek nema puno vremena odahnuti, ovo mi je priznanje pričinilo jako veliku radost i čini me jos bliskijom Zadru. Nagrada Grada Zadra je divan i veliki osjećaj ponosa i zahvalnosti svemu onome dobrome što mi je moj rodni grad dao, i svima koji su to prepoznali i predložili me za tu nagradu. U biti, Zadar je izvorište i moje vokacije za ranu glazbu koja je ponikla iz djetinjstva kada sam odlazila na večeri u Donatu i s velikom strašću otkrila glazbu srednjeg vijeka i renesanse koja je postala moj životni izbor i put. Dakle, da nije bilo Zadra, ne bi bilo ni izvorišta ove nagrade. Ovu nagradu dobivam od Grada Zadra, ali osjećam skoro kao da bih i ja trebala dati neku svoju osobnu nagradu Zadru, jer mi je toliko puno dao i odredio moj poziv, kaže Katarina Livljanić pjevačica i ugledna muzikologinja koja je ove godine među laureatima za Nagradu Grada Zadra u povodu obilježavanja Dana Grada i blagdana svetog Krševana, jednog od njegovih zaštitnika.
Na relaciji između Pariza i Basela
Dodala je kako trenutačno živi na relaciji između Pariza i Basela gdje od ove jeseni predaje pjevanje i interpretaciju na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Nakon 19 godina rada na sveučilištu Sorbonne, došlo je do velike profesionalne promjene i izazova koje je s velikom radošću prihvatila i preuzela katedru pjevanja na ovoj specijaliziranoj školi za ranu glazbu.
– Naravno, uz ovaj pedagoški rad, konstanta je uvijek i moj ansambl Dialogos s kojim radim na raznim projektima.
Zadru se uvijek vraća
Ove godine je izašlo izdanje CD-a i multimedijalne knjige o fascinantnoj srednjovjekovnoj legendi o Barlaamu i Jozafatu, kristijaniziranoj verziji Budina života, a sljedeće godine pripremam nove projekte i brojna putovanja, od kojih bih možda posebno istaknula turneju po baltičkim zemljama gdje ćemo među ostalim programima, izvesti i Marulićevu Juditu koja je u našoj verziji doživjela već preko 50 izvedbi širom svijeta, otkriva Livljanić dodajući kako u Zadar dolazi kad god joj to obveze dopuste te da joj dolazak u rodni grad uvijek predstavlja neizmjernu radost i zadovoljstvo.
– To je uvijek radost, povratak mjestu koje mi je najdraže, prijateljima s kojima je jedini način komunikacije – potpuna spontanost.
»Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stress i umor, dovesti moje misli – kući«
Katarina LIVLJANIĆ
Nadam se u sljedećim godinama biti prisutnijom i u zadarskom glazbenom zivotu, a svakako u njemu proboraviti kad god bude vremena. Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stres i umor, dovesti moje misli – kući, ističe Katarina Livljanić koja je danas jedna od međunarodnih stručnjaka za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe srednjovjekovlja.
O Katarini Livljanić
Nakon magisterija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, Katarina Livljanić u Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe u južnotalijanskim prostorima i usavršavala se u pjevanju. Predaje srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne, a od 2019. preuzima klasu profesora pjevanja srednjovjekovne i renesansne glazbe na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Tijekom školske godine 1997/1998., 2002/2003. i u 2011. godini bila je gostujućim predavačem ili rezidentnim umjetnikom na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama gdje je i vodila vokalni ansambl. Gostuje na sveučilištima u Sjedinjenim Državama (Yale, Notre Dame, Wellesley) i Kanadi (Vancouver) kao predavač interpretacije srednjovjekovne glazbe. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu. Za dostignuća i rad na hrvatskoj glazbenoj baštini, 2002. godine dobila je i odličje Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Francusko ministarstvo kulture dodijelilo joj je i titulu- Chevalier des arts et des lettres, 2016. godine.
S ansamblom Dialogos kojega je osnovala 1996. godine, radi na projektima srednjovjekovnoga repertoara i glazbenoga kazališta. Projekti Dialogosa hvaljeni su u novinama poput »Le Monde«, »Le Figaro«, »Diapason«, »New York Times«. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja, u SAD -u, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije.
CD snimke, te DVD »Judita«, francuska i međunarodna kritika, nagradile su priznanjima poput »Diapason d’or, Choc du monde de la musique«, a program iz hrvatske glazbene baštine »Tondalova vizija« proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbe 2004. godine, prema glazbenome casopisu »Diapason«. Za monodramu »Judita«, čiji je glazbeni autor, Katarina Livljanić dobila je i nagradu »Judita« Splitskoga ljeta 2007. godine.
najnovije
najčitanije
Nogomet
Španjolska
Ipak preokret: Xavi ostaje u Barci i nakon ove sezone
Košarka
NBA liga
Miami došao do senzacije i rekorda u Bostonu, Oklahoma povećala prednost
Zadar
NASTUP
„Zoranić“ nastupio u Korčuli kao gost Zbora Moreška
Zadar
APARTMANIZACIJA UZELA MAHA
‘DOŠLI SMO DO TOČKE PRETJERIVANJA’ U Zadru i županiji veliki porast iznajmljivanja na crno
Hrvatska
PERUŠIĆ
Djeca u Perušiću ne idu na nastavu zbog prijetnje jednog učenika: ‘Ne puštamo djecu u školu do daljnjega…’
Zadar
ryanair
NOVA AKCIJA Iz Zadra letite u više od 30 europskih destinacija za 13 eura!
Hrvatska
TEŠKA NESREĆA
VIDEO Autobus kod Krvavice sletio s Jadranske magistrale u provaliju, vozač prevezen u bolnicu
Zadar
MELADA
ĐIR PO KVARTU (9) Stanovnici Melade ukazuju i na negativnosti: ‘Kao da sam na Lučkom…’
Zadar
Sunset Sports Media Festival
Talijanska nogometna legenda Alessandro Del Piero stiže u Zadar!
Zadar
HEP JAVLJA