Zadar je nota njenog života

Slika korisnika martinazd
Među laureatima Grada ugledna muzikologinja Katarina Livljanić
Autor: 
Nagrada Grada Zadra je divan i veliki osjećaj ponosa i zahvalnosti svemu onome dobrome što mi je moj rodni grad dao, i svima koji su to prepoznali i predložili me za tu nagradu. U biti, Zadar je izvorište i moje vokacije za ranu glazbu koja je ponikla iz djetinjstva kada sam odlazila na Muzičke večeri u Donatu i s velikom strašću otkrila glazbu srednjeg vijeka i renesanse koja je postala moj životni izbor i put, kaže Katarina Livljanić
Zadranka, međunarodna stručnjakinja za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe srednjovjekovlja

Vijest me zatekla u Švicarskoj, u Baselu. Beskrajno me razveselila, jer gdje god da odem, Zadar je uvijek korijen i ishodište. Zaista me iznenadila, a u brzom ritmu posla i putovanja gdje čovjek nema puno vremena odahnuti, ovo mi je priznanje pričinilo jako veliku radost i čini me jos bliskijom Zadru. Nagrada Grada Zadra je divan i veliki osjećaj ponosa i zahvalnosti svemu onome dobrome što mi je moj rodni grad dao, i svima koji su to prepoznali i predložili me za tu nagradu. U biti, Zadar je izvorište i moje vokacije za ranu glazbu koja je ponikla iz djetinjstva kada sam odlazila na večeri u Donatu i s velikom strašću otkrila glazbu srednjeg vijeka i renesanse koja je postala moj životni izbor i put. Dakle, da nije bilo Zadra, ne bi bilo ni izvorišta ove nagrade. Ovu nagradu dobivam od Grada Zadra, ali osjećam skoro kao da bih i ja trebala dati neku svoju osobnu nagradu Zadru, jer mi je toliko puno dao i odredio moj poziv, kaže Katarina Livljanić pjevačica i ugledna muzikologinja koja je ove godine među laureatima za Nagradu Grada Zadra u povodu obilježavanja Dana Grada i blagdana svetog Krševana, jednog od njegovih zaštitnika.

Na relaciji između Pariza i Basela

Dodala je kako trenutačno živi na relaciji između Pariza i Basela gdje od ove jeseni predaje pjevanje i interpretaciju na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Nakon 19 godina rada na sveučilištu Sorbonne, došlo je do velike profesionalne promjene i izazova koje je s velikom radošću prihvatila i preuzela katedru pjevanja na ovoj specijaliziranoj školi za ranu glazbu.

- Naravno, uz ovaj pedagoški rad, konstanta je uvijek i moj ansambl Dialogos s kojim radim na raznim projektima.

Zadru se uvijek vraća

Ove godine je izašlo izdanje CD-a i multimedijalne knjige o fascinantnoj srednjovjekovnoj legendi o Barlaamu i Jozafatu, kristijaniziranoj verziji Budina života, a sljedeće godine pripremam nove projekte i brojna putovanja, od kojih bih možda posebno istaknula turneju po baltičkim zemljama gdje ćemo među ostalim programima, izvesti i Marulićevu Juditu koja je u našoj verziji doživjela već preko 50 izvedbi širom svijeta, otkriva Livljanić dodajući kako u Zadar dolazi kad god joj to obveze dopuste te da joj dolazak u rodni grad uvijek predstavlja neizmjernu radost i zadovoljstvo.

- To je uvijek radost, povratak mjestu koje mi je najdraže, prijateljima s kojima je jedini način komunikacije - potpuna spontanost.


»Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stress i umor, dovesti moje misli - kući«

Katarina LIVLJANIĆ

Nadam se u sljedećim godinama biti prisutnijom i u zadarskom glazbenom zivotu, a svakako u njemu proboraviti kad god bude vremena. Ritmovi zadarskih zvona koja čujem s prozora u razna doba dana, ili one kose i lijene zrake zimskog popodnevnog sunca na zidu crkve svete Marije, u stanju su iz mene u trenutku očistiti svaki stres i umor, dovesti moje misli - kući, ističe Katarina Livljanić koja je danas jedna od međunarodnih stručnjaka za izvedbu gregorijanskoga korala i liturgijske glazbe srednjovjekovlja.

O Katarini Livljanić

Nakon magisterija na Muzičkoj akademiji u Zagrebu, Katarina Livljanić u Parizu je doktorirala na problemima usmene i pisane tradicije srednjovjekovne glazbe u južnotalijanskim prostorima i usavršavala se u pjevanju. Predaje srednjovjekovnu glazbu na pariškome sveučilištu Sorbonne, a od 2019. preuzima klasu profesora pjevanja srednjovjekovne i renesansne glazbe na uglednoj Scholi Cantorum Basiliensis. Tijekom školske godine 1997/1998., 2002/2003. i u 2011. godini bila je gostujućim predavačem ili rezidentnim umjetnikom na sveučilištu Harvard u Sjedinjenim Državama gdje je i vodila vokalni ansambl. Gostuje na sveučilištima u Sjedinjenim Državama (Yale, Notre Dame, Wellesley) i Kanadi (Vancouver) kao predavač interpretacije srednjovjekovne glazbe. Autorica je izdanja antifonarija iz Montecassina u prestižnoj zbirci Paléographie Musicale koju su u 19. stoljeću pokrenuli benediktinci u Solesmesu. Za dostignuća i rad na hrvatskoj glazbenoj baštini, 2002. godine dobila je i odličje Danice hrvatske s likom Marka Marulića. Francusko ministarstvo kulture dodijelilo joj je i titulu- Chevalier des arts et des lettres, 2016. godine.

S ansamblom Dialogos kojega je osnovala 1996. godine, radi na projektima srednjovjekovnoga repertoara i glazbenoga kazališta. Projekti Dialogosa hvaljeni su u novinama poput »Le Monde«, »Le Figaro«, »Diapason«, »New York Times«. Ansambl je nastupao u najvećem broju europskih zemalja, u SAD -u, Kanadi, Sjevernoj Africi i Latinskoj Americi, uključujući brojne radio i TV produkcije.

CD snimke, te DVD »Judita«, francuska i međunarodna kritika, nagradile su priznanjima poput »Diapason d’or, Choc du monde de la musique«, a program iz hrvatske glazbene baštine »Tondalova vizija« proglašen je najboljim CD-om srednjovjekovne glazbe 2004. godine, prema glazbenome casopisu »Diapason«. Za monodramu »Judita«, čiji je glazbeni autor, Katarina Livljanić dobila je i nagradu »Judita« Splitskoga ljeta 2007. godine.




 

Kategorija: 
Ocjena: 
Prosječno: 5 (2 glasova)