Subota, 20. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

5 C°

Za blagdane zaborave na krizu

09.12.2011. 23:00
Za blagdane zaborave na krizu


Kriza je dobrano zahvatila obiteljske budžete. Ali, ako se cijelu godinu mora misliti na to koliko se troši, barem se nekoliko blagdanskih dana mali čovjek opusti i prepusti ambijentu blagdana, govore sugovornici u mesnici u Sukošanu


Prošao je Sveti Nikola, sad će i Sveta Lucija. Mjesec prosinac je mjesec darivanja, mira i blagoslova, ali i blagdanskog šopinga. Najveća šoping groznica se tek očekuje tjedan pred Božić. Nećemo ni predahnuti i već je doček Nove godine.
Iako ekonomski stručnjaci stalno predlažu štednju jer je moguće da Hrvatskoj i ostatku Europe prijeti još veća gospodarska kriza, građani za to ne haju. Općenito strah kao da kod nas ne stanuje, već letimičan pogled na prepuna parkirališta trgovačkih centara otkriva da se troši kao da sutra i ne postoji.
Nagradne igre
Godina iza nas velikoj je većini bila jedna od financijski najtežih u životu. Nakon sušnih listopada i studenoga blagdanska šoping groznica, moglo bi se reći, na velika vrata ušla je i u Biograd na Moru, turistički centar Jadrana. Osjetili su to svi biogradski trgovački centri. Ovog mjeseca centri kupce privlače bogatim blagdanskim nagradnim akcijama te brojnim nagradnim igrama za djecu i odrasle.
– Pored velikog božićnog sajma subotom, svakog vikenda plešemo, pjevamo i darujemo. Ove subote predvečer je i veliki finale dječjeg showa. U tijeku je i velika nagradna igra, nabraja Branka Pelicarić s Radija BnM.
Iako je sve više obitelji s prosječnim primanjima i mirovinama koje teško spajaju kraj s krajem, trgovci, dakako potiho, govore da su građani ovog prosinca krenuli malo opuštenije nego zadnje dvije godine, jer im je, kako kažu, dosta strahovanja, priča o krizi i “stezanja remena”.
– Iza nas je najbolja turistička sezona od Domovinskog rata, dobrano su to osjetili i Biograđani. Ljudima je dosta krize, a svi smo mi u zadnje dvije-tri godine itekako promijenili svoje potrošačke navike tako da imaju nešto ušteđenog novca za blagdansku potrošnju, nada se ovaj trgovac.
No, kada se malo zagrebe ispod površine, odnosno porazgovara s kupcima, čini se da trgovci vjerojatno neće imati prihode kakve možda očekuju. U posljednje dvije godine hrvatska su kućanstva svoju potrošnju osnovnih namirnica, prema statističkim podacima, smanjila za oko 35 posto.
– Ako se na kupnju odlučite zadnjih dana prije blagdana, kad to većina ljudi radi, budite spremni na velike gužve, od onih na parkiralištu do dugih čekanja pred blagajnama, upozorava jedna ljubazna trgovkinja koja je bila toliko zatrpana poslom da je isprva otklonila svaku mogućnost razgovora o navikama potrošača.
Šarenilo reklamnih vrećica svjedoči da se kupovalo zaista sve, od cipela, kaputa, šalova i kapa do tehnike i namirnica. Predblagdanska kupnja, čini se, ponukala je trgovačke centre, supermarkete i trgovine da se i dalje žestoko bore za svoje potrošače.
– Iako smo zbog krize naučili biti oprezniji u trošenju, naučili su to i prodavači, pa su sa sezonskim rasprodajama unatrag dvije godine krenuli već u prosincu – neki početkom, a neki sredinom mjeseca dok su prije rasprodaje bile aktualne tek nakon Nove godine, podsjeća gospođa Marija.
– Kriza je dobrano zahvatila obiteljske budžete. Ali, ako se cijelu godinu mora misliti na to koliko se troši, barem se nekoliko blagdanskih dana mali čovjek opusti i prepusti ambijentu blagdana, govore sugovornici u mesnici u Sukošanu.
U svakom slučaju, i ove će godine biti grabež za svakog kupca, upozorava Božo, pa pametno iskoristite pogodnosti koje vam trgovine nude i razmislite dvaput prije nego što blagajnici pružite gotovinu ili karticu.
– Nakon predblagdanske groznice i stresa, nakon ugode i sjaja Božića, lude i naporne novogodišnje noći ide vrijeme otrežnjenja. Računi na naplatu i tako stižu krajem siječnja ili početkom veljače, tješi se Kruno iz Biograda na Moru.