Petak, 29. ožujka 2024

Weather icon

Vrijeme danas

17 C°

Vozači umjesto u Carinu šećer vozili u privatna skladišta i pekarnice

10.01.2011. 23:00
Vozači umjesto u Carinu šećer vozili u privatna skladišta i pekarnice


Svjedočenjem dvojice vozača kamiona otkriveno je da je roba umjesto na carinjenje po naputku vlasnika prijevozničke tvrtke i osobe imena Alesandro odvožena u skladišta i pekarnice. Otkriveno je i da je zbog ovršnog postupka dug narastao za oko milijun kuna čime je oštećen špediter


Svjedočenjem četvorice svjedoka jučer je na Županijskom sudu u Zadru nastavljeno suđenje desetorici optuženika: sedmorici zaposlenika Carinarnice Zadar, špediterki Aleksandri Grgić iz tvrtke “Intereuropa” te vlasniku i komercijalistu TO Sentum Zadar, Tomislavu Šariću i Alesandru Lodiju. Optužnicom Županijskog državnog odvjetništva carinike i špediterku se tereti za pogodovanje tvrtki Sentum prilikom carinjenja 743 tone uvezenog šećera, čime su na koncu zajedno državni proračun oštetili za više od 1,6 milijuna kuna.
Stavljajući ovjeru i svoj potpis svi carinici su prema navodima optužnice svjesno propustili naplatiti carinu prema realnoj tarifi te tako pomogli Šariću da ostvari protupravnu imovinsku korist.
Naplaćeno i oko milijun kamata
Nakon što je na posljednjem ročištu održanom polovinom prosinca prošle godine carinski sudski vještak Tihomir Žegrec posvjedočio o nizu pronađenih nepravilnosti u radu carinske ispostave u Gaženici od zadarske Carinarnice zatraženo je pismeno očitovanje. Kako je vještak utvrdio da je Carinarnica bez logičnog pojašnjenja odustala od naplate bankovnom garancijom pokrenuvši potom ovršni postupak koji je inače dugotrajniji, zatim da među dokumentacijom nedostaju tovarni listovi iz kojih se jasno može vidjeti o kakvoj robi je riječ, da je na dokumentima korektorom prepravljan tarifni broj u onaj nižeg razreda, kao i da su carinici Aurelio Kalmeta i Anđelo Šimićić obavljali poslove kontrolora, a da za to nisu bili stručno osposobljeni, odnosno nisu imali visoku stručnu spremu koja je za obavljanje tog posla potrebna, jučer su na te okolnosti svoje iskaze pred sucem Borisom Radmanom iznosili i sadašnji, ali i bivši predstojnici – Ante Bajlo i Ivica Knez.
Bivši predstojnik carinske uprave, Ante Bajlo potvrdio je kako carinik kontrolor mora imati visoku stučnu spremu, a u slučajevima nedostatka kadrova od predstojnika carinske ispostave mora se tražiti rješenje za te poslove što ovdje nije učinjeno niti je postojala potreba jer je na tom mjestu radio Oleg Vlahov. Bajlo je priznao kako je upravo on stavio prijedlog da se naknadno utvrđeni carinski dug naplati putem bankovne garancije te da je 29. ožujka 2006. godine od toga odustao jer je utvrđeno da se taj dug ne može naplatiti. Istaknuo je kako se pritom vodio člankom 230 i 202 stavk 2 Carinskog zakona koji se odnosi na naknadno utvrđeni dug koji nije zaveden u carinskoj deklaraciji. No, pokazalo se kako je Uputa od Središnje carinske uprave koja se odnosi na spomenute članke došla tek 20. veljače 2008. godine, a osim toga, vještak Žganjer istaknuo je kako se dug morao naplatiti upravo bankovnom garancijom. Zbog ovršnog postupka kamate su s vremenom narasle na iznos oko milijun kuna, a zajedno s dugovanjem naplaćene su u cijelosti završno s travnjem prošle godine. Iz toga proizlazi i da je tvrtka “Intereuropa” oštećena za oko milijun kuna na što je Bajlo izjavio: 
– Naknadno utvrđeni carinski dug ne ulazi u jamstvo jer nije uveden u carinsku deklaraciju, ali ne znam zašto je taj dug naplaćen uz visoke kamate.
Svjedočenja dvojice vozača Zorana Međešija i Vladana Milanovića koji su iz vukovarske carinarnice kamionima prevozili šećer u Zadar otkrili su nove nepravilnosti u radu carinske ispostave Gaženica.
Šećer nisu vozili na carinjenje
Naime, oba vozača su posvjedočila kako su šećer prevozili po nalogu prijevozničke tvrtke Papuka iz Vukovara i to na način da su nakon utovara i preuzimanja tovarnog lista od vlasnika dobili kontakt broj osobe imena Alesandro. Toj osobi su se javljali po dolasku u Zadar i isporučivali robu na s njim dogovoreno mjesto. I jedan i drugi vozač potvrdili su kako nikada šećer nisu vozili u Gaženicu niti su vidjeli Carinu ili carinike. Milovanović je najprije tvrdio kako je u tri navrata vozio brašno, no nakon uvida u dokumentaciju sa svojim potpisom kazao je kako je očito vozio i šećer, decidirano je tvrdio kako nikada robu nije vozio u Carinu već da se sjeća jedne prilike, a za koju misli da je u pitanju bilo brašno, da ga je Alesandro dočekao na Petrolovoj benzinskoj crpki nakon čega su se uputili prema nekoj privatnoj kući gdje su iskrcali pola robe, a ostalu polovinu da su potom odvezli na tri različite adrese u pekarnice. Potvrdio je kako im je to bila ustaljena praksa.
Suđenje se nastavlja i danas kada će se saslušati još četvoro svjedoka.