Petak, 26. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Edukacijom do boljih prava pacijenata

10.02.2011. 23:00
Edukacijom do boljih prava pacijenata


Prava na povjerljivost podataka krše se bez grižnje savjesti i smatra se gotovo normalnim da se krše, što se učestalo i čini, rekla je Đula Rušinović – Sunara, voditeljica projekta “Savjetovanje korisnika zdravstvenih usluga”


Jedna od čestih pritužbi pacijenata je da se krši pravo na povjerljivost podataka pacijenata. Zato je potrebno napraviti Zahtjev o ocjeni ustavnosti odredbi koje omogućuju kršenje tih prava. Naime, prava na povjerljivost podataka krše se bez grižnje savjesti i smatra se gotovo normalnim da se krše, rekla je Đula Rušinović-Sunara, voditeljica projekta “Savjetovanje korisnika zdravstvenih usluga” na jučerašnjoj konferenciji za novinare koju su organizirale tri udruge za zaštitu prava potrošača i udruge za promicanje prava pacijenata, u suradnji s udrugom Zadarski potrošač. Povod održavanju konferencije za novinare, pored predstavljanja projekta, je i obilježavanje današnjeg Svjetskog dana bolesnika.
Istaknuli su da je još jedan velik problem pravo na pritužbu, koje u Hrvatskoj nije definirano. Naime, kako je istaknula Rušinović-Sunara, u Hrvatskoj pravo na pritužbu nije definirano zakonom i nema institucije koje bi rješavala pritužbe pacijenata. Ljiljana Klarin, predsjednica zadarskog ogranka Hrvatskog liječničkog zbora, kao još jedan problem istaknula je nedostatak prava na palijativnu skrb, što se smatra osnovnim ljudskim pravom.
Predstavnici udruga za zaštitu prava pacijenata i potrošača na konferenciji za novinare upoznali su javnost s projektom “Savjetovanje korisnika zdravstvenih usluga”, koji je nastao financijskom potporom Nacionalne zaklade za razvoj civilnog društva. Konferenciju su održali voditeljica projekta Đula Rušinović-Sunara, Dubravka Finka, predsjednica Udruge za promicanje prava pacijenata iz Zadra, liječnica Ljiljana Klarin te Zoran Knežević, predsjednik Udruge “Zadarski potrošač”. Ove udruge odlučile su se na međusobnu suradnju kako bi pacijentima mogle što bolje pomoći u zaštiti njihovih prava. Naime, velik broj pacijenata savjet u vezi ostvarivanja prava u zdravstvenoj skrbi tražio je u udrugama za zaštitu potrošača. Međutim, savjetovanje pacijenata je zahtjevna djelatnost jer uz pravna znanja uključuje i razumijevanje zdravstva i medicine.
– Višegodišnja suradnja s udrugama za zaštitu potrošača uočena je potreba za izmjenjivanje iskustva u savjetovanju pacijenata jer se ta specifična znanja ne mogu pronaći u niti jednom formalnom ili neformalnom obrazovanju. Zbog toga smo odlučili provesti edukaciju 20-ak predstavnika iz četiri udruge za zaštitu potrošača s područja Osječko-baranjske, Zadarske, Varaždinske županije i Grada Zagreba o ovoj temi. Nakon završene edukacije, članovi udruga moći će samostalno savjetovati građane, rekla je Đula. Opći cilj projekta je informirati i educirati udruge potrošača o sadržaju i zaštiti prava pacijenata te omogućiti bolju informiranost korisnika koji im se obraćaju tražeći savjete o pravima korisnika zdravstvenih usluga.