Turska vuče naprijed, Hrvatska s minusom

Poruka greške

Deprecated function: The each() function is deprecated. This message will be suppressed on further calls u _taxonomy_menu_trails_menu_breadcrumb_alter() (linija 436 od /opt/nginx-1.17.9/htdocs/zadarskilist.hr/sites/all/modules/taxonomy_menu_trails/taxonomy_menu_trails.inc).
Slika korisnika admin
turisti_orgulje
Zvonko KUCELIN
Hrvatske prednosti su kvaliteta turističke ponude i laka dostupnost njemačkim gostima putem autocesta

Stabilizacija i oprezni optimizam - tim riječima na njemačkom tržištu opisuju očekivanja od turističke 2010. Jučer je, naime, u Berlinu otvorena najveća svjetska turistička burza ITB koja u neku ruku označava i otvaranje turističke sezone te najavljuje trendove koji će je obilježiti. A na njemačkom tržištu, s kojeg u Hrvatsku dolazi najveći udio gostiju (lani 11 i pol milijuna njemačkih noćenja, odnosno četiri posto više) to je definitivno oporavak i želja za putovanjima. Kao i zemlja partner Turska, a koja uz Egipat trenutno bilježi jak rast bukinga. Situacija je u Njemačkoj općenito takva da se u odnosu na lani trenutno bilježi veći buking, navode u njemačkom udruženju putničkih agencija Deutsche ReieseVerband (DRV).

Predsjednik DRV-a Klaus Laepple je prilikom otvorenja burze istaknuo kako je najtežio dio ekonomske krize prošao. Prošlu su godinu pak njemačaki touroperatori zaključili s padom od tri posto te je sektor godinu zaključio s ukupno 20,8 milijardi eura turističkog prometa. Pad u zaradi, njemački TO dijelom pripisuju već lani znatnim smanjenjima cijena uslijed recesije. Isto tako poslovni turistički segment je pao za 25 posto, dok je crusing industrija imala jak rast koji se očekuje i ove godine. Isto tako, prošle je godine Španjolska ostala prva destinacija u koju njemački turisti putuju, dok su na drugom mjestu Italija i Austrija. Nijemci ističu i kako je zabilježen snažan trend ostanka u njemačkim destinacijama pa su tako imali oko milijun domaćih noćenja više nego godinu ranije. Njemečki su turisti pak lani za godišnji odmor raspolagali s budžetom od tisuću eura, čime su se vratili na razinu novca s kojom su na godišnjem odmoru raspolagali 2004. godine. U DRV-u najavljuju još intenzivniju tržišnu utakmicu u kojoj bi se trebao nastaviti prošlogodišnji trend jačeg rasta potražnje za destinacijama istočnog, no zapadnog Mediterana.

Prema istraživanju koje je za ITB provela agencija GfK, upravo Turska i Egipat mogu očekivati rast od devet posto. Razlozi su dobar proizvod, all inclusive ponuda i atraktivne cijene, navodi se i istraživanju. Grčka pak s ovog tržišta trenutno bilježi pad bukinga od pet posto, Baleari 11 posto, Italija i Bugarska su u padu od 14 posto, a Tunis čak 25 posto. Turci su, inače, već sada smanjili cijene ljetovanja za 10 posto, a all-inclusive tjedan dana odmora u hotelu s 5 zvjezdica nude za 327 eura. Jasno, s uključenim letom. Za sada većina njemačkih touroperatora na ovom tržištu ima bolji buking nego lani.

Prema prvim inormacijama, Hrvatska na svojem najjačem emitivnom tržištu pak bilježi pad bukinga u odnosu na lani s time da neki touroperatori imaju i dvoznamenkasti pad. Lošiji početak godine pratilo je i smanjenje vrijednosti, odnosno kupovne moći eura u našoj zemlji. Naime, lani je euro "vrijedio" 10 posto više nego danas, kada se Hrvatska po tom odnosu vrijednosti za novac izjednačila s Njemačkoj, Španjolskom ili Portugalom. Zbog čega će, uz ostalo, morati jako dobro pravdati cijene. Vrlo jako konkurencija donijela je jak pristisak na hrvatske hotelijere. Branko Baričević, direktor prodaje opatijskog Grand hotela Adriatic navodi kako je je pristisak na smanjenje cijena vrlo jak, kao i da se traži "value for money", odnosno što više vrijednosti za što nižu cijenu.

- Isto tako, vjerujem da će u konačnici last-minute odigrati veliku ulogu, kao i individulani gost te on-line kanali prodaje - kazao je Baričević. Kristijana Ribarić Matušan, direktorica prodaje Imperiala Rab potvrdila nam je da je buking i rapskom hotelijeru trenutno slabiji nego lani. - No, milsim da situacija nije alarmantna. Naime, njemački gosti ove godine imaju mogućnost ranog bukinga čak mjesec dana dulje nego lani, odnosno do kraja travnja, tako da vjerujem kako još čekaju. Definitivno će kao i lani biti prisutan jak trend last-minute bukinga. taj minus se najviše vidi kod touroperatera, a lani se pokazalo i jak rast broja individualnih gostiju zbog čega ćemo dati naglasak na direktnu komunikaciju s potencijalnim gostima. Što se konkurencije tiče, mi se nikako ne možemo nositi s turskim kalkulacijama cijena, a govori se da bi Grci zbog stanja u njihovoj ekonomiji ove godine mogli ići s jakim snižavanjem cijena i uzeti dio kolača - kazala je Ribarić Matušan.

Jučer je održana i press konferencija hrvatskog Ministarstva turizma i Hrvatske turističke zajednice na kojoj je ministar Damir Bajs kao hrvatske prednosti istaknuo kvalitetu hrvatske turističke ponude, za njemačkog gosta laku dostupnost, prvenstveno autocestama, kao i dobar odnos vrijednosti za novac. Na njemačkom je tržištu ove godine u udruženo oglašavanje uloženo dvostruko više novca nego lani, oko dva milijuna eura, uz što se u medijsku i internet promociju u Njemačkoj ulaže još oko 1,7 milijuna eura, rečeno je na pressici.

Međunarodna turistička burza u Berlinu ove je godine na 16 hektara sajamskog prostora okupila preko 11 tisuća izlagača iz čak 187 zemalja.

Nijemci traže luksuzne kuće za odmor
Privatni je smještaj očito postao dosta tražen na njemačkom tržištu. Naime, touroperator Novasol je po prvi put izdao poseban katalog i ponudio 4 tisuće hrvatskih apartmana i kuća za odmor njemačkim gostima. Interhome je u svoje kataloge uvrstio 1.150 objekata iz Hrvatske, TUI-jev Walters tristotinjak, s time da je ovaj TO po prvi put tiskao i separat o hrvatskoj ponudi luksuznih kuća za odmor s bazenom i 4 i 5 zvjezdica. - Interhome je lani imao rast prometa u privatnom smještaju u Hrvatskoj 10 posto, u Istri čak 25 posto. Walters je isto iskazao dvoznamenskati rast, a predvode Istra i Kvarner. Traže se najviše samostojeći objekti, osobito s bazenom, a najnoviji trend je samostalna kuća s osiguranim vezom za brodicu ili mogućnošću najma veza i brodice. TO su čak najavili da će ponudu u Hrvatskoj širiti do 30 kilometara u unustrašnjost - kazao je Nedo Pinezić, potpredsjednik sekcije privatnog smještaja HGK-Županijske komore Rijeka.
Kategorija: 
Ocjena: 
Nije još ocijenjeno