Četvrtak, 25. travnja 2024

Weather icon

Vrijeme danas

14 C°

Ostaci potopljene ribarice plivali po uvali

Autor: Dragana Glavočić

10.05.2010. 22:00
Ostaci potopljene ribarice plivali po uvali

Foto: Adam VIDAS



Bager je lupao po brodu sve dok drvo nije počelo pucati u manje komade, opisuje Kukec. U sredini splava nalazila se kontejnerska rupa u koju je bager ubacivao sav skršen materijal s broda. I tu nastaju problemi. Naime, kako izvođači ovog pothvata nisu prije zahvata na brodu postavili sigurnosnu mrežu, dio drvene građe koju bager nije uspio dohvatiti plivao je po uvali
U Kukljicu je došao splav tvrtke Brodospas iz Splita bagerom kako bi maknuo ribarski brod Pagar koji je potonuo, započeo je svoju priču Damir Kukec, vlasnik broda u kukljičkoj marini.
Ribarski brod je, prema saznanjima sugovornika, vezan za rivu tri godine, a od toga na dnu mora leži posljednje dvije.
Rušenje broda bagerom
– Čuo sam od domaćeg stanovništva da je bilo u planu da se brod, još dok je bio u plovnom stanju, odveze u zadarski kanal i potopi te bi, na taj način, bio izvrsna lokacija za ronioce, kazuje Kukec. No ovu ideju nisu poduprle ni ekoudruge ni Lučka kapetanija jer brod ima rezervoar nafte te time predstavlja opasnost od ekološke katastrofe. Za maknuti ribarski brod iz kukljičke uvale Zadarska je županija izdvojila 180.000 kuna.
– Premda su novci odobreni, čekalo se gotovo šest mjeseci na akciju. Posjetio sam Lučku kapetaniju u Preku te mi je rečeno da se ne zna tko, odnosno koja tvrtka će maknuti ribaricu. I nakon čekanja pola godine konačno se pojavljuje splav s bagerom koji brod ruši kao da se radi o objektu izgrađenom na kopnu. Bager je lupao po brodu sve dok drvo nije počelo pucati u manje komade, opisuje Kukec. U sredini splava nalazila se kontejnerska rupa u koju je bager ubacivao sav skršen materijal s broda. I tu nastaju problemi. Naime, kako izvođači ovog pothvata nisu prije zahvata na brodu postavili sigurnosnu mrežu, dio drvene građe koju bager nije uspio dohvatiti, plivao je po uvali.
– Tijekom noći, nakon što je završilo rušenje broda, čuo sam u svojoj jedrilici kako o dno broda udaraju drvene grede s broda. Radi se o gredama dugim oko tri metra, a u sebi imaju čavle debljine palca i koje strše iz drveta. S obzirom da je tijekom noći puhalo, valovi su nosili drvo koje je oštetilo brod udarajući o njega, pojašnjava Kukce. No ove drvene grede nisu po cijelu noć udarale o brod već bi pet do šest puta udarile ispod broda te bi otplutale dalje i tako cijelu noć, jedna po jedna greda.
Kukec je o ovome obavijestio komunalnu službu u Kukljici koja je odmah plutajući drveni materijal skupila i odvezla.
Masne mrlje
– Posao koji je tvrtka Brodosplav započela u prijepodnevnim satima, nije završila. Naime, rušenje i uklanjanje ribarice trajalo je do 20 sati navečer, a blok motor na dnu mora predstavljao je ekološku katastrofu, kazuje Kukec.
Sugovornik je uočio da prilikom uklanjanja broda, materijal koji bager nije uspio “ugrabiti”, kao što je željezna armatura, ostaje u moru.
– Osim toga, kukljičkom valom su plivale masne mrlje od nafte i motornog ulja koji su istekli iz broda. No, povoljan vjetar je ovu masnoću istjeralo iz uvale. Da je kojim slučajem bila bonaca, puno duže zadržala bi se uljna mrlja, pripovijeda Kukec.
Marin Boško, donačelnik Općine Kukljica, kazao je da je tvrtka Brodospas posao uklanjanja ribarskog broda Pagar učinila stručno.
– Postojalo je nekoliko varijanti kako ukloniti brod iz uvale. Prvi pokušaj bio je da se iz broda ispumpa more te se digne na površinu. No brod je bio toliko raspucan da ga je bilo nemoguće ispumpati. Druga solucija je bila da uz pomoć remena dignemo brod, no prelomio se prilikom podizanja. Tako da je jedino što nam je preostalo bilo to da ga se bagerom razbije i sav materijal potom izvadi na kopno, kazao je Boško.